|
Post by Hmm on May 20, 2007 21:28:26 GMT 1
Efter de matcherna som spelats nu så känns det som att domarna tittar på samma ställe allihopa...
Jag har råkat ut för block in the back och att han sen sitter och trycker ner mitt huvud i gräset, någon sliter i min facemask vid upprepade tillfällen osv...Påpekat detta för domarna, men det är aldrig någon som ser det, inte ens om dommaren står 2-3 meter ifrån...
Det är självklart att jag förstår att domarna inte kan se allt, men ett av ett dussin tillfällen tycker jag att de borde se? Ibland känns det som att domarna väljer sida när de dömer.
Det finns fler på planen än line och bollhållare... Tycker ändå att domarna gör ett hyffsat bra jobb, stundtals.
|
|
|
Post by buhu on May 21, 2007 12:43:05 GMT 1
|
|
|
Post by Seniordomare on May 22, 2007 8:37:41 GMT 1
Efter de matcherna som spelats nu så känns det som att domarna tittar på samma ställe allihopa... Jag har råkat ut för block in the back och att han sen sitter och trycker ner mitt huvud i gräset, någon sliter i min facemask vid upprepade tillfällen osv...Påpekat detta för domarna, men det är aldrig någon som ser det, inte ens om dommaren står 2-3 meter ifrån... Det är självklart att jag förstår att domarna inte kan se allt, men ett av ett dussin tillfällen tycker jag att de borde se? Ibland känns det som att domarna väljer sida när de dömer. Det finns fler på planen än line och bollhållare... Tycker ändå att domarna gör ett hyffsat bra jobb, stundtals. Du har nog bara haft seniordomare. Dom har inte tillräkligt betalt utan dom "höjer" sin ersättning genom att se på det roliga i matchen.
|
|
|
Post by publik on May 27, 2007 18:09:22 GMT 1
Efter de matcherna som spelats nu så känns det som att domarna tittar på samma ställe allihopa... Jag har råkat ut för block in the back och att han sen sitter och trycker ner mitt huvud i gräset, någon sliter i min facemask vid upprepade tillfällen osv...Påpekat detta för domarna, men det är aldrig någon som ser det, inte ens om dommaren står 2-3 meter ifrån... Det är självklart att jag förstår att domarna inte kan se allt, men ett av ett dussin tillfällen tycker jag att de borde se? Ibland känns det som att domarna väljer sida när de dömer. Det finns fler på planen än line och bollhållare... Tycker ändå att domarna gör ett hyffsat bra jobb, stundtals. Känns som att kvaliten på domarna är rent utsagt bedrövlig iår. Vad beror detta på? Jag har läst debatten som skrivs här på forumet. Jag får känslan att fler och fler domare känner sig tvingade att döma en match. Ser ju inte ut som det finns fler domare iår än förra året. Jag har sett 2 matcher där det "bara" är 4 st domare. en junior och en seniormatch Men vi får hoppas att det löser sig för är utvecklingen denna så blir det inga matcher som spelas till slut.
|
|
|
Post by Fredrik Pilbck on May 29, 2007 12:31:30 GMT 1
Jag upplever att det är lite fler unga domare i år på STAFF´s matcher vilket är mycket poitivt. Självklart är det en inskolningsperiod innan alla blir erfarna men det tar vi så gärna.
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jun 14, 2007 9:31:23 GMT 1
Jag håller med Pilbäck det är flera unga domare iår men jag anser inte att kvaliten har sänkts. Tycker verkligen att det hålls en bra kvalite på domarna i staff iår. Har inte något att klaga på utan det är väll någonliten miss här och där men det är sånt som händer. vill ge ett bra omdömme och jag hoppas att kvalitenfortsätter att höja sig.
Mvh Anders Olofsson OC Täby Flyers U-16
|
|