|
Post by Janne Lngben on Mar 23, 2005 10:01:06 GMT 1
1. SMM, är ohotade i år<br>2. CC, mellan år (vilket säger lite om deras kvalité)<br>3. AJ, Saknar fortfarande djup för att rå på de stora 4. JR, ungt lag med framtiden för sig, mellan skikt i SS 5. GM, Osäkert kort, kan floppa kan bli succé<br>6. TRC, För bra för ettan 7. LG, Se ovan 8. SC, kommer att placera sig efter trc 9. DIF, 3 i N 1an 10. ÖBK, 4 i N 1an 11. SF, Skulle inte vunnit en match utan maklin, så... 12. JH, en vild gissning
|
|
|
Post by Superman on Mar 23, 2005 13:50:11 GMT 1
1) SMM alldeles för bra i år<br>2) Arlanda alltid ett lag att räkna med 3) CC 4) Griffins 5) Göteborg 6) Sundsvall 7) Jämtland 8) Uppsala 9) TRC 10) Örebro 11) Gävle 12) DIF
H D
|
|
|
Post by Janne Kindben on Mar 23, 2005 16:56:40 GMT 1
1. SMM - värvat ihop ett nytt storlag. KOmmer att dominera under de närmsta 5 åren
2. Arlanda - tunn trupp, visst, men det har de alltid haft.
3. CC, Kan hota Arlanda men hur mycket de än rasat sedan i fjol är de klar 3a.
4 - 12 Skillnaden på toppen i ettan och lagen utanför topp 3 i SS är hårfin.
Göteborg - Otroligt svårt att veta men nu när Limhamn tappat folk till NFLE så tror jag att Gbg är starkare.
Uppsala - med Scott hel och Tegefjord på D så komemr de att vara riktigt bra.
Jämtland, kanske är de 4a? lite fågel eller fisk.
Solna, Tappat bra spelare till MM men har många spelare med SS-tempo i knoppen.
TRC, kanske ska de vara 4a? Vem vet.
Limhamn, hur stor del av laget är deras NFLE-spelare?
Sundsvall, inget SS-lag
ÖBK, kan inte ha tappat allt
DIF, upp till bevis
|
|
|
Post by tjorven on Mar 23, 2005 20:38:30 GMT 1
1) Arlanda. Kennedy och en amerikansk QB gör skillnaden. 2) SMM. En tung förlust i finalen. Favoriterna som föll trots hemvändande NFLE spelare. 3) CC. Den amerikanske QB gör att Crusaders fortfarande tillhör ett topplag. 4) Göteborg. De är många och organiserade men utan större talang , dock räcker det till en semifinal. Var är EH? 5) Sundsvall 6) Jämtland 7) TRC 8) DIF 9) Hawks. Äntligen slår juniorsatsningen ut. 10) Griffins 11) Örebro Sen vet i faan.....
|
|
|
Post by que on Mar 23, 2005 20:52:33 GMT 1
hawks? de hade ju inte ens ett u19 förra året?tappar 4-5 bra spelare(landslagskillar), skulle inte tro det
|
|
|
Post by Koll on Mar 24, 2005 11:49:33 GMT 1
Min lista...
1. SMM Ohotat bästa truppen och bra stab har dom. Inte säkert att det ger guld men favoriter är dom och final är nog givet.
2. Carlstad Tror folk underskattar CC lite. Visst saknas det en del tunga namn men CC är starka ändå och slipper nog pressen att vara favoriter. Tror deras offense blir bättre i år.
3. Arlanda BD bygger och värvar för fullt. Nog bra för Jets att få in honom, annars hade nog AJ tappat mer (generationsväxling och svårt att värva folk halvvägs till norrland ;D ). Tror dock att BD är van vid att vara fysiskt överlägsen sin motståndare och ha bäst förutsättningar. Så är det inte i AJ och jag har vissa frågor kring hans matchcoachning.
4. Göteborg I kraft av sammanslgning, importer och THore som HC går dom om Limhamn i kampen om Sveriges 4:e lag. Kommer kämpa med Jämtland om en semi-plats. Årkar goa-gubbar åka 80-90 mil för att ta en slutspelsplats? Jag är inte säker...
5. Limhamn Med lite mer bredd och bättre ekonomi är dom ett finallag i SS. Nu får dom nöja sig med att massakrera 19-manna gäng i ettan. Tragiskt och ett dåligt beslut av SAFF. Kämpa Griffins!!!
