|
Post by turfburn on May 19, 2007 20:00:51 GMT 1
"Ni är Norrlands bästa Defense, visa det nu!" skrek väl Sundsvallscoachen inför första drive'n...?
|
|
|
Post by Coach on May 19, 2007 20:05:35 GMT 1
Eran Coach vid sidlinjen, rolig match!
|
|
|
Post by Forre detta JR on May 19, 2007 20:20:53 GMT 1
Westerbotten har haft u19 lag flera ar forutom ett ar och da vann Jamtland overtygande over dom. Mycket till anledningen varfor jamtland inte vann det aret just var for att dom hade bara 1 sista ars spelare i aget da resten valde inte att spela u19 efter en lang SS sasong
|
|
Forre detta JR igen
Guest
|
Post by Forre detta JR igen on May 19, 2007 20:22:41 GMT 1
Menar att dom inte har bara haft u19 lag ett ar utan flera ar forut
|
|
|
Post by WH on May 19, 2007 21:10:21 GMT 1
Norr.... Jag tror att du måste ha legat i dvala några år . Vi har haft U19 i flera år och vi är nog de som gett JR det största motståndet för det mesta. Jag tror att vi faktiskt vann över dom 2000.
|
|
|
Post by LO Olsson on May 20, 2007 0:46:24 GMT 1
Ja känner att man börjar bli gamalmodig. Trodde ett tag att det var på plan matcher vanns eller förlorades. Men inser nu att det är på ett forum under en anonym adress detta görs numer. Trodde desvärre att man var tacksam för att fler lag en mitt finns och att man genom att möta det på plan tillsammans med ett domarlag fick uppleva det roliga med fotball. Men inte det heller var rätt, det är ju på forumet genom att dissa andra lag, spelare, coacher och domare, före under och efter matchen, som jag får känna adrenalinet pumpa.
Till matchen: Skulle varit intresant om Sundsvall hade scorat vid ställning 2-6. Känndes som det stog och vägde där och när det nu blev JR som gjorde nästa poäng blev det mycket brant uppför för Flames. Efter detta blev det väldigt mycket JR som sedan tog hem en välförtjänt seger. Tack båda lagen för en rolig match och välkommna till Östersund Flames för en ny rolig drabbning.
|
|
|
Post by Publikmagnet on May 20, 2007 1:57:22 GMT 1
Till matchen: Skulle varit intresant om Sundsvall hade scorat vid ställning 2-6. Känndes som det stog och vägde där och när det nu blev JR som gjorde nästa poäng blev det mycket brant uppför för Flames. Efter detta blev det väldigt mycket JR som sedan tog hem en välförtjänt seger. Tack båda lagen för en rolig match och välkommna till Östersund Flames för en ny rolig drabbning. Såg vi samma match? Flames offense hade inte mycket att sätta mot. Flames oline var alldelens för dåliga för att kunna hålla Jämtlands defense borta. Den nyinskolande Flames QBn fick en väldigt hård start på QB-karriären. Fanns inte mycket tid för att ta några beslut. Men jävlar vad han kämpade på, tog grymt mycket stryk men bet ihop. Respekt! Det hade varit intressant om Flames oline hade kunnat stoppa Jämtlands försvar. Men tyvärr så blev det aldrig så. Hade inte flames punter fumblat så många snaps så hade det nog blivit lite jämnare då jämtland hade det, bitvis, ganska tungt på offense.
|
|
|
Post by LO Olsson on May 20, 2007 13:10:00 GMT 1
En mycket bra analys av matchen och ja vi såg nog samma match. Genom att du klistrar in en del av mitt tidigare inlägg och ställer frågan som du gör så tycker du tydligen inte om hur jag uppfattat matchen och det får stå för dig. Ser dock ingen större skillnad i vårt sett att se på densamma mer en möjligen mitt ordvall att det stog och vägde. Det var nu inte huvudsyftet att analysera matchen vilket jag skulle behöva 1 dags filmtitt för att kunna utala mig om, utan att väcka lite eftertanke hos de som använder forumet till att snacka skit. Om du vill utveckla dig mer så kan du nå mig på lollo@bigfoot.com
Som en vis man en gång sa: Svensk amerikansk fotboll full fart framåt
MVH Lollo
|
|
|
Post by men on May 20, 2007 15:40:10 GMT 1
Är det inte just vad det här forumet verkar vara till för? Snacka en massa skit och sedan inte kunnda leva upp till det?
