|
Post by kalle on Jun 12, 2007 5:58:14 GMT 1
tisdag_kväll_fotboll!! Smm andra match på 3dagar, låter tungt... stu saknar både bästa qb och wr, kan andra playmakers kliva fram? Hur går det? om smm vinner är dom då klara för u19 ss? om stu vinner, kan dom då ta sig till u19 ss?
|
|
|
Post by Drew Brees on Jun 12, 2007 14:01:27 GMT 1
Hoppas att det kommer mycket folk och tittar på denna drabbning ikväll.
Förra matchen var en rejält spännande tillställning och det ska bli kul att se hur Bulls reagerar när 2 st "stjärnor" ej spelar.
SMM är nog lite slitna efter en, trots siffrorna, rätt jämn match mot Jets. Orkar de ladda om?
När deg gäller Bulls så kommer nog Simons skor vara de stora att ersätta. Att spela Malle istället för Jarrred ger endast en liten differans. WR mässigt så har det doch sett tunnare ut för Bulls. Eller kan det vara så att alla andra stått i Simons skugga och nu blommar ut?
Den som kommer till matchen blir varse.
Kommer Du???
Jag kommer. /Drew Brees
|
|
|
Post by vad on Jun 12, 2007 20:12:59 GMT 1
Vad blev det
|
|
|
Post by Publik on Jun 12, 2007 20:21:56 GMT 1
Bulls-Machines 26-12
|
|
|
Post by Drew Brees on Jun 12, 2007 21:30:43 GMT 1
Bulls var bättre än SMM på det mesta idag, möjligen var SMM tagna av den korta vilan inför denna match. Marlon gjorde en helgjuten insats som stand-in för Hermodsson, bland de bästa matcher jag sett en svensk junior göra. Bulls hade svårt att springa på SMM men som de passade!!! Trots några drops så flyttade Bulls bollen ganska lätt på SMM, specielt i andra halvleken. BLA en 97 yards TD-drive från egen 3:a.
Det var en intensiv match med en hel del flaggor och mycket heta känslor. SMM hade framgång med Nr 1 på marken som tuggade bra med yards, samt deras pop-pass till TE. SMM hade en hel del drops. NR 28 i Bulls neutraliserae Sunshine helt och hållet, hade han ett catch? Även nummer 4 som ställde till en massa oreda för bulls sist lagen möttes, lyckades Bulls hålla hyfsat i shackt.
Det kommer kul att se AJ-NSB om 2 veckor.....
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Jun 12, 2007 21:42:03 GMT 1
Jag måste säga att detta var en av dom tråkigaste matcherna att spela rent inställnings mässigt (dok inte spel!) det var som sagt mycket flagor, inte så mycket sportslighet och en viss tendens att döma till STUs fördel av domarna... Förlora är alldrig roligt men det blir alldrig så jobbigt att förlora som när båda lagen inte spelar med samma inställning, att ha roligt inte vinna. Måste bara påpeka att detta inte gäller alla, men det skulle vara kul att spela mot STU som att spela mot Arlanda när båda lagen verkligen spelar för att fotboll är den fantastiksa sport som den är.
|
|
|
Post by jassa on Jun 12, 2007 21:46:40 GMT 1
och en viss tendens att döma till STUs fördel av domarna... STUs fördel... Det var därför STU fick 3 st DPI mot sig när SMM snubblade på sina egna fötter
|
|
|
Post by Ursparning on Jun 12, 2007 22:23:59 GMT 1
Sätter en slant på att denna tråd är låst inom 24 timmar.
Annars innehöll matchen en hel del:
Utvisning Mordhot Folk som inte tackade vissa motståndare Anklagelser om medvetet skada motståndare.
4 av 4 , SMM.
#25 sätter tonen rätt bra med sitt inlägg:
"inte så mycket sportslighet och en viss tendens att döma till STUs fördel av domarna..." OK, titta på hur många tighta calls ni fick med er respktive vi.... Dessutom: Skaffa egna domare så kan ni inte gnälla. Nu var det NSB + DIF som dömde. Sportsligheten??? Kolla er 4 bedrifter i listan ovan och tänk till. Eller #83 som visade sin klass med sin gest när han gjorde TD. Ingen flagga för övrigt...
