|
Post by karlskoga on Jun 7, 2006 18:07:32 GMT 1
hej tack vare examens tider saknar vi domare till vårt uppdrag i Borås nu på lördag 10/6 kl.13.00. SR match mot jnkpg Hawks.
Vi har 2 klara, ev, kanske 3.
Finns det ett 4-5 manna lag som kan ta över uppdraget går det bra, men vi fyller gärna på med 2-3 st till vårt lag med.
VSAFF verkar rätt tunt denna lördag, söker alltså även domare från MSAFF och södra. Hör gärna av er.
mvh. Rickard Therus, Karlskoga Wolves. 0739485513
|
|
|
Post by hm on Jun 8, 2006 13:48:38 GMT 1
is there anybody out there who can "judge" us...
|
|
|
Post by Jahaa on Jun 8, 2006 14:22:07 GMT 1
Ta du och ladda ner domarlistan från saff och ring runt i stället. Här lär du inte få några svar.
|
|
|
Post by therus on Jun 8, 2006 15:28:20 GMT 1
tror mig de har jag gjort. eller rättare sagt gör. Mail, tele och sms. Varför inte lika gärna köra lite här med.
mvh. RT
|
|
|
Post by svar on Jun 8, 2006 16:39:00 GMT 1
det finns en AFRA-domare i halmstad, kolla om han kan
|
|
|
Post by Hammis on Jun 8, 2006 17:33:22 GMT 1
Varför inte ta tag i domarbristen och börja licensiera lite domare. I stället för att lösa det temporärt med att ta in folk från andra distrikt.
|
|
|
Post by therus on Jun 8, 2006 18:35:47 GMT 1
Karlskoga har fem domare, bara inte inbetalda än pga av dålig ekonomi. utan de betalas in när de behövs.- men som sagt, tack vara studenten så saknas 3.
|
|
|
Post by domare on Jun 9, 2006 19:05:40 GMT 1
Karlskoga har fem domare, bara inte inbetalda än pga av dålig ekonomi. utan de betalas in när de behövs.- men som sagt, tack vara studenten så saknas 3. Domarna borde vara det första som ska betalas in. Det är surt om en match blir inställd igen pga domarbristen. Går rykten om höjda arvoden. Kanske är dags nu. A-Domare 1000 kr B-Domare 750 C-Domare 500 kr
|
|
|
Post by tummen on Jun 10, 2006 9:59:20 GMT 1
Karlskoga har fem domare, bara inte inbetalda än pga av dålig ekonomi. utan de betalas in när de behövs.- men som sagt, tack vara studenten så saknas 3. Så du menar att alla lag kan vänta och se om de behövs domare och sen kanske betala in. Hoppas att ni får dryga böter så det svider så kanske ni lär er
|
|
|
Post by Domare on Jun 10, 2006 10:04:23 GMT 1
Ledig domare finnes nästa söndag 18/6 i västra till högstbjudande
|
|
|
Post by Men on Jun 10, 2006 14:59:02 GMT 1
Hur kan man ens tänka att man har några domare när man inte behagar betala in licensen? "när de behövs"? Så man ska hinna licensiera dessa en dag före match eller?
Så dumt så man somnar! Att betala in sju domarlicenser bör man göra samtidigt som serieavgiften. Annars kan man ge fan i att ställa upp!
|
|
|
Post by Domare2 on Jun 10, 2006 16:15:02 GMT 1
det finns lediga domare i södra också söndagen den 18/6 till högstbjudande! ;D
|
|
|
Post by therus kga on Jun 10, 2006 21:58:38 GMT 1
Kan inte direkt försvara varför vi inte betalt in domarlicenserna ännu, utom med det faktum att jag personligen ligger ute med ca. 3000:- sek för att få klubben att gå runt, jobb pengar är på väg in, sponsor fakturor är på väg in samt klubbavgifter från spelare är på väg in. På grund av obetalda fakturor som klubben inte kunnat betala tidigare har vi varit tvugna att prioritera pengarna ganska kraftigt. Eftersom vi inte hade något domaruppdrag eller en enda spelledig helg förenns denna så valde jag därför att inte betala in licenserna förrenn till denna helg, då ingen av våra domare skulle döma tidigare än denna helg i vilket fall. that´s it.
Rätt eller fel, fel såklart, domarlicensen skall vara inne 31 mars sade Feered till mig nyligen, mitt fel, hade ingen aning om detta.
Fel i att vänta, men hellre seriespel överhuvud taget.
Men trots allt har vi 5 godkända domare, som skrev och klarade provet, 4 C och 1 A, inget försvar, men det är fler än många klubbar har, därför blir det såhär-
Ang. den inställda matchen så gjorde jag så gott jag kunde, i princip alla i VSAFF, MSAFF och södra distriktet borde ha hört av mig under den gånga veckan, och förmodligen tackat nej.
Domar bristen är ett svenskt problem på riks nivå inte ett VSAFF problem, varför? inte det vi diskuterar nu.
Förlåt till alla inblandande som fått lida för detta.
mvh. bitter. Rickard Therus, Charleswood Wolves
|
|
|
Post by Dommare on Jun 15, 2006 8:24:23 GMT 1
Ingen som behöver domare till söndag i västra Efter som domaransvarig skall vara kontakt med lagen 5 dagar innan så har ni väl fått ihop 5 domare/match så det finns 5domare till båda matcherna. Men det är väl för tidigt att titta efter domare det går ju att vänta till lördag kväll och sen skylla på att man inte fick tag i domare och ställa in matcher som vanligt
|
|
|
Post by LS TB on Jun 15, 2006 11:04:10 GMT 1
Rätt eller fel, fel såklart, domarlicensen skall vara inne 31 mars sade Feered till mig nyligen, mitt fel, hade ingen aning om detta. Om du läser Tävlingsbestämmelserna så hade du vetat det för länge sen Fel i att vänta, men hellre seriespel överhuvud taget. Tyvärr kan jag inte hålla med dig... Ni förstör för alla andra med att ligga på gränsen hela tiden. Skärp organisationen eller lägg ner föreningen!!!
|
|