|
Post by Devil on Jul 30, 2007 12:18:33 GMT 1
Ja, nu kommer det bli intresant. Kommer denna förening värna om sina ungdommar eller lockar Superseriespel för mycket.
Som ni vet måste ett Superserielag ha Pee-Wee, U16 och U19 lag för att vara med.
Då STU endast har ungdoms lag i andra namn Täby och Solna så gör detta att dom inte kan spela i Superserien.
Nu verkar det som att STU kommer att slå ihop verksamheten för U17 till att börja med.
Jag är ganska säker på att man kommer göra det samma med U13,U15 också.
Detta kommer betyda längre resväg för dessa unga spelare och då man slår ihop två lag så kommer det även betyda att många inte får speltid.
Grattis STU för att ni har förstört två bra ungdomsföreningar.
|
|
|
Post by the dude on Jul 30, 2007 12:27:26 GMT 1
på vilket sätt har stu förstört två ungdomsföreningar.
är det kanske inte så att det är saff som vägrar ändra på reglerna så att föreningar med TVÅ st ungdomslag i flera åldersgrupper istället för EN skall få vara med och spela i superserien.
det är som vanligt, folk som inte verkar inse att som STU har sagt flera gånger så hade dessa föreningar dött ut om de inte hade slagit ihop sig. de försökte skapa en stark förening för att kunna utveckla sig till ett slagkraftigt lag i sverige men byrokratin kommer nog att sätta stop för det nu.
men men det är så det är.
|
|
|
Post by Jaha on Jul 30, 2007 12:47:34 GMT 1
När har SAFF sagt nej till det upplägg som ni har i STU?
Lite undrande eftersom du först tar den enkla säkra vägen och skyller på the big bad wolf SAFF och sen på den mindre men alltid lika säkra klassikern, byråkratin.
Vore kul att höra när och hur SAFF sagt nej.
|
|
|
Post by asd on Jul 30, 2007 13:02:12 GMT 1
är det kanske inte så att det är saff som vägrar ändra på reglerna så att föreningar med TVÅ st ungdomslag i flera åldersgrupper istället för EN skall få vara med och spela i superserien. Ja, det är ju verkligen en jätte bedrift då man slagit ihop två lag. Regeln fanns redan när STU bildades, så vad var deras plan då??
|
|
|
Post by the dude on Jul 30, 2007 13:03:01 GMT 1
eftersom devil skrev att att de inte kan spela i superserien eftersom det står i TB att man måste ha ungdomslag i alla åldrar så antar jag väll att de inte kan göra det. eftersom det är saff som har gjort reglerna antar jag att det står bakom dem också.
förlåt saff ifall ni inte har sagt nej.
vadå enklare vägen, är det inte lika enkelt att skylla på STU att de förstör två bra ungdomslag istället för att ta in den info som de har gett ut varför de slog ihop lagen.
ifall det är detta som sätter stop för STU och inte deras spel borde det inte vara ganska lämpligt att skylla på byråkratin i sådanna fall. vad skall jag annars skylla på.
men men så är det och nu kommer vi att förlora en ungdomsförening inte två eftersom de går från 2 till 1 och inte 2 till 0.
det finns några sanningar på detta forum. STU är ass som bara förstör för sporten. SMM är ass som bara värvar TRC spelar alltid fult och deras tränare är ass och dåliga. oavsett vem som är tränare för LL och JLL så tar de bara in sthlm spelare för att de av någon anledning inte gillar resten av sverige. man får inte skylla på saff eller byråkrati för det är den enkla vägen att ta. jante i the nuts
jag tänker ge upp detta forum nu jante har segrat igen
|
|
|
Post by Suck on Jul 30, 2007 13:20:20 GMT 1
ojoj...nu börjas det igen... Tänk efter lite; kan det möjligtvis finnas en annan orsak än en konspiration i de beslut Bulls/STU-alliansen tar? Inside info viskar att Flyers hade haft svårt att få ihop ett eget U17 lag. 17 åringarna är ju redan licencierade för Bulls. Chiefs skall tydligen ha några fler spelare, men ändå en tunn trupp. Med facit på hand, vilken är den mest logiska vägen att gå.
|
|
|
Post by Jaha on Jul 30, 2007 13:25:29 GMT 1
Snygg martyrsorti ;D
Även om du knappast vinner några andra poäng på den förutom just några martyrpoäng.