6. Jämtland Ett par coacher och 2 bra importer + att dom fr behålla förra årets gäng = chans på semi i år. Våga och vinn, Jämtar! Ni har chansen att bygga upp nått bra där uppe. Respekt!
7. Tyresö<br>Kommer vara näst bäst i ettan i år. Talas om import-QB vilket gör att dom vinner norra överlägset. Men det är ett dåligt beslut tycker jag! Ni vill ju inte upp direkt, bygg upp era egna QB´s istället. Ni har ju talanger och har inte brottom. Lägg pengarna på nått bättre, TRC!
8. Uppsala Kommer vara bra och har nått på gång, men det är farligt att luta sig så tungt på Scott (fyller 40!) och Tegefjord (fyller 35!). Utan dem är U86 bara sisådär känns det som.
9. Sundsvall Tror dom får svårt att vinna en enda match i år. Svaga förra året, räddades av en fantastisk QB. Nu är det motsättningar, spelarflykt och en del bra spelare som är på college. Sista vi ser av Flames i SS? Tror tyvärr det...
10. Djurgården Köpe-gänget kan nog bli ok i år om dom värvat bra. Coacherna kan sina grejjer och pengar finns nu. Men med bara KTH´s lirare händer inte mycket, dom var riktigt dåliga förra året. Bla förnedrade av Uppsala. Miss av DIF att köpa enda laget helt utan junior program och kompetens.
11. Gävle Ett lag jag tror på och som kan vara ordentligt på G. U9 i final förra året har gett uppsving och energi. Amerikaner på ingång och ett fysiskt gäng. Kan skrälla om dom får medgång tidigt i år.
12. Solna Verkar satsa rätt efter ett par år av misskötsel. Usla amerikaner och ett patetiskt dfense har varit deras signum. Nu kanske det svänger när dom startar om med det som är deras styrka: juniorerna. Tror dom är lite tunna i år men kommer klättra fort. Hoppas coacherna är bra, Billgrens offense gör ju ofta mycket poäng så det hänger på D.
|
|
|
Post by sleepless on Mar 24, 2005 13:26:59 GMT 1
hawks? de hade ju inte ens ett u19 förra året?tappar 4-5 bra spelare(landslagskillar), skulle inte tro det Vilka spelare är det de tappar? Calle Ingerman till CC, men vem mer?
|
|
|
Post by Djurgrdare on Mar 24, 2005 16:21:09 GMT 1
Min lista... 10. Djurgården Köpe-gänget kan nog bli ok i år om dom värvat bra. Coacherna kan sina grejjer och pengar finns nu. Men med bara KTH´s lirare händer inte mycket, dom var riktigt dåliga förra året. Bla förnedrade av Uppsala. Miss av DIF att köpa enda laget helt utan junior program och kompetens. Den som skrev det här vet inte vad han snackar om! För det första blev KTH inte köpta. DIF AF gick upp i KTH Osquars, som sedan bytte namn till DIF AF. Det är alltså fortfarande KTHs organisation, men med ett nytt namn. I samband med hopslagningen valdes dock en del från DIF AFs styrelse in i KTHs styre. Ihopslagningen har en så länge inte inneburit något ekonomiskt tillskott för föreningen, men det borde bl.a. underlätta sponsorjakten. Det stämmer i alla fall att coacherna kan sina grejor. Vad gäller KTH och hur bra vi var förra året tycker jag att du borde läsa igenom resultaten en gång till: 9/5 Arlanda B - KTH 0-54 16/5 Eskilstuna - KTH 8-70 22/5 KTH - Uppsala 45-12 30/5 Täby - KTH 36-29 13/6 Arlanda B - KTH 6-54 28/6 KTH - Eskilstuna 52-0 4/7 Uppsala - KTH 53-35 8/8 KTH - Täby 35-40 Vi blev verkligen förnedrade av Uppsala när vi vann första matchen med 45 - 12... Hade vi för övrigt gjort en TD till mot Täby i sista matchen hade vi slutat som seriesegrare istället för på tredje plats. Vi hade alltså inte en direkt bra sässong förra året, men jag håller inte med om att vi var "riktigt dåliga". Vad gäller rankingen vågar jag inte uttala mig vad gäller lag i andra divisioner än vår egen, eftersom jag kan för lite om dem, men jag tror att kampen om förstaplatsen i Div1 norra kommer stå mellen DIF och TRC.
|
|
|
Post by stra on Mar 24, 2005 21:28:58 GMT 1
ert offense är explosivt, men ert defense måste repareras kraftigt innan ni börjar tänka på ss
|
|
|
Post by Koll on Mar 24, 2005 22:13:50 GMT 1
LOL!
