|
Post by okunnig on Jun 10, 2007 15:38:56 GMT 1
Jag sitter och tittar på STAFF tabellen och undrar lite om utgången. Mina hjärnceller (båda två denna gång) vägrar samarbeta och jag vädjar nu till tabell och statistiknördar i hela sthlm-regionen att måla upp hur det kan gå (eller om man nu hejar på ett specifikt lag) eller hur man skulle vilja att det gick... på något sätt känns det väldigt öppet... har jag fel?
|
|
|
Post by superstar on Jun 10, 2007 17:56:59 GMT 1
DIF är uteslutna från slutspel. För att TRC ska gå vidare måste dif typ spöa STU och ett par till vilket inte kommer hända, så TRC är i stort sett ute. Mer orkar jag inte tänka på, nån får gärna fylla i resten!
|
|
|
Post by bullsinfo on Jun 10, 2007 19:23:12 GMT 1
Arlanda har 2 förluster mot SMM och måste vinna mot TRC och DIF samtidigt som Bulls slår SMM för att ha en chans.
SMM Måste vinna eller spela oavgjort mot Bulls samt ta TRC i sista matchen.
Vi i Bulls måste vinna mot SMM med minst 3 poäng samt ta AJ och DIF för att kontrolera vårat eget öde.
Sen finns det en massa olika scenarion om vi i Bulls vinner mot SMM, torskar mot AJ, vinner mot DIF. Etc. Etc.
Det kommer att bli en spännande avslutning.
|
|
|
Post by sudd on Jun 12, 2007 22:54:31 GMT 1
hur ser tabellen ut nudå?? .. eftersom NSB vann mot SMM med 12pinnar.
Är det helt öppet mellan SMM, NSB och AJ? är TRC och DIF helt ute ur u19 ss??
kul att det är så spännande! jobbigt att det är såååå spännande!
|
|
|
Post by Ursparning on Jun 12, 2007 23:31:15 GMT 1
TRC och DIF är borta. Alla tre övriga har chansen fortfarande.
Tabellen: SMM: 5-2, 184-84 NSB: 4-2, 143-68 AJ: 4-2, 98-70 TRC: 3-3, 146-66 DIF: 0-6, 19-316
NSB kommer slå DIF och bli 5-2 inför matchen mot AJ. TRC-Arlanda blir viktig, AJ förlust ger dem stora problem. Då måste de slå NSB och hoppas på TRC vinst mot SMM.
SMM går till slutspel om de vinner mot TRC och NSB inte slår AJ.
NSB är i slutspel om de slår DIF och AJ. NSB har + i inbördes poängskillnad mot SMM och behöver inte hjälp av TRC.
Det kan bli än mer delikat:
Om TRC vinner mot både AJ och SMM så är de 5-3 och SMM 5-3. Lägg till en Arlanda-vinst mot NSB och vi har FYRA lag på samma poäng! Då blir det inbördes poängskillnad.
Just nu: SMM: +24 NSB: +18 TRC: -23 AJ: -19
Eftersom detta scenario förutsätter förluster för både SMM och NSB så kommer det avgöras på om SMM förlorar med minst 7 poäng mer mot TRC, jämfört med NSB's förlust mot AJ.
Lite krångligt blir det...
|
|
|
Post by vemvarhur on Jun 13, 2007 0:22:13 GMT 1
17/6 Djurgården - STU Kärrtorps IP 17.30 Tyresö - Arlanda Bollmoravallen 18.00 20/6 Stockholm - Tyresö Kärrtorps IP 19.00 21/6 Arlanda - STU Midgårdsvallen 19.00
kommer bli spännande!!
|
|
|
Post by U19 on Jun 13, 2007 18:20:02 GMT 1
hur fan blir det nudå
Tyresö - Arlanda Bollmoravallen 18.00
w.o. 0 - 1
|
|
|
Post by looser on Jun 13, 2007 18:33:06 GMT 1
TRC körde kniven iryggen på STU
genom W.O. Grattis MM till segern
|
|
|
Post by Bojan on Jun 13, 2007 19:41:02 GMT 1
hur fan blir det nudå Tyresö - Arlanda Bollmoravallen 18.00 w.o. 0 - 1 Jag fattar inte, vad menas? ??
|
|
|
Post by Drew Brees on Jun 13, 2007 19:59:26 GMT 1
hur fan blir det nudå Tyresö - Arlanda Bollmoravallen 18.00 w.o. 0 - 1 Jag fattar inte, vad menas? ?? Detta kan ej ligga ngn sanning i. Eller? Kan nån som vet rapportera, tack.
|
|
|
Post by VA on Jun 13, 2007 20:28:47 GMT 1
Vad menas?
Har Tyresö gått w.o nu eller vadå?... Och vart ska det stå nånstanns då?
|
|
|
Post by fundersam on Jun 13, 2007 23:50:23 GMT 1
varifrån kommer denna info om att tyresö ska ha lämnat W.O. ?
|
|
|
Post by sudd on Jun 13, 2007 23:51:30 GMT 1
Vad menas? Har Tyresö gått w.o nu eller vadå?... Och vart ska det stå nånstanns då? det är bara någon strött människa som sitter här och ljuger. Varken på SAFFs, AJs eller TRCs hemsida står det något som bekräftar att det skulle lämnats w.o.
|
|
|
Post by fundersam on Jun 14, 2007 0:01:12 GMT 1
om det nu är så att det är någon sorglig liten människa som sitter å ljuger så börjar man undra, har folk för mycket fritid...
|
|
|
Post by Tnkvrt on Jun 15, 2007 9:34:57 GMT 1
Ryktet går eller snarare springer att TRC har framskridna planer på att dra sig ur serien.
anledningen framgår inte av ryktet men ryktet säger att det skall röstas om att dra sig ur?
Man har ju spelare så varför? det finns lag runt om i Sverige som spelar med betydligt mindre trupp än TRC och de drar sig INTE ur. Konsekvensen blir då att SMM vnner serien och att AJ och STU blir blåsta på en avgörande match, luften går ur serien poffpoff.
Allt pga Janne Jenmerts ego! När hans lag inte kan vinna väljer han att dra sig ur, att han sen kan jävlas med andra lag är tydligen en bonus bara. Eller drar han sig ur för att hans killar inte skall bli skadade och kunna spela i Lnadslaget?
Om nu TRC drar sig ur, så skulle det enda acceptabla starffet vara uteslut ning ur nästa års serier för ALLA TRC;s ungdomslag,dessutom att en en sån får sitta som HC för ett landslag är skandal. Allt för att förhindra att man drar sig ur igen när tåget har gått för egen vinst, teoretisk kan man ju också styra vilken som blir serievinnare genom att välja att dra sig ur eller inte.
OM ryktet är sant så är det den största j-a skandal som JJ ställt till med någonsin.
Fy f-n vilket j-a s-t
|
|