|
Post by Matchrapporter on Jun 16, 2007 16:45:41 GMT 1
Från SAFF´s hemsida: "Matchrapporter saknas 07-06-16
Vi vill påminna ansvariga domare att man ska skicka in matchrapporten efter fullgjort domaruppdrag.
Om ni tittar på domarscheman under respektive serier, kan ni se att det saknas mängder med matchrapporter.
Skärpning, tack!"
|
|
|
Post by MATCHRAPPORTER on Jun 29, 2007 13:25:46 GMT 1
Hur blir det nu då med inte inkomna matchrapporter? Händer det något inom distrikten? Jagar distriktsdomaransvariga de respektive domaransvariga i de föreningar som haft domaruppdrag och inte skickat in sina matchrapporter? Det kommer ju bli dryga böter/straffavgifter på dessa antingen sent inkomna eller helt saknade.
|
|
|
Post by Domare on Jun 29, 2007 18:52:30 GMT 1
Hur blir det nu då med inte inkomna matchrapporter? Händer det något inom distrikten? Jagar distriktsdomaransvariga de respektive domaransvariga i de föreningar som haft domaruppdrag och inte skickat in sina matchrapporter? Det kommer ju bli dryga böter/straffavgifter på dessa antingen sent inkomna eller helt saknade. Kan man bötfälla DU för att inte skicka ut motiveringarna för varför man fått Seniorlicens? Det är DU som lär oss att man ska vara på ett visst sätt. Dvs Säg en sak, gör en annan. Skicka inte ut motiveringar Lämna inte ut facit till provet Där jag gjort fel och vet inte vad jag gjort för fel
|
|
|
Post by M Hammargard on Jul 4, 2007 18:59:40 GMT 1
Kan man bötfälla DU för att inte skicka ut motiveringarna för varför man fått Seniorlicens? Enkelt svar: Nej. Kan du bötfälla din mamma för att hon inte tvättar åt dig. Seriöst svar: FS kan säkert göra det. Men eftersom FS finansierar DU, så vore det som att skjuta sig själv i foten. Dvs Säg en sak, gör en annan. Skicka inte ut motiveringar Lämna inte ut facit till provet Där jag gjort fel och vet inte vad jag gjort för fel Angående facit, så vet jag att det diskuteras. Problemet är att man då måste hitta på nya frågor till nästa år. Antalet frågor som finns att tillgå är inte särskilt stort. Motiveringarna finns antagligen. Jag tror att den viktigaste anledningen för många är att de tackat nej till längre resor. SS innehåller i år bara fem lag. Är man då inte villig att resa till t.ex. Stockholm eller Malmö, varför ska man då beviljas E-licens? Själv bor jag i Nyköping och har i år varit i Malmö, Stockholm o Karlstad. Personligen anser jag att antalet E-licenser bör utökas till iaf 25 för att täcka upp när folk blir sjuka, gifter sig osv. Dessa 25 bör då utbildas hårdare och framförallt oftare. På så sätt så kommer vi att ha en större skillnad mellan S och E-domare.
|
|
|
Post by Kankse det on Jul 5, 2007 8:09:12 GMT 1
Motiveringarna finns antagligen. Jag tror att den viktigaste anledningen för många är att de tackat nej till längre resor. SS innehåller i år bara fem lag. Är man då inte villig att resa till t.ex. Stockholm eller Malmö, varför ska man då beviljas E-licens? Det förutsätter väl att DU har frågat dessa aktuella domarna om "längre resor". Minst en domare har fått just den motiveringen som du nämner, men utan att varit tillfrågad eller informerad om att detta är ett villkor. Alltså fick han besked direkt efter provet att det bara blev seniorlicens utan motivering och sen kom motiveringen först två månader in på säsongen och då var det så lagom dags. Själv väntar jag fortfarande på min utvärdering. Då halva säsongen nu har gått så har jag bara hälften så lång tid att jobba med det som jag behöver förbättra. Skulle inte förvåna mig om vi får vänta tills seniorsäsongen är över då DU:s medlemmar är fullt upptagna med att döma. Sen får man väl samma motivering till nästa år då man inte haft någon reell chans att förbättra sig.
|
|
|
Post by ej elitdomare on Jul 5, 2007 13:59:19 GMT 1
Motiveringarna finns antagligen. Jag tror att den viktigaste anledningen för många är att de tackat nej till längre resor. SS innehåller i år bara fem lag. Är man då inte villig att resa till t.ex. Stockholm eller Malmö, varför ska man då beviljas E-licens? Det förutsätter väl att DU har frågat dessa aktuella domarna om "längre resor". Minst en domare har fått just den motiveringen som du nämner, men utan att varit tillfrågad eller informerad om att detta är ett villkor. Alltså fick han besked direkt efter provet att det bara blev seniorlicens utan motivering och sen kom motiveringen först två månader in på säsongen och då var det så lagom dags. Själv väntar jag fortfarande på min utvärdering. Då halva säsongen nu har gått så har jag bara hälften så lång tid att jobba med det som jag behöver förbättra. Skulle inte förvåna mig om vi får vänta tills seniorsäsongen är över då DU:s medlemmar är fullt upptagna med att döma. Sen får man väl samma motivering till nästa år då man inte haft någon reell chans att förbättra sig. Största grejen med denna fina klubb med elitdomare är att man skiter i att ringa dom också för dom är ändå upptagna. Har ju hört att en klubb i söder inte hade med sig sina elitdomare utan dömde med juniordomare Om det stämmer låter jag vara osagt men då är det inte bra om det är så.
|
|