Jante? Du skrev att SAFF var dumma för att de hade stoppat STU, jag frågade när eftersom du som så många andra inte verkade ha någon egentlig information utan du ville bara skylla på andra säkra kort (SAFF och byråkrati). Den enkla frågan fick dig till att köra med alla bara hatar på forumet och framförallt då STU. Lustig reaktion. Vad har den med Jante att göra? (Jante är för övrigt ett bra säkert kort det också, har man inget annat svar kan man alltid skylla på Jante). Har jag tryckt ner dig eller STU så att ni inte skall tro att ni är något? (själva essensen med Jante).
Om och när ni söker till Superserien och om och när SAFF i så fall säger nej så kan du börja yra om elaka SAFF och kanske även byråkrati (för så vitt jag vet så har ni inte kvalificerat er ännu, inte ens på planen).
Ett litet råd i all välmening, om nu någon, tex Devil, hoppar på din förening så svara sanningsenligt och ta inte till enkla trick och skyll på någon annan. Tex vi i STU är stolta över vad vi åstadkommit och sammanslagningen var inte bara en kul grej, den var nödvändig för att fotbollen överhuvudtaget skulle överleva i Solna och Täby. Vad som sker med eventuellt spel i Superserien vet jag inte eftersom jag inte vet ifall min förening ansökt än mindre ifall vi fått någor svar från SAFF. Men vi kommer naturligtvis att försöka övertyga SAFF om att ett seniorlag med fyra U19 och U16 lag (visserligen i två andra närstående föreningar) borde uppfylla regelverket.
Och du, le, livet ska vara roligt! Och om någon annan vill ha hjälp med inlägg på forumet så kan ni skicka ett mail till forumhjalpen@stavaratt.nu
|
|
|
Post by Laeskunnig on Jul 30, 2007 13:27:12 GMT 1
Jag tycker deras ordförande förklarar beslutet väldigt bra på deras hemsida www.northsidebulls.se/index.phpIbland har vissa en förmåga att se egna sanningar Devil "vet" ju redan nu hur framtiden kommer att se ut.
|
|
|
Post by till devil on Jul 30, 2007 15:26:33 GMT 1
Ja du devil, längre resväg, när jag spelade fotboll(amerikansk, så slipper vi missförstånd) fick jag till en början skjuts av min pappa. Det tog cirka 1 timme att åka till träningen, därefter hade vi träning 2timmmar och sen 1 timme resväg hem igen, 2 gånger i veckan ibland 3, han ställde upp på mig för fotboll var det bästa jag visste(tycker fortfarande att fotboll är roligt även om jag inte spelar). det jag menar är att om din son gillar att spela fotboll ställ upp och hjälp honom, ingenting är omöjligt. Jag förutsätter att ni bor i stockholmsområdet i och med att det är STU som du pratar om, kollektivtrafiken är ett utmärkt sätt att ta sig till och från träning, finns det nån lagkamrat som bor i närheten? då kan ni turas om att skjutsa till träningen.
|
|
|
Post by Devil on Jul 30, 2007 16:24:46 GMT 1
När STU startade sitt seniorlag frågade många om juniorlagen stog på tur. Då lät det "aldrig, det kommer aldrig hända" etc etc
Folk får säga vad dom vill, men jag ser det som ett misslyckande när två fungerande klubbar Täby och Solna med bra Pee-Wee, U16, och U19 börjar slå ihop allt till ett.
Ett steg fram, två steg bak.
