|
Post by Undrar on May 24, 2007 19:05:27 GMT 1
Vilket lag plockar hem segern ifrån stockholms U19 serie??
Tyresö Royal Crowns
Arlanda Jets
Stockholm Mean Machines
STU
Vilket tror ni?
|
|
|
Post by Ojoj on May 24, 2007 20:16:09 GMT 1
Det är så jämnt att Stockholmsserien är spännande, vilket den inte har varit på ett tag. Det var länge sen det var så, det lag som har gått vidare från Staff u19 varje år har regerat men i år så är det grymt jämnt. När AJ otippat slog STU så vände serien, STU var ju det ända obesegrade laget. Nu i helgen så spelar DIF mot AJ. AJ kommer att vinna mot ett hårt kämpande DIF. STU - SMM. SMM var grymt nära att ta två pinnar mot TRC förra helgen och är nog revanchsugna. Både STU och SMM är i behov av poäng för att haka på AJ. Nästa helg så spelar ju STU mot TRC. Båda lagen har dom två senaste veckorna förlorat mot AJ. Dom lag som har press på sig är TRC, SMM och STU. Den här matchen är nog avgörande för TRCs öde och har mer press på sig än STU men STU har också pressen på sig att dom måste vinna annars så ökar chansen att dom missar slutspelet. SMM mot DIF, av erfarenhet så tippar jag på SMM men det vorre kul om DIF kunde skrälla. SMM har dock mer på spel än DIF. AJ - SMM, denna match är avgörande för dom lag som har poäng i serien. Förlorar SMM så tror jag att AJ kommer att koppla ett dödligt grepp om serien. TRC - DIF. Tippar TRC, dom spelar för att också få leka utanför stockholmserien. SMM - STU. Kommer att bli jämnt, skador kan påverka matchbilden. SMM spelar en match veckan innan och STU fick vila. Ännu en avgörande match för dom här två lagen. Förloraren här kommer inte att nå slutspel, det tippar jag. DIF - STU. Jag säger STU, jag hade faktiskt högre förväntningar på DIF i år men dom har haft problem med skador/sjukdomar vilket är synd. STU all the day denna match. TRC - AJ. Vinner AJ så är TRC ute ur leken, vinner TRC så öppnar dom upp serien ännu mer och kommer känna doften av slutspel. Dom har dock SMM och STU framför sig i serien. SMM - TRC. Vet inte riktigt hur det här går, detta är mer en klassiker än TRC - STU. Crowns och Machines bjuder alltid på jämn fotboll så det kommer att bli tufft, jag tippar SMM, jag har det på känn bara. AJ - STU. Revanch susar omkring inne i STU-spelarnas huvud. Det kommer att bli en tuff match men jag känner också att STU kan ta det här. AJ kan lika gärna ta det också, pressen kommer att ligga på STU. När serien är slut så tror jag faktiskt att Arlanda Jets kommer att gå vidare. Vilka tippade det innan serien drog igång?
|
|
|
Post by HmMMMmMm on Jun 15, 2007 0:48:19 GMT 1
Vilka står det mellan nu?
|
|
|
Post by SMM on Jun 15, 2007 1:03:53 GMT 1
SMM, Arlanda och STU
|
|
|
Post by nisse on Jun 15, 2007 8:53:51 GMT 1
SMM vann trodde alla hade fattat de nu
|
|
|
Post by suck on Jun 16, 2007 15:10:16 GMT 1
TRC bestämde att låta SMM vinna genom att skita i att ställa upp och spela slut serien. Riktigt pinsamt att man inte har mer klass och bara tänker på sig själv. Hade man haft lite mer klass hade man åkt till match och genomfört den även om truppen är liten, bara för att inte förstöra för andra. Tydligen inte TRCs stil.
Arlanda och STU blir pippade, SMM får ett skänk från ovan. Uselt!
|
|
|
Post by TyresSkmt on Jun 16, 2007 15:15:34 GMT 1
Fattar inte är Tyresö ett stort skämt eller? Ger upp serien för att dom har en liten trupp? Dom har iallafall 18 pers på matcherna, DIF till exempel brukar ha runt 13-15 pers på matcherna men ger dom upp ? Nej då, dom ställer iallafall upp och spelar färdigt serien. Om detta ryktet stämmer så är det riktigt dåligt av Tyresö...
|
|
|
Post by umm on Jun 16, 2007 15:36:26 GMT 1
jag tycker vi alla ska ta å lugna ner oss lite, inget har blivit bestämmt än väll ? tycker man ska vänta tiss man har fått ett officiellt uttalande om situationen innan man ska gå å smuts kasta tyresö....... men det är ju bara vad jag tycker
|
|
|
Post by Mamma on Jun 16, 2007 15:52:45 GMT 1
jag tycker vi alla ska ta å lugna ner oss lite, inget har blivit bestämmt än väll ? tycker man ska vänta tiss man har fått ett officiellt uttalande om situationen innan man ska gå å smuts kasta tyresö....... men det är ju bara vad jag tycker Spelare från TRC U-19 har bekräftat att det tänker lämna WO. Hoppas att de skämtade, annars så är detta ett nytt All-time Low av JJ. Jag tillhör den lilla skara som faktiskt gillar JJ, han är en bra ledare och har gjort mycket bra för fotbollen i Sverige. Detta är dock under all kritik. MVH Mamma
|
|
|
Post by Guest on Jun 16, 2007 16:18:54 GMT 1
Jag väntar och ser. Jag tänker inte tro att dom har lämmnat förens det är officellt och på pappret.
|
|
|
Post by skandal on Jun 16, 2007 22:16:17 GMT 1
Lämnar Tyresö walk over är det skandal Då bör de uteslutas för lång tid
|
|
|
Post by Shinigami on Jun 16, 2007 22:55:45 GMT 1
Jaha, då kanske Bulldogs ska uteslutas på livstid även om dom inte har deltagit 1 ½ säsong nu.. Många gånger man har kommit ner till arenan men all fokus på matchen så är den inställd pga WO. Men det är ju tråkigt att det ska ske på det här viset mitt uppe i en rafflande slutspurt, fortsätt spela även om det är kört! Man kan ju fortfarande spela för sin stolthet. För en junior är matcherna det bästa som finns, man tränar länge för att vara beredd. Tänk er då att man blir blåst på den enda chans man hade att gå vidare till play-off för att ett annat lag lämnar WO. Jag har själv spelat i TRC och kan säga att det skulle förvåna mig om dom lämnar WO, om det nu sker så tycker jag att en del av stoltheten som TRC står för faller bort.
|
|
|
Post by PUblikl on Jun 17, 2007 7:34:04 GMT 1
Sen när hade Bulldogs ett lag i superserien. Ni måste förstå. Det är krav på att ha ett U19 lag i seriespel om man spelar i SUPERSERIEN.
|
|
|
Post by Informer on Jun 17, 2007 9:10:35 GMT 1
Troligtvis glada nyheter!!!!
Enligt rykte så har TRC ändrat sig och kontaktade STAFF igår och meddelade att de kommer att genomföra matchen trots allt.
Skönt att de tog och ändrade det ursprungliga beslutet.
|
|
|
Post by I on Jun 17, 2007 20:26:58 GMT 1
Asså gå å skaffa dig ett liv
|
|