|
Post by domare on Jul 31, 2006 16:45:06 GMT 1
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Jul 31, 2006 19:39:06 GMT 1
Vem har lagt det här schemat? ? Den har ju inte riktigt kollat hur det ser ut för de lagen som är satta som ansvariga vad gäller egna matcher att spela eller andra domaruppdrag......
|
|
|
Post by domare on Aug 1, 2006 5:08:37 GMT 1
Vad är problemet??
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Aug 1, 2006 16:09:25 GMT 1
Problemet är att vem det nu är som har lagt schemat enbart gått efter det lag som ligger närmast rent geografiskt ser det ut som. Att det sedan finns ett redan existerande schema för SS, SuperEttan och Div. 2 verkar vederbörande inte ha tagit hänsyn till!
Detta har gjort att ett lag som enbart har U-19 lag i seriespel, nu på lördag ska detta lag döma både en match i Div.2 och U-19. Samtidigt är laget nere och spelar DT.
|
|
|
Post by domare on Aug 1, 2006 16:40:47 GMT 1
Spel o domarschema påverkar inte det du beklagar dig över. När det gäller div 1 skulle de distrikt där dessa matcher spelas schemalägga distriktets domare, sen att distrikten inte vb dessa domarschema så att dessa blir tillgängligga på SAFF´s hemsida kan bara skyllas på distrikten.
Div II likaså (få distrikt har skickat domarschema).
Det är ff så att dem som fått domaransvar är endast skildiga att se till att matcherna blir dömda på 5 domare, sen om det är deras domare eller domare från andra föreningar spelar ingen roll, bara hemma inte åker på extra reskostnad (dessa betalas av den domaransvariga föreningen eftersom dessa i så fall behöver hjälpen). Hemmmalaget/föreningen behöver bara betala den ursprungliga föreningens uppskattade reskostnad.
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Aug 1, 2006 23:43:02 GMT 1
Jotack, jag vet allt det där. Jag gillar bara inte det att vi som nu ska döma matchen inte fått veta det på ett godtyckligt och bra sätt. Finns inget som säger att domaransvarig i föreningen ska behöva kolla på SAFFs hemsida för att få reda på att man har ett uppdrag. Jag håller med dig om att det hade kanske varit smidigare om vederbörande som lagt schemat hade haft tillgång till distriktens domarscheman ( tänkte inte ens så långt, anser det som en självklarhet att sådant rapporteras in)
Jag anser dock att man inte bara kan ta närmaste laget, vilket man gjort i samtliga fall i denna serie, undantaget STU´s matcher. Dessa matcher är att betrakta som slutspelsmatcher och kräver lite högre standard än en vanlig U-19 match. Hade varit bättre om distriktet hade fått i uppgift att utse domare till dessa matcher. Resekostnaderna skulle distriktet stå för. Vet att många nu inte håller med mig men jag tycker att det får gärna kosta lite för att få domare som klarar av matcher med lite högre karaktär.
/ Jimmy Holmberg Ref Nr: 921
|
|
|
Post by Mossberg on Aug 4, 2006 16:26:11 GMT 1
Det finns inga viktigare matcher, alla är fan lika viktiga!
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Aug 5, 2006 21:02:36 GMT 1
Nåja, nu är matchen spelad och 5 domare dömde. Tack alla som hjälpte till o fixa så matchen Roedeers - Greys kunde genomföras, speciellt Fereed!
|
|