|
Post by PartyPooper on May 25, 2007 22:13:35 GMT 1
Trevlig absolut. Engagerad som få. Men vad har han vunnit?
|
|
|
Post by Lrssn on May 26, 2007 5:54:37 GMT 1
Trevlig absolut. Engagerad som få. Men vad har han vunnit? Han coachar inte för att enbart vinna, han coachar för att hans spelare ska bli så bra dom bara kan och vill skapa en träningsmiljö som utvecklar hans spelare oavsett vilken nivå dem är på. Det arbetssättet leder till resultat, vänta o se i U19 i år.
|
|
|
Post by Coach Golan on May 26, 2007 7:11:14 GMT 1
Juniorfotboll handlar INTE enbart om att vinna! Det handlar till störst del om en fostrande verksamhet där vi som tränare gör vårt bästa för att få spelarna att bli bra fotbollsspelare, som seniorlagsspelare, samt att göra dom till bättre medmänniskor.
Många juniortränare glömmer detta och satsar enbart på att vinna med juniorlag och glömmer vilken fantastisk möjlighet, och stort ansvar, man som juniortränare har då man kan påverka sina ungdomar till att bli bättre medmänniskor och medborgare.
En klok man sa en gång till oss som juniorer i Arlanda (tror det var 1996, eller kanske 1997), "Om jag inte kan göra er till bra fotbollsspelare så kan jag åtminstone göra er till bra medborgare".
Många av landets juniortränare jobbar givevis med detta och gör det väldigt bra! Men allt för många tränar sina juniorer (U13 och U16) som seniorer och glömmer att de är barn/ungdomar som ska ha kul och lära sig fotboll samt hur man beteer sig och agerar för att vara en i hjärta och hjärna sann vinnare i livet.
//Golan
|
|
|
Post by 90a i gbg on May 26, 2007 9:35:49 GMT 1
inte nog med att Pilbäck är en duktig trånare och ledare,han har även det bästa mottot jag hört på en fotbollsplan -"riv,slit,förstör"
Pilbäck ..=grym!!!
|
|
|
Post by SMM on May 26, 2007 13:15:16 GMT 1
Det är verkligen sant. Pilbäck är en otroligt bra ledare. Fortsätt på samma sätt.
|
|