|
Post by gringo on Feb 19, 2005 13:13:26 GMT 1
hur ser de olika ss lagens coachingstaber ut?ansvar osv...
|
|
|
Post by GFmyself on Feb 28, 2005 10:53:31 GMT 1
Snart är jag uppspårad, förnedrad och ihjälslagen! Varför? Jo för att jag tänkte ha fräckheten att komma med viss konstruktiv kritik kring några av våra mest meriterade och kända coacher. Minns hur det lät på forumet efter SM-finalen när BD förlorat sin 3:e raka final och fick mycket beskedlig kritik för vissa beslut. GFY!!! eller något liknande nyanserat lyckades landslagscoach Kennedy kasta ur sig. Och fick stöd av sina kollegor! Tänk om primadonnor som dessa skulle coacha någonstans där fler än de närmast sörjande bryr sig och har åsikter. 3 kartor valium om dagen skulle inte räcka för att bota nerverna på dessa herrar efter en förlust som coach på ett mediokert HS t.e.x. Coacherna i lagen är inte helt bekräftade men detta har jag hört: SMM: Robban J HC/OC, Kulla DC, Rodrigo Sp T, Positionscoacher till alla pos. Arlanda: BD HC/OC/OL, Stefan Ond DC/DB. I övrigt vet jag inget om ytterligare coacher. CC: Inte klart med HC än vad jag hört, kanske blir det i Sverige oprövade filmklipparen T Johansson? Kanske Chris finns med i bilden? GBG: Thore sägs vara där nu, tycker inte en förbundskapten ska vara klubbtränare men det är bara min åsikt. Willén har flyttat till Västerås. Sundsvall: Verkar ha bestämt sig för att behålla J Andresson trots visst gnäll bland spelarna. I övrigt tomt på kompetent folk i stan. Import? Jämtland: Lollo är väl kvar? Och sen finns ju duktige Fredrik ? i stan att tillgå. Av dessa staber är nog SMM's den bästa och klart största. Tror att positionscoacher och en chans att vinna SM är deras största morot när folk väljer att gå till SMM. SMM spelar väldrillat men tråkigt på offense, Robban är ingen som tar chanser precis och det har han råd med med det defense dom har. Kullas 42 är bra och var bästa defense förra året med näst bäst personal. Arlanda är namnkunniga och kanske den bästa program/tränings-staben men på gameday finns det frågetecken tycker jag. (Det är nu BD ska mordhota mig ). Jag tycker inte han är så bra playcaller som han är bra positionscoach och off season coach. Övriga lag är för svårbedömda eftersom man inte vet vad dom har på sidlinjen riktigt. Men Lollo tycker jag skulle fått årets coach (nej, jag skojar inte) 2004. Att få sina killar att spela tufft i 4 kvartar med liten SS-erfarenhet i truppen och inga importer är svårt. Att få dom att göra det när man är 0-7, 0-8, 0-9 är nästan omöjligt! Otroligt starkt och grym tåga i grabbarna. RESPEKT! Dom vek inte ner sig mot SMM/CC/AJ som Örebro och Sundsvall gjorde.
|
|
|
Post by anti on Feb 28, 2005 11:17:06 GMT 1
så jävla sant
|
|
|
Post by StefanOud on Feb 28, 2005 14:36:35 GMT 1
Vi har hittills två tillskott till tränarstaben i Arlanda. Thomas Hill, tidigare Tyresö RC, kommer att coacha receivers. Thomas breda erfarenhet, spetskompetens och entusiasm kommer att utveckla den stora gruppen bollmottagare som Arlanda har. Fredrik Arke kommer att byta till den goda sidan av bollen och coacha Arlandas DBs. Fredrik har på främst på meritlistan att han varit Arlandas bästa receiver genom åren, men har som alla Jetsare spelat både anfall och försvar tidigare. Vi arbetar fortfarande med att, åtminstone, fylla ut staben med ytterligare två tränare och vi kommer att lyckas. PS I. Nog kan jag väl vara bitsk ibland, men att kalla mig Ond är väl att ta i DS I. PS II. För att fortsätta på omskrivningar av mitt efternman så kan jag berätta följande anekdot. När jag skulle börja spela knattefotboll, i internligan i Märsta IK, så ringde min blivande tränare min mor och frågade om vi verkligen hette "Gud" ;D. Se där vad ett slarvigt skrivet O kan göra... DS II.