Måste bara påpeka att detta inte gäller alla, men det skulle vara kul att spela mot STU som att spela mot Arlanda när båda lagen verkligen spelar för att fotboll är den fantastiksa sport som den är. Vad betyder det?? Försökte inte ni och Arlanda vinna?
Samma gnäll som vanligt från SMM. Keep it coming....
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Jun 12, 2007 22:36:05 GMT 1
När jag menar Sportslighet så menar jag båda lagen, detta är inte nått som bara fokuseras på STU, men eftersom ni tar åt er så kan det ju visa en viss sanning.
Och som slutpunkt, självklart försökte vi och arlanda vinna, men inte på vilken bekostnad som helst, inte på bekostnad av att folk ska gå av planen skadade.
|
|
|
Post by Ursparning on Jun 12, 2007 22:39:26 GMT 1
När jag menar Sportslighet så menar jag båda lagen, detta är inte nått som bara fokuseras på STU, men eftersom ni tar åt er så kan det ju visa en viss sanning.
Yeah, right. Läs din första post igen och påstå att du inte pekar ut nått lag...
Din kommentar om att vi är beredda att skada folk för att vinna säger mer om dig än du anar. Att ens tro det är patetiskt.
Ingen kommentar på er "lista" i mitt förra inlägg ser jag! Otippat.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Jun 12, 2007 22:51:15 GMT 1
Jag kan inte rå för hur du upplever mitt skrivande...
|
|
|
Post by Bosse Bildoktor on Jun 12, 2007 22:53:41 GMT 1
Skulle vara trevligt med en ordentlig och lite tydligare rapport. Får gärna vara från coach Billgren, även om den då kan tendera att bli lite partisk
|
|
|
Post by sudd on Jun 12, 2007 23:00:15 GMT 1
Skulle vara trevligt med en ordentlig och lite tydligare rapport. Får gärna vara från coach Billgren, även om den då kan tendera att bli lite partisk varför inte en av leo och smm's Bobby (Ass. Defensive Coach, SMM U19) bobbys förra var NICE, leo's är alltid toppklass och det vore kul att se båda sidorna skriva efter en såhär tuff fight!
|
|
|
Post by Bobby on Jun 12, 2007 23:04:53 GMT 1
Matchrapport inkl. stats ar pa gang och borde komma upp under morgondagen. Bobby, Ass. Defensive Coach, SMM U19
|
|
|
Post by Osportsligt on Jun 12, 2007 23:46:04 GMT 1
Sätter en slant på att denna tråd är låst inom 24 timmar. Annars innehöll matchen en hel del: Utvisning Mordhot Folk som inte tackade vissa motståndare Anklagelser om medvetet skada motståndare. 4 av 4 , SMM. #25 sätter tonen rätt bra med sitt inlägg: "inte så mycket sportslighet och en viss tendens att döma till STUs fördel av domarna..." OK, titta på hur många tighta calls ni fick med er respktive vi.... Dessutom: Skaffa egna domare så kan ni inte gnälla. Nu var det NSB + DIF som dömde. Sportsligheten??? Kolla er 4 bedrifter i listan ovan och tänk till. Eller #83 som visade sin klass med sin gest när han gjorde TD. Ingen flagga för övrigt... Måste bara påpeka att detta inte gäller alla, men det skulle vara kul att spela mot STU som att spela mot Arlanda när båda lagen verkligen spelar för att fotboll är den fantastiksa sport som den är.Vad betyder det?? Försökte inte ni och Arlanda vinna? Samma gnäll som vanligt från SMM. Keep it coming.... Du kanske glömde att nämna varför det fanns anklagelser om att det var spelare i stu som medvetet försökte skada. Jag säger inte att det är så, men vem vet om det var medvetet eller inte. Dessutom så förekom alla fyra punkterna på din "lista" från samma situation. Och vad jag anser så är det oklart vad det var som hände exakt i den situationen. Det behöver inte vara så att stu-spelaren ville skada medvetet, men det skulle vara jättetåkigt för stu om det var så. obs: jag säger inte att stu-spelaren gick in för att skada medvetet.
|
|