|
Post by gabrielsson7 on Jun 3, 2007 15:00:57 GMT 1
Vill bara säga att det var en förbannat rolig match. Bra spelat Westerbotten. fast vi var juh lite bättre ;D
|
|
|
Post by ex domare on Jun 3, 2007 15:48:50 GMT 1
Ska inte hjälm mot hjälmkontakt (iaf mot QB) omedelbart rendera i utvisning på försvararen?
Eller är det gamla regeler jag minns?
|
|
|
Post by Publik on Jun 3, 2007 16:10:59 GMT 1
Från min synvinkel vid sidlinjen så såg det inte ut som hjäl mot hjälm kontakt. Om jag inte har helt fel så var det Simon Gabrielsson i JR som gjorde sacken. Enligt mig såg det ut som en regelrätt tackling, en mycket hård regelrätt tackling d.v.s ;D Som någon sa tidigare så måste jag ge all heder åt Westerbottens "kvartsback" som kom in igen efter den där tacklingen och fullgjorde matchen.
|
|
|
Post by gabrielsson7 on Jun 3, 2007 18:10:59 GMT 1
Japp det var riktigt Strongt gjort av honom att komma tillbaka in och fölfölja matchen. Riktigt bra. men jag gick in med armarna först i tackligen så det var en regelrätt smäll.
|
|
23 Westerbotten Huskies
Guest
|
Post by 23 Westerbotten Huskies on Jun 3, 2007 19:30:51 GMT 1
Det var en äkta "D-fence match". Båda Lagens D-fence var riktigt bra. Med det visade sig till slut att JR hade ett bättre D-fence. Men jag tror nog att JR blev lite förvånade att vårt D-fence var bättre än vad de anat. På Offence körde båda lagen fast ibland. Det gjorde vårt Offence iaf ganska ofta men vår O-line är inte så erfarna. Vi saknade två av de mest erfarna spelarna på vår U-19 O-line så vi fick sätta in några som aldrig spelat O-line förr. Och jag som egentligen ska spela Half Back fick spela Full Back. och jag är verkligen dålig på att blocka. Det kanske de flesta märkte.
|
|
23 Westerbotten Huskies
Guest
|
Post by 23 Westerbotten Huskies on Jun 3, 2007 19:38:48 GMT 1
En sak till... skulle bara vilja fråga JR spelarna en sak! Vilka var bästa motståndare? Sundsvall eller vi Westerbotten? Eller det går nog inte att jämföra för vi är ju alla bra på olika saker. Men om vi säger så här: Vilket lag var ROLIGAST att möta? Sundsvall eller Westerbotten? Ni Sackade Sundsvalls QB ganska många gånger så det var väl roligast att möta Sundsvall?
|
|
|
Post by westerbotten QB 12 on Jun 3, 2007 22:17:12 GMT 1
nr7, jag tror säkert att det var en regelrätt tackling och att du gick in med armarna före , men jag han inte se så mycket så det enda jag minns var att det sa pang och att det gjorde ont när jag fick gallret på näsan när jag landade ;D synd att ingen fimlade matchen, hade varit kul att se det från en annan vinkel ;D
|
|
|
Post by husikes 11 on Jun 3, 2007 23:57:58 GMT 1
Jag tycker att matchen var sjukt rolig. Betydligt mycket roligare än den mot Sundsvall. Även om det var synd att vi inte hade en speciellt stor eller erfaren o-line. Det blev alldeles för många tacklingar i backfield Och våra runs gick mest i sidled istället för framåt. Sen att det är jävligt synd att vi är så få.. och att så många får dubbla är väl lite småjobbigt. Speciellt mot slutet av matcherna. Men jag ser verkligen fram emot att möta er igen om två veckor eller når det är!
|
|
|
Post by gabrielsson7 on Jun 4, 2007 9:23:00 GMT 1
Japp ser oxå fram imot att möta er igen
|
|
|
Post by Grut nr31 Jamtland on Jun 4, 2007 10:49:11 GMT 1
Jag tyckte matchen var väldigt rolig , ni spelade en tuff match och ni bevisade att förlusten mot sundsvall inte betyder skit , angående vilket lag som är roligast att spela mot är svårt att svara på ! sundsvall blir nog mer av en derby match vilket laddar den med så mycket action men att få möta ett lag med mer speed och finnes som er är betydligt roligare och jag måste verkligen säga att , om jag inte minns fel nr 35 rb, var så äckligt snabb hade han fått fria ytor att springa på hade ni gjort poäng det lovar jag! hoppas vi möts i en ännu roligare match nästa vecka!
|
|