|
|
|
Post by BD Kennedy on Mar 1, 2005 19:01:36 GMT 1
GFmyself, It is ok to criticize. Lots of coaches get critcized. No hard feelings. I apologize that apparently you were scared by my response from last year. I will do better this year. But don't feel bad if I don't agree with all your opinions. As for staffs, I agree that SMM seems to have everything in order in a solid way. I think you will begin to see more teams follow the pattern as some older players end their playing careers and begin coaching. That will make the programs at all levels get better. The more coaches that a team has should help their players to play better, have more efficient practices and be more prepared on game day. I also think that there are a lot of really good coaches in Sweden. The longer I am here, I meet more and more guys I meet that are really serious about coaching and I think that is great. So, next time you get up early in the morning and need to heap a little criticism, you can send it my way. I can assure you I can handle it.
|
|
|
Post by GFmyself on Mar 3, 2005 3:36:54 GMT 1
BD, I'm not scared of you. But it scares me that coaches react the way you did last year after the championship game.
Go ahead and disagree, that's what forums like this are made for. Also, I don't critizise to be mean or to hurt your feelings, I know you're a good guy. That doesn't mean that I have to agree with you on everything.
|
|
|
Post by Coach Kulla on Mar 3, 2005 9:43:06 GMT 1
Så här ser vår stab ut i år:
Offense HC/OC/WR/QB Robert Johansson RB/ass Offense Magnus Eriksson Oline Stefan Björkman
Defense DC Magnus Kullenberg Dline Richard Rosenholtz LB Henrik Ridder DB Rodrigo Montesino
Special teams ansvarar Rodrigo Montesino för med hjälp av samtliga coacher.
Tanken är även att få in en amerikansk QB som ska hjälpa till med utvecklingen av våra svenska QBs.
Vi siktar på två amerikaner till superserien och att förstärka med några ytterligare utlänningar till Eurobowl. Vi hoppas kunna försvara Sverige bättre i Europa än förra året, då både vi och Carlstad fick duktigt med pisk i Österrike. Det känns som vi kommer vara betydligt starkare i årets början i jämförelse med förra året.
MVH Magnus Kullenberg
|
|
|
Post by firsttimeuser on Mar 5, 2005 13:20:14 GMT 1
sundsvalls coachingstab:
HC/DC Johan Andersson OC Gustav Mesaros AC Christopher Dusén<br>AC Patrick Burström<br> kommer att förstärkas med amerikaner närmare säsongen!
|
|
|
Post by 54 on Mar 5, 2005 18:15:34 GMT 1
Den har vi inte hört förr när det går dåligt för ett lag.... Det kommer amerikaner jag lovar,, men det är säkert, snälla byt inte klubb, det var bara otur förra året att dom fick influensa strax innan dom skulle resa... Snälla gå inte till SMM vi kommer ju nästan att ha lika bra coacher....
|
|
75
Bänkvärmare
|
Post by 75 on Mar 5, 2005 22:49:17 GMT 1
haha 54! Du är rolig du! Kan allt.. vet allt! du är min gud!
|
|
|
Post by duff666 on Mar 5, 2005 23:11:44 GMT 1
jag kommer ihåg när Panthers tog hit 5 amerikaner och memo corona, det gick jättebra! Bara ett minne av en lyckad ss-satsning
|
|
|
Post by NA on Mar 6, 2005 9:23:37 GMT 1
rättning: 1 kanadensisk ungrare (jeremy kochberg) 2* amerikanska afrikaner (butler bro:s) 1* hel amerikan (svante wong)
och memo corona
|
|