|
Post by Lars27 on Mar 5, 2005 1:12:48 GMT 1
kan det vara dax för ett preseason lag tror jag.. enda problemet är väl att man inte vet vilka som kommer att vara aktiva i klubbarna ännu.. vad säger experterna vilka på vilka positioner kommer att prestera i år? kommer perlan att få några yards i carlstad? returer borde han kunna få ihop några om det blir mycket 3 och ut för motståndarna... etc etc... finns det stats från förra året som man skulle kunna kolla på? har saff något sammantällt?
|
|
|
Post by StefanOud on Mar 5, 2005 11:19:59 GMT 1
Tidigare fanns det en länk på SAFFs hemsida under Superserien som gav den statistik som blivit inskickad. Det sakandes visserligen några matcher från Sundsvall (2 matcher) , Jamtland (2 eller 3 matcher) och Tyresö (1 match). Den länken har tagits bort.
Vad gäller ett pre season-lag så vill vi i Arlanda se till att våra spelare är licensierade innan vi lägger upp en roster för 2005. Vi bör vara hyfsat färdiga med licensieringen inom två veckor hoppas jag. Efter vårt påskläger i SKövde den 23 till 28 mars kommer vi att, till stor del, ha fastställt truppen.
Sedan kan du nog förvänta dig att det kommer en pre season-rapport från Coach Kennedy, men inte förrän efter vi har varit i Finland och spelat mot Helsinki Roosters den 16 april.
|
|
|
Post by Lars27 on Mar 5, 2005 14:02:11 GMT 1
man skulle kanske kunna ha en coaches poll på preseason vid ett visst datum innan säsongen startar? kanske forumet kan ombesörja en röstning från the public grundat på en coaches poll eller är det för mycket jobb kanske? just an idea..
|
|
|
Post by My2Cents on Mar 6, 2005 6:15:22 GMT 1
Pre Season All-Sweden Team
QB: C-J Haraldsson, SMM FB: Niklas Lindström, SMM RB: Kim Taalbi, SMM TE: Joakim Holm, CC WR: Christian Malm, SMM WR: Chris Stephens, AJ OL: Carl Bäckström, SMM OL: Erik Ahlberg, SMM OL: Jonas Rehnström, AJ OL: Björn Strandberg, AJ OL: Magnus Dahlin, CC
DL: Fredrik Pihlbäck, SMM DL: Carl Carlsson, CC DL: Pär Rindberg, CC DL: Tomas Falkelind, JR LB: C-J Björk, SMM LB: Ola Rugeland, SMM LB: Bo Winnberg, JR DB: Henrik Hegart, SMM DB: Johan Winberg, AJ DB: Petter Ehrnvall, SMM DB: Gustac Alm, AJ
|
|
|
Post by Nisse on Mar 6, 2005 16:03:07 GMT 1
C-J Haraldsson - Kommer han få lira något nu när SMM lär ta hit en jänkar qb. Det tror inte jag.
Carl Bäckström - Ska han lira över huvud taget iår, tveksamt.
Pär Rindberg - Har inte han slutat??
Gustav Alm - Lirar han iår, det tror inte jag.
|
|
|
Post by democrat on Mar 6, 2005 17:20:56 GMT 1
falkelind, scholarship till blenn college...
|
|
|
Post by Lundmark25 on Mar 7, 2005 10:43:07 GMT 1
Han har fått Scholarship till Blinn College i Texas ja. Men åker inte dit förrän till våran så han kommer spela med Republicans hela säsongen.
|
|
|
Post by hog on Mar 7, 2005 11:20:46 GMT 1
j.unosson/j.anderson bästa qb duon i ss? tycker jag iaf...
|
|
|
Post by Danne on Mar 7, 2005 23:17:17 GMT 1
nja inte i ss.. men i jämtland
|
|
|
Post by blitzkrieg on Mar 7, 2005 23:35:46 GMT 1
vem är J.anderson?var det tjockisen som spelade några matcher för jamtland?
|
|
|
Post by wtf on Mar 7, 2005 23:43:38 GMT 1
WTF! inte nämna Michael Jonsson i ett all-star team för SS!SKANDAL!
|
|
|
Post by micke Jonsson on Mar 8, 2005 8:57:00 GMT 1
ska han verkligen spela i år? Det har inte jag hört.
Rindberg och Calle bäckström ska spela från vad jag hört däremot.
|
|
|
Post by Le Capiten on Mar 8, 2005 15:54:30 GMT 1
Tror nog Nisse Blandat ihop Per Rindberg och Per Fridberg ang spelare som slutat. Sorry om jag har fel,,,,,,,,men är det inte så.<br>Kanske
|
|