56
Bänkvärmare
|
Dukes
Jul 17, 2007 19:45:53 GMT 1
Post by 56 on Jul 17, 2007 19:45:53 GMT 1
jag tror det blir uppsala mot örebro i finalen
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 19:50:40 GMT 1
Post by 51 on Jul 17, 2007 19:50:40 GMT 1
Japp och Uppsala kommer vinna finalen
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 20:04:18 GMT 1
Post by Cracker Jack on Jul 17, 2007 20:04:18 GMT 1
Limhamn kommer vinna u-16 delen iår känner det ända in i röven
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 20:38:40 GMT 1
Post by sebbe on Jul 17, 2007 20:38:40 GMT 1
Och jag säger att Jets vinner. Nej men ta och motivera era inlägg, hur intressant är det med inlägg där det står t.ex: "jag tror det blir uppsala mot örebro i finalen" Jag tror att det kommer bli extremt jämnt iår och det är många bra lag i ena serien. Uppsala och Eskilstuna som spelade tillsammans 2006 kommer spela i den serien, dock ej ihop iår. Så har vi Limhamn som slogs om bronset förra året, Solna Chiefs som vann 2004 och Jets som fått silver ett antal gånger. Vi får vänta och se hur det går (U16)
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 21:27:22 GMT 1
Post by 2004 on Jul 17, 2007 21:27:22 GMT 1
Och jag säger att Jets vinner. Nej men ta och motivera era inlägg, hur intressant är det med inlägg där det står t.ex: "jag tror det blir uppsala mot örebro i finalen" Jag tror att det kommer bli extremt jämnt iår och det är många bra lag i ena serien. Uppsala och Eskilstuna som spelade tillsammans 2006 kommer spela i den serien, dock ej ihop iår. Så har vi Limhamn som slogs om bronset förra året, Solna Chiefs som vann 2004 och Jets som fått silver ett antal gånger. Vi får vänta och se hur det går (U16) solna vann 2004 jag tror inga från 2004 spelar fortfarande i U-16 lr misstar jag mig nu??
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 21:38:16 GMT 1
Post by sebbe on Jul 17, 2007 21:38:16 GMT 1
Och jag säger att Jets vinner. Nej men ta och motivera era inlägg, hur intressant är det med inlägg där det står t.ex: "jag tror det blir uppsala mot örebro i finalen" Jag tror att det kommer bli extremt jämnt iår och det är många bra lag i ena serien. Uppsala och Eskilstuna som spelade tillsammans 2006 kommer spela i den serien, dock ej ihop iår. Så har vi Limhamn som slogs om bronset förra året, Solna Chiefs som vann 2004 och Jets som fått silver ett antal gånger. Vi får vänta och se hur det går (U16) solna vann 2004 jag tror inga från 2004 spelar fortfarande i U-16 lr misstar jag mig nu?? Vinster beror inte enbart på spelarna, utan även på coacherna. Visst är det spelarna som gör jobbet på plan, men det är coacherna som lär dem och stöttar dem vid sidan om, det är även dem som kallar spelen. Men du har rätt att inga från 2004 spelar, men jag kan ju inte nämna alla lagen i serien utom Solna, det är som att klassa dem som sämst i serien, vilket jag inte tror dem är eftersom att dem är ett duktigt lag.
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 21:40:15 GMT 1
Post by Lagen on Jul 17, 2007 21:40:15 GMT 1
Jaa, nästan alla lag i ena gruppen ligger bra till i sina respektive serier, Uppsala leder sin serie, Limhamn ligger två i sin, men har ju dock regerande SM-mästarna i den serien och Arlanda kom trea i sin serie. Sen har vi örebro som ligger tvåa i sin serie endast på grund av inbördes målskillnad. Grupp A kommer vara en tuff grupp där Uppsala, Limhamn och arlanda kommer tampas om att komma till finalen. Grupp B däremot är jag nästan helt säker på att Örebro kommer vinna nästan hur enkelt som helst. Så egentligen handlar de om vilket lag från Grupp A som kommer möta Örebro i finalen. Vilket lag de nu blir är svårt att säga eftersom de flesta Lagen i grupp A har tillräckligt potential för att kunna komma till final och även i finalen slå örebro och vinna tuneringen. Sen får man ju även ta med faktorer som att inte alla lagen kommer spela för att vinna tuneringen utan kanske mer som en chans för lagens rookies, och lite yngre spelare att få lite mer speltid, erfarenhet osv. Så de ska som sagt bli väldigt spännande och se vilka lag som tar sig till Finalen
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 21:43:08 GMT 1
Post by sebbe on Jul 17, 2007 21:43:08 GMT 1
Jaa, nästan alla lag i ena gruppen ligger bra till i sina respektive serier, Uppsala leder sin serie, Limhamn ligger två i sin, men har ju dock regerande SM-mästarna i den serien och Arlanda kom trea i sin serie. Sen har vi örebro som ligger tvåa i sin serie endast på grund av inbördes målskillnad. Grupp A kommer vara en tuff grupp där Uppsala, Limhamn och arlanda kommer tampas om att komma till finalen. Grupp B däremot är jag nästan helt säker på att Örebro kommer vinna nästan hur enkelt som helst. Så egentligen handlar de om vilket lag från Grupp A som kommer möta Örebro i finalen. Vilket lag de nu blir är svårt att säga eftersom de flesta Lagen i grupp A har tillräckligt potential för att kunna komma till final och även i finalen slå örebro och vinna tuneringen. Sen får man ju även ta med faktorer som att inte alla lagen kommer spela för att vinna tuneringen utan kanske mer som en chans för lagens rookies, och lite yngre spelare att få lite mer speltid, erfarenhet osv. Så de ska som sagt bli väldigt spännande och se vilka lag som tar sig till Finalen Så ska ett inlägg se ut! Men ska bara ändra en grejj, Jets kom tvåa i sin serie
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 21:46:27 GMT 1
Post by Xeon on Jul 17, 2007 21:46:27 GMT 1
Okej Förlåt mig
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 21:49:35 GMT 1
Post by Coach Golan on Jul 17, 2007 21:49:35 GMT 1
Några saker när ni nu spekulerar om vilket lag som kan vinna turneringen;
A) Glöm inte att det är det är 1an och 2an som går till semifinal på söndag morgon mot 2an respektive 1an i den andra gruppen.
