|
Post by BD Kennedy on Sept 11, 2006 23:23:31 GMT 1
|
|
|
Post by bulls60 on Sept 12, 2006 8:14:20 GMT 1
Kommer dessa regler att införas hos oss nästa säsong?
|
|
|
Post by hcbulls on Sept 12, 2006 8:17:27 GMT 1
Ja, tyvärr... Hos oss borde problemet inte finnas med för långa matcher. Vi spelar 3 minuter kortare kvartar och har inga reklamavbrott. Dessutom springer många lag mer med bollen här.
Usel regel som kommer försvinna/förändras inom kort!
|
|
|
Post by FB Fan on Sept 12, 2006 9:29:42 GMT 1
Den här tråden ligger fel, borde ligga under regelfrågor, men men...
hcbulls, SAFF är ju inte tvingade att införa den här regeln. Skulle vara intressant att höra vad landets coacher tycker i frågan. Det har ju varit en del skrik och skrän om att matcherna är för långa, så jag är inte säker på att det finns en konsesus. Men om man verkligen vill göra något åt det, så vänta inte! Ta kontakt med SAFF i god tid.
|
|
|
Post by Informer on Sept 12, 2006 9:47:48 GMT 1
Ang huruvidare SAFF måste eller inte införa den här regeln.
Givetvis är det som så att SAFF beslutar om vilka regler som ska gälla i Sverige. Dock är det föga troligt att FS (som i denna frågan är SAFF) skulle ta något annat beslut än att fortsätta följa NCAA regler från föregående säsong. (Våra regler 2007 är de som man spelar med under hösten 2006 i USA).
Främsta själet är resursbrist. Det är inte hur enkelt som helst att ändra i regelboken som vi har. Det är en översättning så att gå in och ändra blir inte enklet, juridiskt. Vem har den tid det krävs att göra dessa ändringar? Som svar på den frågan som säker ställs, hur lång tid kan det ta? Ja det tar tillräckligt med tid för att det är väldigt svårt att hitta någon som gör det.
Sen tror jag att en sådan ändring i så fall bör förankras högre upp dvs EFAF så att alla länder i Europa spelar efter samma regler.
Slutligen, blir matcherna förkorta kan vi alltid öka kvartarna till 15 min (detta är en ändring som är lätt att göra och som man dessutom har stöd i regelbolekn att justera). Att använda längden på kvartarna som styrmedel, var för svårt för amerikanarna att inse, så därför pillade de på svårare regeländringar.
|
|
|
Post by koreanhap on Sept 12, 2006 15:49:20 GMT 1
Det finns inget behov av att ändra i regelboken, det som ska till är en ändring i Tävligsbetämmelserna för Sveriges del. Men som du skriver så bör vi hålla oss till samma regeler som EFAF för att underlätta i europaspelet.
|
|
|
Post by domare150 on Sept 13, 2006 9:46:42 GMT 1
Det är ju inte många lag eller spelare som skall spela ute i den stora världen, så visst är det ett argument för att följa EFAF, men så väldigt starkt är det inte. Men visst, det finns ett värde i att följa EFAF. Personligen har jag ingen stark uppfattning. Efter den sista NCAA bulletinen kom ut (som i praktiken ändrade på regeländringen), är den mycket vettigare än det först såg ut.
Jag anser att lagen/coacherna bör engagera sig om de har en åsikt åt något håll. Som domare gör jag bara som jag blir tillsagd i denna fråga.
|
|