|
Post by aengus on Feb 14, 2005 12:58:10 GMT 1
håller med.
|
|
|
Post by TJ on Feb 14, 2005 17:28:32 GMT 1
Svenska cupen kan jag hålla med om att det vore roligt att ha tillbaka. Börja med att spela regionalt och sedan nationellt i slutspelet. Tror jag skulle vara en bra morot för många av de lag som strävar uppåt. Frågan är bara, när ska den spelas?
|
|
|
Post by aengus on Feb 14, 2005 22:11:35 GMT 1
Den skulle väl kunna vara utsträckt över vår sommar och långt in på hösten. titta vikka fantastiska uppehåll det brukar vara på 3-6 veckor ibland mitt i sommaren.
|
|
|
Post by TJ on Feb 14, 2005 23:49:16 GMT 1
Om vi kunde komprimera seniorserierna så att de spelades utan uppehåll och då var färdiga halvvägs in i Juli skulle det sedan kunna vara ett uppehåll och sedan Svenska Cupen halva Augusti och vidare i September.
|
|
|
Post by undrande on Feb 15, 2005 0:15:58 GMT 1
Var skall vi då klämma in landskamperna (VM/EM osv..) ?? På julafton?
|
|
|
Post by TJ on Feb 15, 2005 0:33:38 GMT 1
Läs mitt förra inlägg så ser du att jag i min lilla tanke lämnar en lucka mellan Seriespel och svenska cupen där landskamper och dyl får plats.
|
|
|
Post by europacuperna on Feb 15, 2005 8:00:41 GMT 1
ett problem är att europa-cuperna spelas under maj-juli med ca en match i månaden, svårt att hinna klart innan Juli med tio matcher superserie. Svenska cupen skulle kunna vara kul dock...
|
|
|
Post by Bosse on Feb 15, 2005 11:34:16 GMT 1
Vill man nu spela både seriespel och svenska cupen så tror jag att det går att planera för att få tid för både det och landslag och europaspel. Dock ska nog inte europa spel få styra allt för mycket då det oftast bara rör 2 lag per år. Effekten är dock att vissa spelare får väldigt många matcher, spelar du i superserien och landslaget och europaspel och svenska cupen så kommer man upp i en bit över 20 matcher per år. jag vet att många juniorer gör detta men är det så bra i längden? tid måste alltid finnas till vila och träning.
|
|