Dad
Bänkvärmare
|
Post by Dad on May 29, 2005 18:10:37 GMT 1
Efter första matchen i serien då Örebro slogs tillbaka med 16-14 var spelare och ledare närmast chockade. Förra säsongen höll Uppsalaspelarna visserligen humöret uppe men speciellt framgångsrika på planen var de inte. Enda gången spelarna fick vinna var när de spelade med Solna i "Dukes". Nu har laget gått från klarhet till klarhet och i seriefinalvinsten i dag mot Eskilstuna Sharks visade grabbarna styrka i såval offense som defense. 22-0 var klara siffror där Sharks inte fick sina RB att ta sig någonstans. Men Sharks gjorde ingen dålig match och måste ha varit ordentligt trötta med bara 14 spelare i truppen. Ska bli spännande att se om Maddogs har något att hämta mot de starka Stockholmslagen.
|
|
Dad
Bänkvärmare
|
Post by Dad on May 29, 2005 21:14:35 GMT 1
|
|
|
Post by 12 on May 29, 2005 22:07:05 GMT 1
Haha! Detta måste vara något av det roligaste jag har sett när Sharks LG i fjärde kvarten, ställer dig i 2 point stance och HOPPAR upp på Uppsalas DT och lägger sig på honom när spelet går!
|
|
|
Post by Sthlm norra on May 29, 2005 22:37:37 GMT 1
Kanske hybris men...
Matchfilmen visade bara en sak: lagen i msaff kan springa men inte passa. En completion på hela matchen, ojojoj...
Dessutom: kan man inte passa framåt, så brukar man inte vara speciellt bra på passförsvar heller. Kan bli en kul match för Solna eller vilka det nu blir...
Maddogs räddning blir om SMM eller TF lyckas göra en "upset" och ta hem stockholms-segern. De två lagen är run-baserade och uppsala såg bra ut på marken.
Blir det SC eller TRC så blir det värre - då blir det "top gun" för hela slanten, och då får maddogs väldigt jobbigt.
|
|
|
Post by Raiders on May 30, 2005 15:10:01 GMT 1
Eskilstuna Sharks är ett lag som spelar 60% run 40% pass, men i det blåsiga Uppsala så var det inte så lätt att passa...
|
|
|
Post by hehehehe on Jun 1, 2005 8:36:13 GMT 1
jag är nog mest imponerad av etuna jag tyckte fan dom gjorde bra ifrån sig....
|
|
|
Post by FYI on Jun 1, 2005 11:36:01 GMT 1
Till er som tror Solna är ett ofysiskt lag som kommer ha problem mot run: Noll (0) insläppta rushing TD's i år i sthlm-serien. Sen kanske Uppsala är starkare och kan springa, men det får vi se om vi möts. Vi har ett slutspel först...
|
|