|
|
Slut med snick snack
Guest
|
Post by Slut med snick snack on May 21, 2007 11:59:25 GMT 1
För att återgå till ämnet!
Med den här övertygande insatsen och då framför allt på defense så har JR lagt ribban i årets serie.
Vill man slå JR måste man knäcka deras försvar. Deras offense är lättare att kontrollera. Matchen i helgen visar tydligt att det är ingen bra idé att försöka springa mot dom.
Jag har nog aldrig sett så många tacklingar bakom los på inside zon som i den här matchen. JR spelar 3-4. Deras D line är ruskigt bra och kräver i princip dubblering för att inte vara ett hot mot spelet. Det medför att det strå ett antal oblockerade lb och eftersom d line förhindrar att det skapas cutback lanes så har Rbs ingen rolig uppgift.
Skall man försöka springa mot JR bedömer jag att det vore lämpligare med power, counter, trap efter som JRs defense skjuter så hårt i hålen vilket är ogynnsamt för zon spel.
Jag skulle även försöka att sätta press på deras Olb med att attackera off tackle kombinerat med quick passes och play action mot curl zonen. Lyckas man med detta är det stor sannolikhet att safetys kommer att börja krypa ned för att ge snabbare support till olb och detta öppnar naturligt vis upp för möjligheten till stora passpel bakom dessa.
OLB positonen en svår position i ett 3-4 defens och är enligt mig ofta en svaghet i ett ungt 3-4 defense.
Håll till godo och lycka till!
PA
|
|
|
Post by blag on May 21, 2007 13:49:57 GMT 1
Urusel execution på offense från båda lagen, option från Jamtland gick i ultrarapid, SF hade inget offense
vilket lag som än vinner NSAFF kommer bli nollade i slutspelet och dra sig ur där, 18 ombytta från Jamtland är pinsamt med deras sk "satsning"
Nu kan ni drar igång med "det är SAFFs fel med vårserie" eller"vi har så långt mellan matcherna" eller "Stockholmarna hatar oss" eller nån annan B ursäkt varför det ser kasst ut
|
|
|
Post by konstigt on May 21, 2007 14:45:40 GMT 1
Urusel execution på offense från båda lagen, option från Jamtland gick i ultrarapid, SF hade inget offense vilket lag som än vinner NSAFF kommer bli nollade i slutspelet och dra sig ur där, 18 ombytta från Jamtland är pinsamt med deras sk "satsning" Nu kan ni drar igång med "det är SAFFs fel med vårserie" eller"vi har så långt mellan matcherna" eller "Stockholmarna hatar oss" eller nån annan B ursäkt varför det ser kasst ut oerhört konstigt att SF inte hade något offense, dom hade ju trots allt en qb som tränat i vad? en vecka? med tanke på att deras ordinare qb vart skadad veckan innan
|
|
|
Post by ursakt smursakt on May 21, 2007 14:53:44 GMT 1
Och där kom ursäkten, bra lag tränar in en backup QB redan under försäsongen....
|
|
|
Post by Gnll on May 21, 2007 15:31:46 GMT 1
Jag undra just vem som kommer med dåliga ursäkter. Ska bli roligt att höra nästa. ;D
|
|
|
Post by lebolt on May 21, 2007 15:53:43 GMT 1
fan va många som tänker snett på det här forumet, är ni inte bara glad att det finns lag som ställer upp i seriespel? Är det roligare när jämtland bara går vidare till slutspel utan att spela en enda match? tänk till lite före ni börjar klaga på allt
|
|