Sedan förstår jag inte vad STU ska upp i SS och göra överhuvudtaget.
|
|
|
Post by Publik on Jul 30, 2007 16:33:25 GMT 1
Ja du devil, längre resväg, när jag spelade fotboll(amerikansk, så slipper vi missförstånd) fick jag till en början skjuts av min pappa. Det tog cirka 1 timme att åka till träningen, därefter hade vi träning 2timmmar och sen 1 timme resväg hem igen, 2 gånger i veckan ibland 3, han ställde upp på mig för fotboll var det bästa jag visste(tycker fortfarande att fotboll är roligt även om jag inte spelar). det jag menar är att om din son gillar att spela fotboll ställ upp och hjälp honom, ingenting är omöjligt. Jag förutsätter att ni bor i stockholmsområdet i och med att det är STU som du pratar om, kollektivtrafiken är ett utmärkt sätt att ta sig till och från träning, finns det nån lagkamrat som bor i närheten? då kan ni turas om att skjutsa till träningen. Det var ju roligt att du hade föräldrar som alltid kunde åka med dig till träningen. Men att som förening tro att ALLA ungdomar har föräldrar som alltid skjussar till träningen är ganska naivt.
|
|
|
Post by hmm on Jul 30, 2007 16:56:46 GMT 1
...men jag ser det som ett misslyckande när två fungerande klubbar Täby och Solna med bra Pee-Wee, U16, och U19 börjar slå ihop allt till ett. Frågan du bör ställa är isf varför dessa två föreningar inte kunde få ihop bättre seniorlag. OCH du får se det som du vill, det är det fina med det fria ordet.
|
|
|
Post by bullsinfo on Jul 30, 2007 17:27:51 GMT 1
Hej på er alla, Kul att se att det finns så många som har intresse för våra tre föreningar inom STU. Beslutet att spela U-17 inom Bulls togs av alla tre styrelserna tillsammans och inget annat. Detta tycker vi är det bästa alternativet för alla inblandade parter. Som alltid så kommer det att finnas de som håller med och de som på olika grunder tycker att vi i STU agerar felaktigt. För de som vill läsa om de starkaste skälen till detta beslut så finns ett brev som NSB Ordf. Michael Persson lagt ut på www.northsidebulls.se . Om det är någon som efter att ha läst detta brev forfarande har frågor eller vill kommentera detta så finns jag att nå på: 0708-557228 eller wr_coach@hotmail.com Välkomna med ev. frågor! Mvh Mikael Haage/ BullsInfo
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jul 30, 2007 22:50:06 GMT 1
Info-chef Haage har egentligen sagt det som behöver sägas från vårt håll i detta ämne. Men, ett par tillägg kan jag inte låta bli att göra (med anledning av vad som sagts/påståtts i tråden).
1) Vi har inte sökt (eller kvalificerat oss för) spel i Superserien.
2) Vårt beslut att har U17 i Bulls regi har inget med eventuella framtida ansökningar att göra.
3) Vi värnar om spelarnas utveckling i första hand. Denna idé om att förändra åldersklasserna kom långt efter vår sammanslagning av Chiefs och Flyers och förändrade förutsättningarna i dessa åldrar. Då lag med bara två årskullar blir för "grunda" med det spelarmaterial vi har idag, slår vi ihop lagen för att säkerställa att spelarna får träna och spela i en miljö som är givande och utvecklande. Detta är det absolut viktigaste skälet, tro inget annat!
4) Förändringen till U15/U17/U19 ger oss dessutom en konkurrensnackdel jämfört med andra lag, om vi inte slår ihop våra U17. Övriga lag i STAFF kommer högst sannolikt låta 16-17 åringar spela både U17 och U19 nästa år, vilket vi inte kan göra om vi har U17 i Flyers och Chiefs regi.
5) Någon kommer nu påstå "dessa argument går att påföra för en sammanslagning även av era U15"... Att vi inte slår ihop även U15 beror på att vi anser att i den åldern är lek och glädje fokus, inte tävla och vinna. Dessutom kan man lättare rekrytera in nya spelare i den åldern för att fylla ut trupperna. Vi tror Chiefs och Flyers har rätt tränare och ledare för att ge yngre fotbollsspelare rätt fostran, Bulls är en förening för elitsatsning, vilket man inte ska påtvinga U15-spelare.
6) Vi tror att Flyers och Chiefs resurser lämpar sig bäst för att hantera två åldersklasser var (U13 och U15), inte tre vilket kunnat bli en för tung börda organisatoriskt och ledarmässigt.
|
|