|
U17 CUP
Sept 2, 2007 19:31:00 GMT 1
Post by Ajok on Sept 2, 2007 19:31:00 GMT 1
Hur gick det i matcherna som spelades idag. Jag har hört rykten om att Arlanda vann båda sina matcher även fast dom inte använda sig v spelare som var 17 år. Stämmer det?
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 19:34:20 GMT 1
Post by sebbe on Sept 2, 2007 19:34:20 GMT 1
Hur gick det i matcherna som spelades idag. Jag har hört rykten om att Arlanda vann båda sina matcher även fast dom inte använda sig v spelare som var 17 år. Stämmer det? Japp det stämmer. Resultaten är inte helt säkra. Men vad jag hört blev det 14-8 mot solnatäby och 22-8 mot stockholm. Kan inte lova att dessa stämmer men. Jag såg även Telge Truckers spela idag, tyvärr mötte vi inte dem vilket jag tycker är lite synd.. Ju fler matcher desto roligare
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 19:41:09 GMT 1
Post by den Gamle on Sept 2, 2007 19:41:09 GMT 1
Hej Garry Telge truckers gjorde nypremiär och luftade vårt 2008 år U-17 lag. 32 spelare gjorde alla sin fotbollsdebut på Kärrtorps IP idag Först ut var vi i en cup match mot SMM. vi loosade 24-0. lyckades inte med passningsspelet 1 av 9 men lyckades med ett par rusher på utsidan 4.4 yards i avg på 5 rusher. Inga penalty, inga dåliga snapar ett par gå¨nger 12 man på plan ett par 9 eller 10 man på plan. Andra fighten var mot STU vår running back skadade foten och resultatet var då -1 yard running, offense stängdes ner helt. En blockad punt och en för hög snap gjorde det jobbigt vi ligger under med 28 -0 och två minuter kvar spelar på 4 down lyckas med en sneak och sätter tre raka passar för totalt 21 yards innan slutsignal. Vi hade ett glatt lag i bussen hem som lärt sig tonvis idag som kommer ligga i på träningarna fram till v 40. Två resultat och lite info. Head Coach Tomas Lindell Telge Truckers www.telge-truckers.nu
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 20:03:48 GMT 1
Post by Daniel Lundqvist on Sept 2, 2007 20:03:48 GMT 1
Otroligt roligt att höra att Telge har kört igång igen. Och redan 32 spelare till nästa års U17. Riktigt bra jobbat !
Lycka till med nysatsningen och hoppas vi möts under nästa års seriespel.
Daniel Lundqvist Arlanda Jets U17 DC
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 20:24:31 GMT 1
Post by Coach Golan on Sept 2, 2007 20:24:31 GMT 1
Hur gick det i matcherna som spelades idag. Jag har hört rykten om att Arlanda vann båda sina matcher även fast dom inte använda sig v spelare som var 17 år. Stämmer det? Det stämmer att vi inte spelade med några 90or. Det lag som spelade var det som kommer till spel nästa år, plus några som missade helgens matcher samt nyrekryteringar. Vi spelade bra och hade riktigt jul samt visade att ålder inte alltid är så avgörande, vilja, kunnande och förmåga räcker ganska långt. Mot SolnaTäby var det jämt men vi kunde genom en bra variation mellan pass och springspel producera mer. Vårt defense gav deras qb väldigt lite tid och tacklar allt bättre eftersom säsongen gått. Mot Stockholm så var det främst genom luften som vi var farliga. Och på defense så fungerade det mesta bra, förutom en lång pass som släpptes in. Totalt så är vi i Jets väldigt nöjda med detta test av U17. Lite kul om dagen; Dagens insats; Domarna, hade en bra nivå hela tiden, även fast de dömde många matcher. Dagens groda; "Inga bortförklaringar", en coach efter att vi vann som svar om att vi efter bl.a. sjukdom stod utan någon qb och satte in en wr där som gjorde en strålande insats. Jag som trodde bortförklaringar kom från de som inte vann... ;D Dagens bästa; Telge som återigen är på planen. Riktigt kul! Hoppas att vi nu blir ännu fler lag i seriespel, Berga..? Ha en skön kväll och en bra träningsvecka!
|
|
25
Bänkvärmare
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 21:19:47 GMT 1
Post by 25 on Sept 2, 2007 21:19:47 GMT 1
Det ända man igentligen kan säga som var negativt med den här tuneringen var väll att det var så korta matcher, det tog liksom slut innan man kom upp i varv sen är det klart att det men förekom lite fultricks som cutblocks (som inte är tillåtna i U17, varför nu detta?) men detta händer oavsett om det är med flit eller inte.
Vill bara tacka för 2 riktigt roliga matcher och grymt roligt att se att telge är tillbaka!
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 22:25:30 GMT 1
Post by LeoBillgren on Sept 2, 2007 22:25:30 GMT 1
Golan, jag har inget problem med att du skriver mitt namn:
Dagens groda; "Inga bortförklaringar", en coach efter att vi vann som svar om att vi efter bl.a. sjukdom stod utan någon qb och satte in en wr där som gjorde en strålande insats. Jag som trodde bortförklaringar kom från de som inte vann...
