|
Post by Tomas on Jul 17, 2007 21:04:18 GMT 1
Vad hander i foreningen och hur gar det. Golan?
Mvh
Tomas Bodin U86ers
|
|
|
Post by Coach Golan on Jul 17, 2007 21:28:39 GMT 1
Hej,
Tack för intresset.
Det rullar på även om det är mycket som ska göras och många hinder som ska övervinnas. Ekonomin är nu rullande och vi jobbar för att få en stabil organisation som jobbar som en extra arm från Jets.
Föreningen har haft träningar/prova på under våren och har en kärngrupp som tränat många gånger även om det inte är ett lag ännu. Vi har haft drygt 90 olika ungdomar/barn som testat på minst 1 gång och kommer under hösten att jobba med att få så många som möjligt av dessa att bli en del av föreningen och börja spela på riktigt.
Fokus är som vi kommunicerat att bredda sporten i vårt upptagningsområde och få fler idrottsligt aktiva. Vi tror att en viktig del av detta är att få ungdomar/barn att börja tidigt och att vara där de är, dvs i skolorna och promota oss.
Vi kommer primärt att spela vår interna U11 liga "NFL", Norrort Football League, tillsammans med Jets ;D
När detta rullar så är tanken att börja delta i U13 när vi är redo. Längre än så är det inte planerat då man som 14åring kan resa till Märsta från Väsby för att spela U15.
//Golan
|
|
|
Post by pff on Jul 19, 2007 22:46:44 GMT 1
Jonas , nu ska vi inte överdriva inte
|
|
|
Post by Coach Golan on Jul 19, 2007 23:03:32 GMT 1
Var överdriver jag?
Visst är det inte överdrivet många som är på alla 'träningar' ännu men det kommer, vad förväntar ni er efter några månader med en ny förening.
Dock är det ett faktum att det har varit drygt 90 som testat på sen vi drog igång. Vår utmaning är nu att få tag i dessa (ringer runt innan skolan börjar) så att vi får fler som är medlemmar och aktiva inom idrotten.
På en angränsande not så är det synd att vi är så ensamma att start upp nytt, det är för få i vårat fotbollsland som expanderar i dagsläget. Jag hoppas att fler kan expandera sin juniorverksamhet så att vi får en bredare bas i den berömda 'pyramiden'.
MVH Coach Golan
|
|
|
Post by rekrytering on Jul 20, 2007 19:33:29 GMT 1
Hej! Det är skitkul att ni har kommit igång med Wäsby och att ni verkligen satsar med att starta föreningen. Det är väldigt imponerande att så många ungar har kommit på träningarna. Jag är nyfiken på hur ni har gjort för att intressera så många spelare. Har jag förstått det rätt om ni har gått runt i skolorna? Det vore kul med lite tips och så, t.ex. vad man kan säga när man är i skolorna och så vidare. Jag vet att det finns många klubbar runt om i Sverige som har problem med att det finns så få barn och ungdomar som börjar spela.
|
|
|
Post by Coach Golan on Jul 20, 2007 19:38:18 GMT 1
kontakta mig så kan vi prata om hur vi gjort och vad som är nycklar för att det ska fungera, samt vad vi gjort för misstag som ni kan undvika. kontaktinfo på www.wasbywarriors.se/
|
|