|
Post by ESPN on Aug 9, 2006 21:05:24 GMT 1
Såg nyss på ESPN att dom ska ändra reglerna på college så att matcherna ska gå snabbare. Är det en regel som också kommer gälla i sverige trots att vi redan har kortare matcher?
(regeln gällde olika saker men bla att tiden startar då bollen sparkas och inte då den fångas och att tiden inte stannar vid change of possesion)
|
|
|
Post by hasseb on Aug 9, 2006 21:34:12 GMT 1
Vet inte om den här regel kommer att gälla i Sverige, men det är ju inte helt omöjligt att det kommer göra det... Däremot tycker jag att det är intressant att jänkarna försöker korta ner matcherna... Det är något som jag tror att vi i Sverige måste diskutera om vi vill att det kommer mer folk på matcherna... Det eviga tjatet om att det tar för lång tid fortsätter... Men 3-3½ timmar för en match, det är liiiite för länge... Faan det tycker jag nog som spelare också, såvida inte matchen är en jämn historia!! Har en del förslag på lager, men jag undrar om det finns några andra därute som är villiga att lite mer konstruktivt diskutera regeländringar som skulle snabba upp spelet? Kanske en liten "riddarna runt runda bordet"-grej?! Då menar jag alltså att diskutera det på utsidan av det här forumet... Alt med en lösenordsskyddad tråd... Messa mig om ni är intresserade, skriv vem ni är o så, så att vi kan ha lite koll på vilka som är med o diskuterar så att det inte är HELT anonymt...
|
|
|
Post by Domare 150 on Aug 10, 2006 14:56:20 GMT 1
Den här regeländringen diskuteras längre ned. Den är inte direkt smart skriven, man hadde nog kunna uppnå samma sak med en bättre formulering, eller en annan regeländring.
Den stora frågan är om vi skall behålla vår gamla regel på just denna punkten. Det som borde avgöra det är om coacher/lag tycker att matcherna är för långa som dom är nu. Personligen tycker jag inte det, men som domare bör man inte bestämma det.
Dock är det m-y-c-k-e-t viktig att om man skall knopa ihop sin egen regeländring, att man tar med domare med bra koll på regler i arbetet. Detta eftersom många regler hänger ihop, och en ändring kan ha konsekvenser man inte hadde tänkt på.
Hänger gärna med på en sådan diskussion. Har alltid tyckt att det är viktig att coacher och spelare engagerar sig i regler, så det kan bli kul. Men hur kommer jag i kontakt med dig, hasseb, utan at vara reggad?
|
|
|
Post by Domare 150 on Aug 10, 2006 14:58:22 GMT 1
För övrigt, ESPN, så har du missförstått stora delar av regeländringen. Kolla tråden "nästa års regelbok", så hittar du mera info där.
|
|
|
Post by hasseb on Aug 10, 2006 21:39:58 GMT 1
Domare 150: Maila till hans@hasse.be
Funkar bäst det.
|
|
|
Post by Domare 150 on Aug 11, 2006 12:09:10 GMT 1
Skickat!
|