Ska vi detaljstudera lite, käre DIF:are?
Det är möjligt att DIF inte köpte er med pengar men nått erbjuder dom eftersom ni sålde ert namn och er själ.
Noterbart att du inte kommenterade att ni inte har juniorkompetens!
"Vad gäller KTH och hur bra vi var förra året tycker jag att du borde läsa igenom resultaten en gång till:" Ja, ska vi göra det.....
Arlanda B - KTH 0-54 Vilken merit.. Hur många var Arlanda? Hur många över 18 år? Hur många hade spelat match förr? Eskilstuna - KTH 8-70 E-tuna var ett av de sämsta lag jag sett lifetime!
KTH - Uppsala 45-12 Ja, deta var nog ert finaste ögonblick 2004. Notera att Uppsala spelade med en WR som QB. Men en helt OK vinst för er.
Täby - KTH 36-29 Torsk är torsk även om det är tight. Och Täby var allt annat än bra. Ni kunde inte stoppa Valle, 36 i arslet mot ett så ensidigt O som Täby.....
Arlanda B - KTH 6-54 Nu har Arlanda spelat några matcher och fick in en TD. Ändå en vinst värd lika mycket som ett glas vatten i Vänern.
KTH - Eskilstuna 52-0 Det är en bedrift att inte göra 100 pinnar mot dessa stackare.
Uppsala - KTH 53-35 Ert offense gjorde 35 och det är ok men det mesta kom när matchen var avgjord. %3 i röven.... Medium....
KTH - Täby 35-40 Ännu en torsk mot ett dåligt Täby.
"Vi blev verkligen förnedrade av Uppsala när vi vann första matchen med 45 - 12..." Nej men i match #2.
"Hade vi för övrigt gjort en TD till mot Täby i sista matchen hade vi slutat som seriesegrare istället för på tredje plats." Hade min moster haft en balle hade hon varit min morbror. Det är inte heller så nära att slå in....
"Vi hade alltså inte en direkt bra sässong förra året, men jag håller inte med om att vi var "riktigt dåliga"." Som jag ser det spelade ni 4 matcher mot lag som kan klassas som fotbollslag. Ni förlorade 3 av dem. You do the math.
"men jag tror att kampen om förstaplatsen i Div1 norra kommer stå mellen DIF och TRC." 1 rätt, 1 fel. Uppsala kommer vara där uppe med TRC. Se upp för ÖBK, SC och Gefle istället.
|
|
|
Post by GOD is great on Mar 25, 2005 12:45:43 GMT 1
Nog med snack om div 1 förehavanaden, ni har en egen Topic för det. Vi skitter fullständigt i om vad ni gjorde förra året, det ända som kan vara av intresse är om ni skulle ha ambitionen att försöka etablera er i SS blan riktiga fotbollslag, i annat fall kan ni gå tillbaka till den rännsten ni kom ifrån. ;D
|
|
|
Post by Djurgrdare on Mar 26, 2005 8:50:56 GMT 1
Oj va koll du har!
Vadå...."något erbjöd dom". Vilka är dom? KTH har bytt namn till DIF AF. DOM HAR BYTT NAMN. Djurgården har inte funnits förrut. Djurgårdens alliansförening gick med på att en am. fotbollsförening fick skapas i Djurgårdens namn. That´s it. Tror du att, bara för att man heter Djurgården att man har blivit uppköpta och har obegränsat med resurser.
|
|
|
Post by noname on Mar 26, 2005 9:23:21 GMT 1
Jag måste hålla med God is great. Men kanske på ett lite ödmjukare sätt. Vill jag läsa om Div 1 kan jag hålla mig till det forumet. Tycker nästan Admin bör flytta denna tråden.
|
|
|
Post by This is it on Apr 6, 2005 13:41:07 GMT 1
1. SMM 2. CC 3. AJ 4. JR 5. LG 6. GM 7. TRC 8. SC 9. SF 10. DIF 11. ÖBK 12. JH
|
|
|
Post by CC on Apr 6, 2005 16:19:21 GMT 1
1. CC 2. SMM 3. AJ 4. JR 5. SF 6. GM 7. TRC 8. SC 9. LG 10. DIF 11. ÖBK 12. GRD
|
|