|
Post by Jnr Lvr on Feb 25, 2005 14:11:49 GMT 1
Snö ute men det är inte så långt kvar tills bollen är i luften i u16. Om 2 månader börjar serien och det är intressant att spekulera kring de olika lagen. Tyvärr känns det som att det är väldigt tyst från lagen. Inte för att nått lag döljer nått men kanske mer att ingen verkar vilja säga nått i onödan? Jag hoppas iaf att sthlm fortsätter vara föredömmen med previews, matchrapporter och stats!
Min power rating ser ut så här. Vad tror ni?
1: Solna Har kvar många bra och var bäst förra året. Svårslagen poängmaskin. Får 2 collegecoacher verkar det som ! 2: Tyresö Var ojämna förra året men var unga och har nog mer att ge i år. Bra coacher även här. 3: Täby Har nog tappat för mycket från förra året som är svårt att ersätta. Alltid starka och kan såklart överraska. 4: Arlanda Får inte riktigt till det på juniorsidan längre men har kunskaper i klubben som kanske kan vända trenden? 5: Stockholm Också ett lag som är sämre än dom borde tycker man. Tappar en duktig QB och lär bli sämre på offense. 6: Berga Inget skitlag men serien är för tuff för hundarna.
De 3 i toppen är i särklass tror jag.
|
|
|
Post by wow on Feb 28, 2005 10:30:49 GMT 1
Edit: Powerranking u16.......
1. Tyresö<br> 2. Solna
3. SMM
4. Täby
5. Arlanda
6. Berga
Har förresten hört att Arlanda ska dra sig ur u16. F-n vad trista dom är nu blir det ju en match mindre. Det blir bara sämre och sämre hos forna junis-giganterna verkar det som!
|
|
|
Post by Jnr Lvr on Mar 1, 2005 23:48:02 GMT 1
Tyvärr blir serien tråkigare för varje dag just nu känns det som. Arlanda kommer inte vara med för att dom satsar på att bygga upp sitt lag inför framtiden (det behövs). Till detta kan vi nu lägga att Berga inte kommer till spel för att dom har för få spelare. Tråkigt, tråkigt!
|
|
|
Post by Storebror on Mar 2, 2005 9:55:52 GMT 1
Varför har inte Djurgården något U-16 lag ?? Varför har inte Djurgården något U-19 lag ?? Djurgården
|
|
|
Post by Peter Eriksson on Mar 2, 2005 10:37:37 GMT 1
Den som väntar på något gott...
/Peter
|
|
|
Post by Storebror on Mar 3, 2005 9:23:25 GMT 1
ja Peter vad väntar vi på ... bättre tider eller ... "Den som väntar på något gott..."
|
|
|
Post by Som vanligt on Mar 3, 2005 16:04:17 GMT 1
Man kanske gör som Djurgårn gör i alla andra sporter. Köper ihop det!! ;D
|
|
|
Post by hmmm on Mar 3, 2005 23:50:02 GMT 1
Det var väl en miss av DIF att köpa ett lag som inte har några juniorer, men vad jag hört så var det inget annat lag i sthlm som ville gå ihop med DIF så dom fick ta sitt sista alternativ: KTH, stackarna.
|
|
|
Post by Lars27 on Mar 4, 2005 2:48:37 GMT 1
who gives a crap om dom köper ihop ett lag.. bara vi får in ett till u16.. fler kids in i sporten.. först konkurrerar vi ut fälttävlan och skidskytte i antalet utövare sen är det inte långt kvar till att varje grusplan i hela länet har goalposts som sträcker sig stolta mot skyn.. (snyft, poetiskt så det förslår)
|
|
|
Post by Tipper Gore on Mar 4, 2005 17:15:07 GMT 1
Varför tippa TRC i topp? Dom var långt efter toppen förra hösten och jag är tveksam om dom kan komma ikapp. När ska SMM börja få nått att hända i juniorfotbollen? Dom är ju slagpåsar fast dom är dominanta i seniorfotboll, är dom bara ett värvningslag som bara får fram enstaka egna spelare av klass? Tappar inte Täby för mycket av sina bästa för att kunna hänga med? Och går det att vinna sthlm utan att kunna passa? Är inte Solna för småväxta för att kunna vinna mot tuffa lag? Och dessutom tappar dom Marlon = trubbel.
