|
Post by tjoo on Jan 25, 2007 23:29:02 GMT 1
Får en OL ”följa med” en defensiv spelare till marken?
Ex En DL spinner av en OL men har dålig balans på vägen ur sin spin och stapplar vidare när OL fortsätter sin kontakt och ”lägger” sig på DL rygg resten av vägen till marken och sedan ligger kvar där.
|
|
|
Post by Oscar Strauss on Jan 26, 2007 6:18:11 GMT 1
Kör på, Mig veterligen om du bibehåller kontakt med spelaren så är det bara att köra på och pannkaka äcklet =)
nyp han gärna eller armbåga han någonstans när du väl fått din pancake..
|
|
|
Post by wwehd on Jan 26, 2007 8:01:59 GMT 1
Får en OL ”följa med” en defensiv spelare till marken? Ex En DL spinner av en OL men har dålig balans på vägen ur sin spin och stapplar vidare när OL fortsätter sin kontakt och ”lägger” sig på DL rygg resten av vägen till marken och sedan ligger kvar där. Jag har svårt att se att du skulle få en flagga om det går till som du beskrivit. En härlig panncake vill vi ju alla se mera av! Däremot måste du passa dig så att du inte hindrar den defensiva spelarens försök att ta sig upp. Med andra ord: Om du ligger kvar på honom utan att flytta på dig, och han försöker stiga upp, så är det en fasthållning och kommer kosta dig 10 yards.
|
|
|
Post by Na on Jan 26, 2007 14:04:09 GMT 1
mina erfarenheter säger mig att om/när det händer så kastar i alla fall inte svenska domare flagga på det
|
|
|
Post by Bc on Jan 26, 2007 14:31:46 GMT 1
Domarn dömmer väll att man inte kan påverka spelet och kastar ingen flagga.
|
|
|
Post by wwehd on Jan 26, 2007 22:05:47 GMT 1
Det finns massor med variabler som spelar in i domarens beslut. Hade den defensiva spelaren haft en chans att komma åt bollhållaren, hade han överhuvudtaget hunnit kliva upp och sen tackla springaren? Gick spelet på andra sidan? Kanske var spelet till och med över och förbi den defensiva spelaren ändå?
Som sagt, det finns massor med tillfällen att inte kasta en flagga även om det rent formellt ÄR ett regelbrott.
|
|