|
Post by U19 on Jun 10, 2007 17:52:36 GMT 1
Får man spela i U19 om man ännu inte fyllt 20 år när säsongen börjar?
Går det få dispens att spela med ett U19-lag annars?
|
|
|
Post by Informer on Jun 11, 2007 9:31:18 GMT 1
U19 är för spelare som fyller högst 19 år under året som säsongen spelas. Fyller du 20 år i år så får du inte spela U19.
Man kan alltid söka dispans, och om du har ett bra skäl så kanske den går igenom. Men att du just börjat spela och fyller 20 i år är troligen inte ett gilfigt skäl.
Är du tjej så har du lite större chans då det finns fall då man fått spela ytterligare en säsong med U19 trots att man är för gammal.
Notera vidare att det är distriktet som bevilja dispans för distriktserierna. Denna dispan är sen inte giltig om lagget t.ex går till U19-SS. Då måste man söka om dispansen till förbundet.
|
|
|
Post by Jag tycker on Jun 21, 2007 18:55:03 GMT 1
Jag tycker det är dumt att vara så hårda med dispense...
Sporten behöver fler spelare, jag tror fler skulle börja om de fick spela i U19 istället för seniorspel direkt.. dessutom så skulle kanske en del inte få spela i seniorlaget utan bara få träna tills de anses vara tillräckligt bra för att hoppa in något spel då och då
Om man skulle sätta en gräns på 5 matcher och att man efter det måste spela seniorspel.. Bara för att komma in i sporten ?
Varför får tjejer dispens? Någon speciell anledning? Inte lika starka osv.?
Isåfall kanske vi skulle införa dispens för de spinkiga och tunna killarna..? JÄMNSTÄLDHET?
|
|