|
U17 CUP
Sept 3, 2007 10:48:21 GMT 1
Post by Ahme on Sept 3, 2007 10:48:21 GMT 1
Ser inget som tyder på att dom skryter. Den personen som startade tråden ställde en fråga och 2 personer svarade med
"Japp, det stämmer" och "Det stämmer att vi inte spelade med några 90or" Hur får du detta till att skryta???
|
|
25
Bänkvärmare
|
U17 CUP
Sept 3, 2007 11:04:08 GMT 1
Post by 25 on Sept 3, 2007 11:04:08 GMT 1
Obsevrea att skryta sår i citationstecken, men ni får tolka det hur ni vill.
|
|
|
U17 CUP
Sept 3, 2007 12:36:14 GMT 1
Post by asd on Sept 3, 2007 12:36:14 GMT 1
Citationstecken eller inte så förstår jag inte vad du menar. Istället för att vi ska tolka det som vi vill, så kan du väll förklara vad du menar.
|
|
|
U17 CUP
Sept 3, 2007 14:53:47 GMT 1
Post by sebbe on Sept 3, 2007 14:53:47 GMT 1
Jag fattar inte riktigt varför arlanda "skryter" med att dom bara hade 91or, ålder spelar ingen roll det är ju den fysiska förmågan, och var det beträffar dom som är födda år 90 och 91 så är inte den fysika förmågan någon specifik skillnad. Det jag upplevde var att anledningen till att iallfall vårt lag gjorde missar var missförstånd och att vi var osynkade. Detta pga. vi som spelade i U19 året innan inte hade samma speluppläg som våra nya coacher medens dom som var 91or som hade haft dessa coacher minst ett år innan och visste vad det gick ut på. Dessutom hade vi som STU inte hunnit träna så mycket tillsammans vilket gör att såna här missar uppstår. Medans Arlanda inte kan ha haft lika mycket av dessa problem iomed att dom bara spelade med 91or, alla föredetta U16 spelare och ingen från U19. Jag tror snarare att det nästan är en fördel att bara spela med en årskull nu i början innan alla lagen hunnit bli ett starkt U17 istället för ett svagt U16 och ett svagt U19. Vill bara påminna om att dessa matcher gör att alla lag kan träna på vad vi gjorde fel. Så det kommer nog bli bra mycket intressantare nästa turnering när förhoppningsviss alla lagen är ett U17. Arlanda spelade med 92:er samt 91:er. Jag tycker inte att något som skrivits har låtit skrytande. Jag själv är stolt över är att vi vann alla matcher. Mest imponerad över en wr som spelade qb båda matcherna, trots att han inte tränat på qb ens en vecka.
|
|
|
U17 CUP
Sept 3, 2007 19:50:25 GMT 1
Post by LeoBillgren on Sept 3, 2007 19:50:25 GMT 1
Skulle ju inte skriva mer, egentligen, men vill bara förtydliga:
Jag var absolut inte sur över att vi förlorade mot Arlanda. Jag var riktigt nöjd med att vi spelade så bra somvi gjorde. Jag tycker grabbarna gjorde en grymt bra insats med tanke på hur lite samträning vi har. Dessutom kämpade dom ruskigt bra och gjorde betydligt färre missar än jag hade befarat. Dessutomvet v att Arlanda har en väldigt bra grupp spelare idet som var U16. Vi förväntade oss nog att ha det tuffare än vad so blev fallet (är osäker på om vi förlorade 16-14 eller 14-8 faktiskt, men det kvittar).
Somjag ser det är U17 ihöst inte på blodigt allvar, vi försöker spela ihop laget och ha roligt.
Angående efterspelet med kommentarer efter matchen så har det äl fått lie stora proportioner. Jag blev kanske irriteradi onödan av Golans kommentar, och svarade mindre begåvat. Dock har jag väldigt svårt för kommentarer som från vinnande coacher, eftersom undertexten är "vi slog er trots...". Nu kanske inte Golan mendade så, men jag är övertygad om att de flesta skulle uppfata kommentaren så.
Over and out.
P.S. leo_nsb@hotmail.com ska funka... D.S.
|
|
|
U17 CUP
Sept 5, 2007 15:41:14 GMT 1
Post by film on Sept 5, 2007 15:41:14 GMT 1
Apropå ingenting ingnting med den här diskutionen men filmades inte några matcher som spelades? skulle vara kul att se filmerna om dom ligger uppe på nätet någonstans. Skicka gärna länk!
|
|
|
U17 CUP
Sept 5, 2007 15:59:20 GMT 1
Post by Koko on Sept 5, 2007 15:59:20 GMT 1
Också håller denna tråden på att spåra ut.. tyvär då den börja MYCKET bra. Jag såg inte någonstans att Arlanda skulle skryta, men ärligt talat, spelar det någon roll? Det är väl bättre att vara positiv: Telge är nystartat och en väl genomförd cup av STAFF.
Sluta vara så fina i kanten och reta er på antydningar.
|
|