Om man ska vara korrekt så var det så att du kom och berättade efter matchen att er QB var sjuk och att er kille tränat jättelite. Jag sa "spara bortförklaringarna till ni har förlorat". En groda? Tja, kanske, men jag förstod inte vad poängen var med att berätta detta. Killen spelade bra och ni vann!
Och eftersom detta med spelare född 1990 uppenbarligen är riktat mot oss (och kanske SMM, jag vet inte vilka de spelade med) vill jag säga:
Vi har ett helt nytt lag som tränat väldigt lite tillsammans än så länge (6 träningar tror jag det är). Då tyckte vi det var ett bra beslut att låta några (inte alla) 90-or vara med och spela för att få in folk som har bättre koll på spelsystemen vi använder. Ni kan ju gotta er åt att ni vann ändå... Vi hade goda skäl att göra som vi gjorde, helt efter våra egna prioriteringar och utgångspunkter. Precis som ni hade en plan med varför ni gjorde som ni gjorde. Inget konstigt med det.
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 23:19:02 GMT 1
Post by Spelar ingen roll on Sept 2, 2007 23:19:02 GMT 1
Fan Leo chilla lite ;D
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 23:22:12 GMT 1
Post by D Sandberg on Sept 2, 2007 23:22:12 GMT 1
Man kan väl lugnt säga att "bortförklaringen" lyckades med någonting iaf. Att reta upp den förlorande sidan.
|
|
|
U17 CUP
Sept 2, 2007 23:46:22 GMT 1
Post by LeoBillgren on Sept 2, 2007 23:46:22 GMT 1
Man kan väl lugnt säga att "bortförklaringen" lyckades med någonting iaf. Att reta upp den förlorande sidan.
Vilket uppenbarligen var syftet. Vet dock inte varför.
Jag tar rådet från någon ovan, och "chillar lite". Drar mig härmed ur denna debatt. Golan, du kan maila mig om du vill, du har adressen misstänker jag.
|
|
|
Post by Coach Golan on Sept 3, 2007 6:53:28 GMT 1
Det var inte menat att göra någon förbannad, varken den delen eller det om 90orna. Bara konstaterade att det var en märklig kommentar i mina öron... (de exakta orden var "du behöver inte ha några bortförklaringar" inte som du skriver). Att jag inte säger vem är av respekt för att inte starta en hetsk debatt i onödan, ingen skall hängas ut så att säga för något man låter slinka ut i av misstag. Ang 90orna så var jag väl mest stolt att vi spelade så bra trots detta, är stolt över våra grabbar (speciellt vår stand in qb). Sen hade ju den som startade tråden detta som en del i sin post, därför kom det med. Det var inte riktat mot någon då vi visste att vi var de enda som inte skulle ha 90or med. Och ja alla har olika prioriteringar, vilket är tydligt utefter ens handlingar. Ha en bra dag edit ps. Leo din mailadress som ligger uppe på er hemsida fungerar ej...
|
|
|
Post by dlig frlorare on Sept 3, 2007 8:01:11 GMT 1
kan det inte vara så att om man slår ihop 2st lag, och även har med äldre spelare så förväntar man sig att dominera? därmed svider en förlust extra mycket, oavsett om det är en träningsmatch eller ej...
Go Telge! Kul att ni är tillbaka och hoppas att det går fortsatt bra för er
|
|
|
Post by bra frlorare on Sept 3, 2007 8:27:55 GMT 1
nej, så kan det inte vara. det vet alla som kan något om lagsporten amerikansk fotboll.
|
|
25
Bänkvärmare
|
U17 CUP
Sept 3, 2007 10:31:21 GMT 1
Post by 25 on Sept 3, 2007 10:31:21 GMT 1
Jag fattar inte riktigt varför arlanda "skryter" med att dom bara hade 91or, ålder spelar ingen roll det är ju den fysiska förmågan, och var det beträffar dom som är födda år 90 och 91 så är inte den fysika förmågan någon specifik skillnad. Det jag upplevde var att anledningen till att iallfall vårt lag gjorde missar var missförstånd och att vi var osynkade. Detta pga. vi som spelade i U19 året innan inte hade samma speluppläg som våra nya coacher medens dom som var 91or som hade haft dessa coacher minst ett år innan och visste vad det gick ut på. Dessutom hade vi som STU inte hunnit träna så mycket tillsammans vilket gör att såna här missar uppstår. Medans Arlanda inte kan ha haft lika mycket av dessa problem iomed att dom bara spelade med 91or, alla föredetta U16 spelare och ingen från U19. Jag tror snarare att det nästan är en fördel att bara spela med en årskull nu i början innan alla lagen hunnit bli ett starkt U17 istället för ett svagt U16 och ett svagt U19.
Vill bara påminna om att dessa matcher gör att alla lag kan träna på vad vi gjorde fel. Så det kommer nog bli bra mycket intressantare nästa turnering när förhoppningsviss alla lagen är ett U17.
|
|
|
U17 CUP
Sept 3, 2007 10:46:41 GMT 1
Post by Publik on Sept 3, 2007 10:46:41 GMT 1
Har läst tråden 100 gånger nu men hittar inget som tyder på att Arlanda SKRYTER om det du skriver.
|
|