Slutsats: Inga är bra nog att vinna Sthlm-serien ;D
|
|
|
Post by J Strand on Mar 4, 2005 19:59:43 GMT 1
För min del tycker jag att en del av charmen med U16 är att man inte har samma lag två år i rad.
Täby blev av med 88-generationen, det stämmer. Men vi får upp ett gäng bra 91-or från U13, samt en del rookies, så vi ska nog få ihop ett lag i år också.
Hur bra? Återstår att se, men vi kommer att ge 100% i varenda match, det kan jag garantera.
Förresten: de andra lagen blev också av med sina 88or, så där är vi nog ganska jämbördiga.
Vi ser fram emot säsongen 2005 och räknar med hårt motstånd i alla matcher!
Jocke Strand HC TF U16
|
|
|
Post by SMMs juniorer on Mar 14, 2005 12:13:36 GMT 1
Lite utanför topicen men jag bör väl svara på frågan. Vi i SMM slog för några år sedan fast att vi skall i första hand se till att odla fram talanger som kan ta speltid i seniorlaget och se till att de lär sig mycket fotboll och inte minst har roligt på vägen dit. Detta går inte alltid hand i hand med de sportsliga framgångarna. Vi har under snart 10 års tid kontinuerligt skickat spelare till juniorlandslaget. (Biro,Dalman,Rugeland,Malm och Kim Fye för att nämna några) Vi skickar inte så många men de vi skickar håller oftast mycket hög klass. Bredden på vår "juniortopp" är inte så stor men förhoppningsvis kommer det med att vi nöter på med alla ålders grupper. Hårt och idogt arbete lönar sig alltid brukar man säga och jag hoppas att så också är fallet här. Fredrik Pilbäck Junioransvarig SMM
|
|
|
Post by Tror on Mar 15, 2005 2:56:43 GMT 1
Mystiken tätnar kring Arlanda, såhär står det på deras hemsida: "Arlanda Jets U16 spelar i Stockholmsserien Senast uppdaterad 2005-03-11"
Låter inte som dom dragit sig ur tycker jag?!
Om dom nu är borta trots detta, kan inte Jets -tex HC JONAS GOLAN- förklara vad som ligger bakom beslutet att inte spela? Ni hade ju mycket folk i höstas så det kan knappast vara problemet, eller?
Sen kan man tycka det är lite lustigt att SMM säger att dom inte vinner på juniorsidan för att dom satsar på att utbilda sina spelare för seniorfotboll! Det finns knappast nått lag i stan som inte gör det! Och av dem är jag säker på att SMM är dom som har minst antal spelare som kommer från egna juniorlagen.
|
|
stockholms juniorer
Guest
|
Post by stockholms juniorer on Mar 15, 2005 11:01:35 GMT 1
Eftersom du så självsäkert säger att stockholm har minst antal spelare från juniorleden i seniorlaget kan jag upplysningvis säga att vi har 30 stycken spelare som börjat som juniorer i SMM som just är registrerade som seniorspelare.
Hur många har ni?
|
|
|
Post by Deru on Mar 15, 2005 19:06:47 GMT 1
Tyresö = har ett bra gäng med 89or en ung duktig qb och så hade dom bra wr förra året
Solna = Har bra Rb o duktiga wr dom hade ju en duktig qb som körde under dm istället för marlon ibland defence vet jag e hur det ser ut
Täby = Visst dom förlora ett gäng linjespelare men dom har fortfarande ett gäng bra rbs från förra året och såklart deras qb som dubbla i D finns ju kvar
Arlanda : Vem vet vad dom får till hade ett gäng stora linjespelare,
Smm = förlorade deras qb och ett gäng andra viktiga spelare, man får se hur det går för dom iår
|
|