B) På noten som 'Lagen' skrev så är Dukes Tourney en väldigt bra chans att så till att de nyare och yngre får mer speltid så att de blir bättre för framtiden. Detta tillsammans med att en del lag i U16 kan komma att sakna någon eller några av sina bästa spelare pga U19 JNM som går samma helg. Därmed så kan man inte gå på placering i serien för att tippa utgång, samt att en serie kan vara tuffare än en annan, även om det inte är många lag i den, tex södra som har få lag men mycket kvalité (vill inte förringa någon serie, detta är endast ett exempel)
|
|
|
Dukes
Jul 17, 2007 22:00:36 GMT 1
Post by Lagen on Jul 17, 2007 22:00:36 GMT 1
Joo, de har du rätt i att man inte kanske ska gå på serierna, eftersom de kan finnas vissa skillnader i "kvalité" eller hur man nu ska uttrycka sig. Men pga JNM så visst, lagen kan ha förlorat någon enstaka spelare till Landslaget men det är inte 1 eller 2 spelare som gör ett helt lag, utan de är en gemensam "ansträngning" från både spelare och coacher som gör laget till vad det är. Sen att vissa spelare "står" ut från mängden och kanske är ett snäpp vassare än de andra är en sak. Laget är inte bättre än den svagaste länken på planen.
|
|
|
Dukes
Jul 18, 2007 7:17:58 GMT 1
Post by Coach Olofsson on Jul 18, 2007 7:17:58 GMT 1
Det fina med dukes är precis som vissa har sagt att man kan träna in nyare spelare eller träna in de yngre spelarna som har kommit upp från peewee. En till aspekt som man måste tänka på är att alla spelar 4 matcher på två dagar. Visst det är bara halva matcher men det är fortfarande mycket mera än vad många är vana vid och det är inte många lag som får med sig alla spelare som de brukar ha med sig. Nästan alla lagen är det mindre spelare i än vad det brukar vara samt att det är många matcher. Mycket beror på hur mycket vila spelarna får inför lördagen. Är det samma fina väder som förra året (vilket vi alla hoppas på) så är det inte bara vila som spelar in utan hur mycket vatten spelarna dricker också. Kramp kan vara alla spelares värsta fiende. Detta är det fina med dukes, bäst förberedd på alla aspekter och som har mest bredd i laget för att kunna vila alla spelare så att de orkar igenom hela turneringen troligen att vinna. Vet inte hur många lag som har spelare som är vana att spela Iron Man fotboll men det håller inte i längden i dukes för spelarna får in så mycket vila mellan matcherna. Aja lycka till alla lag och vi får se vilka som vinner, allt avgörs ändå på the grid iron så det är onödigt att spekulera men roligt Mvh Anders Olofsson
|
|
|
Dukes
Jul 18, 2007 16:11:03 GMT 1
Post by u19 on Jul 18, 2007 16:11:03 GMT 1
Nån som bryr sig om u19? Själv tror jag det bli Marvels-Jets i finalen
|
|
|
Dukes
Jul 18, 2007 18:20:14 GMT 1
Post by Ystad on Jul 18, 2007 18:20:14 GMT 1
E där inga skånepågar som ska lira u-19 i år ? Jodå det kommer finnas runt 12 st Ystad spelare i lidköpings färger. Så några galna såningar kommer vara på plats.
|
|
|
Dukes
Jul 19, 2007 8:54:22 GMT 1
Post by ordning o reda on Jul 19, 2007 8:54:22 GMT 1
Hoppas ni har sökt dispans för detta? I informationen från DT står det
"OBS !! En spelare kan endast spela för den förening som han/hon är licensierad för. "
Eftersom turneringen är sanktinerad av SAFF TU så är det väl de som kan ge dispans för detta. Troligen inte Dukes tävlingsledning.
Hoppas dock att det inte blir några problem med sådan dispans då det är en hel förening som står bakom detta. Det är en annan sak då en enskild spelare åker dit utan den egna föreningens vetskap eller godkännande.
Annars kommer väl en känd profil inom detta område att processa detta i sedvanlig ordning.
Om ni väljer att spela utan dispans så lär det lag ni deltar med dömas som förlorare i varje match samt att det kan bli frågan om böter för varje felaktigt licenserad spelare.
|
|