|
Post by Coach Golan on May 28, 2007 17:44:08 GMT 1
|
|
|
Post by Leisure on May 28, 2007 18:23:14 GMT 1
Jag håller med fullständigt! Så här va?
|
|
|
Post by hurtigh on May 28, 2007 18:40:54 GMT 1
Någon som har nån aning om hur d ser ut i PW serien?, vilka leder osv. Har ingen koll även fast jag är coach i u-13...
|
|
|
Post by Uiko on May 28, 2007 19:14:54 GMT 1
Alla UA-tröjar, naaajs Arlanda som pröjsar/fixar det eller ? Verkar vara samma modell och allt ju.
|
|
|
Post by hmmmm on May 28, 2007 21:59:13 GMT 1
Det coolaste med arlandas PeeWee var att när de spelade på sjökrickan mot SMM så ställde de upp en empty formation och började kasta bollen. sånt skall man helt klart få cred för i peewee. fett bäst arlanda
mvh en pass suporter
|
|
|
Post by Coach Mike on May 30, 2007 9:55:33 GMT 1
I do not have the full stats ----> But the Solna Chiefs are currently undefeated.
|
|
|
Post by Coach Mike on May 30, 2007 10:31:26 GMT 1
|
|
|
Post by hurtigh on May 30, 2007 11:51:58 GMT 1
I do not have the full stats ----> But the Solna Chiefs are currently undefeated. Ok Thanks!
|
|
|
Post by Coach Golan on May 30, 2007 12:17:40 GMT 1
U13 serien i STAFF är på våren inte en serie utan organiserade träningsmatcher. Så hur det går är väl helt irrelevant.
Sedan ska U13 spela för att det är kul, om någon räknar poäng så bör det väl ändå vara grabbarna, de som är ledare eller föräldrar måste förstå att det är barn och lek, inte spel för att vinna som är viktigt. Att fråga hur serien går... ja vad ska man säga, fel fokus?
|
|
|
Post by twosided coin on May 30, 2007 21:17:41 GMT 1
man kommer inte ifrån att "om man vinner har man kul" men vinst/förlust är viktigt för barn att förstå också
|
|
|
Post by Coach Golan on May 31, 2007 7:04:36 GMT 1
Om man har bra ledare så kan grabbarna ha kul även om de inte vinnar alla amtcher, så länge de får någon vinst här och där.
Om man har en dålig ledare så kommer inga vinster i världen att göra att man spelar länge. Det är stor sannolikhet att barn som har dåliga ledare (i att de primerar vinst över kul och lärande) kommer att sluta inom några år då glädjen försvinner.
Om man vill att barnen ska bli ungdomar och sedan vuxna och fortfarande spela så måste glädjen finnas, oavsett om de vinner några matcher eller ej och då måste en bra ledare finnas.
|
|
|
Post by Chief u16 on Jun 4, 2007 14:33:33 GMT 1
Med all respekt för Coach Golan så måste jag ju ändå säga att Solna Chiefs pee-wee är otroligt duktiga, och vem som helst kan se hur roligt det är för dom att spela amerikansk fotboll - speciellt med de fantastiska tränarna dem har.. I vinst i förlust (trots att dem är obesegrade) så tror jag inte att deras inställning för att spela för att ha kul skulle ändras.. Vinsten är bara en bonus för dom
|
|
|
Post by Coach Golan on Jun 4, 2007 14:58:49 GMT 1
Jag menade inte att mina inlägg skulle tolkas som en åsikt om Chiefs U13 som jag inte sett spela eller träna och därmed inte kan uttala mig om.
Det var ett mer generellt inlägg ang barn/ungdomsidrott och ledare.
Väl mött! //Golan
|
|
|
Post by hurtigh on Jun 4, 2007 17:57:44 GMT 1
U13 serien i STAFF är på våren inte en serie utan organiserade träningsmatcher. Så hur det går är väl helt irrelevant. Sedan ska U13 spela för att det är kul, om någon räknar poäng så bör det väl ändå vara grabbarna, de som är ledare eller föräldrar måste förstå att det är barn och lek, inte spel för att vinna som är viktigt. Att fråga hur serien går... ja vad ska man säga, fel fokus? Ja självklart ska dom ha kul, jag va lite nyfiken bara på hur d ser ut i PW serien och bara för att jag frågar d så menar jag inte att det är d enda jag e intreserad av!
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Jun 5, 2007 9:57:09 GMT 1
Jag var domare under sensate U13 tuneringen och jag måste säga att jag blev grymt imponerad. De som tog hem priset därimot var Flyers recievers och SMMs runningback (FB tror ja han va). Rkitigt duktiga! Flyers tappade nog inte en ända boll och SMMs FB kunnde inte stoppas Grymt bra jobbat killar, keep it up!
|
|