|
Post by Publik on Jun 12, 2005 12:45:36 GMT 1
Blir nog inge mer spel för honom i sverige om han vill ha en chans på NFL spel. Tror han gör rätt, han har inget att hämta i sverige längre.
"Nu väntar han på besked från NFL. Det finns 32 lag, som var och ett har drygt 50 aktiva spelare i truppen. Skulle han inte få plats tänker han fortsätta att träna och försöka på nytt nästa år. - Jag har fått rådet att inte spela mer i den svenska ligan. De säger att jag skulle gå ner mig och vänja mig vid ett lägre tempo, säger Björk, som medger att amerikansk fotboll är en grymt hård sport.
Hans snabbhet har hjälpt honom klara sig utan allvarliga skador. "
|
|
|
Post by insikt on Jun 12, 2005 14:06:23 GMT 1
Duh! De är en sak att spela WR på offense... det är bara springa allt va man orkar.. men Lb när man måste stå o läsa vad O gör.... vissa Offense i sverige får man stå och sova i en kvart för att se va de gör... Synd för oss att micro inte spelar. Om hela sverige kunde bara steppa upp och spela lite bra boll så...... Gå till gymmen!!! Vi gnäller att förbundet gör ditt och datt o lagen lägger ner.... gå till gymmet och träna så ni får muskler så ni skadar er mindre och blir snabbare så vi kan spela en mer underhållande boll!!
|
|
|
Post by Guest on Jun 12, 2005 17:28:22 GMT 1
Vem e CJ Björk?
|
|
|
Post by Kingen on Jun 12, 2005 17:46:50 GMT 1
hehe du är rolig du.....
|
|
|
Post by Lite att gra on Jun 13, 2005 7:24:42 GMT 1
rätta mig om jag har fel men om det tar en kvart för dig att läsa så har offense gjort sitt jobb va?
|
|
|
Post by TRC on Jun 13, 2005 10:21:40 GMT 1
C-J Björk spelar i Amsterdam Admirals som MLB (Starter i nationals) är en tidigare Täby flyers sedan Mean machines spelare. Han fick kontrakt med Amsterdam i år och nu har det vunnit World Bowl, och det är snack om NFL för honom.. frågan är om han kan gå så långt, det finns många free agent MLB's som väntar på att bli plockade. Eftersom CJ Björk fick ganska mycket speltid i Admirals och att han är rätt så ung (-82) så kan det ju hända att något laf blir intresserad, men tror ni han kan fotboll, läsa offense tillräckligt bra för att nå en 2nd string pos?.. tveksamt..
|
|
|
Post by magnustonnvik on Jun 13, 2005 23:57:14 GMT 1
nuts vad Folk är negativa kan ni inte bara säga fan va kul här är en kille som har lagt ner sin själ på fotbollen och har kommit så här långt...och om har får såna tips att inte spela i sverige så visst är det en förlust för oss men fullt förståeligt...och hans stats talar för sig själv sen kan ni säga vad ni vill...
fan va kul att det gått så här bra för micro...vem vet han kanske hamnar i nåt lags international development program precis som den där engelska Safetyn som har gjort bra ifrån sig...eller kanske ännu bättre han kanske får en plats i laget eller med deras practise squad...
lycka till micro.
|
|
|
Post by Old Dude on Jun 14, 2005 9:45:53 GMT 1
Borde inte Micro bara given i NFLIDPP (NFL International Development Practise Program)?
Finnarna Quarschie och Alinen är det åtminstone. Quarshie (DT) skrev på i helgen för Oakland och Alinen (TE) för Atlanta.
NFLIDPP är ett program där ett begränsat antal NFL lag (tror att det är 7-9 lag) tillåts aktivera en extra practise squad plats utöver det normala, som måste fyllas med en internationell spelare. I motgäld förbinder sig lagen att inte aktivera killen under året. Han får dock spela pre-season matcher. Lagen får ej heller kicka killen under säsongen. Dvs NFLIDPP är fråga om ett program vars målsättning är att ge en internationell kille, som man tror kan vara aktuell om ett år, en "säker säsong" med den bästa möjliga coachningen för att möjligen nästa år ta en aktiv plats i lagets roster.
Möda för besväret betalas åt spelaren ca 80.000USD/säsong.
Tror detta vore en mycket bra grej för Micro också. Trots att han säkert har en chans att skriva på ett veckobaserat "Camp F.A.-avtal". Men risken med F.A är att han endast får stanna kvar i några veckor och sen får gå.
Har för mig att NFLIDPP platserna gick nu i helgen. Är det någon insider som vet hur det är med Micro. Var Micro med bland dem som placerades?
Strålande säsong Micro!!!!
|
|
|
Post by Kingen on Jun 14, 2005 10:32:56 GMT 1
|
|
|
Post by magnustonnvik on Jun 20, 2005 22:07:39 GMT 1
hur många platser finns det i NFLIDDP är det bara 8 eller beror det på hur många som har "förtjänat" den...
|
|
|
Post by hyde on Jun 21, 2005 18:47:07 GMT 1
Om man kollar på de nationella spelare som kom med i programmet, så är dom inte alls av samma klass som t.ex. Micro och Mohr. Jag tror att de "nationals" som kan mäta sig med de amerikanska spelarna också får ta sig in i ligan som de amerikanska spelarna. Annars har dom ingen möjlighet att fullständigt bli respekterad av sina coacher och medspelare.
|
|
|
Post by TFU16 on Jun 21, 2005 20:35:53 GMT 1
Nu kanske det ekar här men... kan det inte vara så att Micro anses vara för bra för att "slösas bort" i ett program där spelare inte kan bli aktiverad för matcher?
Coacher och ledare kanske anser att han faktiskt har chans att ta en "riktig" plats i något lag?
men, men... vad vet jag...
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Jun 21, 2005 20:51:08 GMT 1
haha anledning till att Micro inte kom med är väl knappast för att han är för BRA (?). Sorry to say men de andra kanske var bättre - även om man kunde tro annat.
|
|
|
Post by hyde on Jun 21, 2005 22:53:11 GMT 1
Jasså det säger du "ha ha"... Kollade upp lite stats, hittade inte några stats what so ever om att norrmannen Anders Akerstrom hade fått någon sack eller ens någon tackling för den delen...Snubben är en gammal college kicker som får en gratis biljett in till NFL utan att ha gjort ett smack, vad säger det om spelarna som tas ut till programmet?
|
|
|
Post by AJ Again on Jun 22, 2005 3:26:08 GMT 1
Det låter på er som att Micros karriär är över nu.. Är det verkligen så, eller har han en plats i NFLE nästa år igen?? Oavsett hur det blir.. Ingen kan ta ifrån honom att han startat bland de bästa proffsen i världen ..Det är så jag ser det i alla fall.
|
|