|
Post by Tompa 31 on May 30, 2007 9:55:33 GMT 1
Angående företaget/eller vad det är... Har någon deras hemsida? Sen har jag en fråga till Tompa 31, hur blev det med avgångsbetyg från gymnasiet? Får/fick du det fast du är borta i staterna i ett år? jag åkte direkt efter 9an och fick glatt börja i ettan med 90orna... dock va de helt klart värt de förutom att de känns ibland som att man blev lite mer än ett år äldre än mina klass kamrater...
|
|
|
Post by highschool on May 30, 2007 10:05:12 GMT 1
tackar för hjälpen, känner ni att ni blivit mycket bättre football spelare under tiden ni varit borta ?
|
|
|
Post by Tompa 31 on May 30, 2007 10:13:33 GMT 1
tackar för hjälpen, känner ni att ni blivit mycket bättre football spelare under tiden ni varit borta ? enormt mycket bättre...
|
|
|
Post by EF suger on May 30, 2007 10:31:40 GMT 1
EF fixar möjligen bra familjer men utöver detta var jag besviken på EF, de gjorde inte alls vad de lovade
|
|
|
Post by ef on May 30, 2007 14:47:33 GMT 1
vad var det som sög med EF då?
|
|
|
Post by gefle on May 30, 2007 15:32:59 GMT 1
Har en kompis som skulle åka med sts, han sa att anledningen till att han åkte var för att spela fotboll. Han hade lite kontakt med familjen inna han skulle iväg. Familjen frågade varför han hade valt usa och han berättade varför, han fick då reda på att de spelade någon form av 6 manna fotboll. Han kontaktade då sts men det gick inte att byta skola. Han sket i det men fick inte tillbaka pengarna han hade betalat sts.
Gör din research innan du betalar något.
|
|
|
Post by Tompa 31 on May 30, 2007 16:19:45 GMT 1
vad var det som sög med EF då? att de snackar om att de ställer upp och har så bra koll... skit snack... de hörde av sig MAX 1 gång på ca 3 månader... och de va snack om veckliga samtal osv... asså så länge du får en bra familj och inte e intresserad av mer än de du gör på plats med familjen och skolan så spelar de ingen roll... jag hade inte mycke tid till annat än fotbollen under säsongen endå så...
|
|
|
Post by cprhds on May 30, 2007 17:16:41 GMT 1
Ok, jag är väldigt förvirrad här. Jag är född år 90, i augusti. Jag ska nu gå ut ettan. Jag tänkte åka till USA efter tvåan. Är det då för sent? Eller blir jag senior? Hjälp
|
|
|
Post by ehm on May 30, 2007 19:26:12 GMT 1
jag hade tänkt göra likadant som du, hade helst velat åka detta året men det är ju för sent nu. sålänge du är född efter mars tror jag att det gick åka nästa år.. vilket företag hade du tänkt dig isåfall ? peace
|
|
|
Post by cprhds on May 30, 2007 19:46:08 GMT 1
Jadu har inte bestämt mig men blir nog rotary efter all bra kritik de fått.
|
|
|
Post by ehm on May 30, 2007 20:34:53 GMT 1
så det stämmer inte att man måste ha en utbytesstudent hemma hos sig om man åker med rotary ? tror jag läste det ngnstans
|
|
|
Post by cprds on May 30, 2007 21:50:08 GMT 1
Hittade lite info på rotarys sida
Ålderskrav
Du måste uppfylla våra ålderskrav. De styrs av skolsystemen i de mottagande länderna, och är inget vi kan ändra på, tyvärr.
För att söka till utbytesåret 2008-2009 gäller följande åldersgränser:
Australien & Nya Zeeland född 1991 eller 1992 USA & Kanada född mellan 15 augusti 1990 och 31 december 1992 Övriga länder född 1990, 1991 eller 1992
Observera att om du har börjat skolan ett år tidigare än normalt, får du inte ha tagit studenten när du åker ut på utbytet.
Om jag inte har missupfattat betyder det att jag är född EN DAG FÖR SENT för att åka till usa 2008-09!!!!
|
|
|
Post by August Eriksson on May 30, 2007 21:57:14 GMT 1
Ok, jag är väldigt förvirrad här. Jag är född år 90, i augusti. Jag ska nu gå ut ettan. Jag tänkte åka till USA efter tvåan. Är det då för sent? Eller blir jag senior? Hjälp Ring olika företag och kolla. Jag åkte efter 2:an och det var inga problem då. Jag blev junior på min skola pga att School Board i det området bestämt att inga utvytesstudenter fick vara seniors.
|
|
|
Post by TB on May 31, 2007 9:08:29 GMT 1
Jag åkte efter 1:an. Jag åkte inte primärt för att spela fotboll och hade bestämt långt innan jag började spela fotboll att jag skulle åka då. Jag blev senior! Det rekomenderar jag.
Jag anser att om man åker för att spela fotboll ska man åka så sent som möjligt och träna hårt här hemma innan, detta för att man är äldre och förhoppningsvis lite starkare, lite snabare. Mitt tips är alltså att åka efter 2an. Speciellt om du åker för att försöka spela vidare på college. Att vara senior är dessutom det samma som massor med skoj! Man får en hel del enligt svenska mått orättvisa fördelar och det kan vara kul att uppleva... plus att S på min skola fick sin tröja efter säsongen!
TB
|
|
|
Post by Mississippi boy on Jun 1, 2007 16:37:41 GMT 1
Jag fick vara junior, åkter efter tvåan. Var äldst på hela skolan vad jag hörde så får inga inom EF vara seniors längre. Enda fördelen jag såg med att vara senior var att dom fick gå hem efter Fourth period och att dom fick en tuff uniform
|
|