|
Post by StefanOud on May 9, 2006 14:57:36 GMT 1
Finns det någon i Stockholmsområdet som har en aktuell Referee´s study guide och kan tänkas låna ut den till en stackars återfallsförbrytare? Maila mig på stefan.oud@arlandajets.seTack på förhand!
|
|
|
Post by M Hammargard on May 9, 2006 15:13:05 GMT 1
Annar finns den att beställa på www.honigs-europe.com/detail.asp?Cat=2&Sub=33&Item=560Tullfritt inom europa. Jag hade en från 2000. Men den har nog flytt till varmare breddgrader. För er som inte vet vad Referee Study Guide är, så kan jag tala om att det är en förklaring till regelverket. Väldigt bra när man ska plugga inför provet, eller fördjupa sig i reglerna i allmänhet. Den tar upp de olika matchsituationerna och beskriver dem med lekmannatermer.
|
|
|
Post by Domare 150 on May 10, 2006 13:51:21 GMT 1
Utan tvekan den bästa publikation som finns om reglerna, förutom regelboken själv då. Alla, och då menar jag alla, som har lust att lära sig mera om fotboll bör köpa den.
Varje kapittel, som är en "fas" av spelet som t ex sparkspel, passningsspel osv, är uppdelad i en "Rules in Brief-del" och en "Rules in Depth-del". Det hjälper absolut att ha grundläggande kunskap om hur regler skrivs och skall läsas innan man köper den här boken, märkligt nog specielt om man endast skal läsa de kortare regelgenomgångerna, eftersom de inte är lika förklarande som de som går in på djupet. Knappast ett problem för Oud dock...
Rekommenderas!!
|
|
|
Post by StefanOud on Jan 18, 2007 22:26:42 GMT 1
Är det någon som ska beställa en Study Guide i år och vill gå ihop om fraktkostnad och så vidare.... Eller som redan har beställt en som jag kan få ta del av? Hör av er till stefan.oud@arlandajets.se
|
|
|
Post by domare150 on Jan 25, 2007 22:21:52 GMT 1
Med årets strul i NCAA så stämmer inte allt som står där. Det har bland annat kommit ut bulletiner som har ändrat en hel del på tidtagningsreglerna. Så tyvärr kan vi inte lita på RSG i år.
För övrigt kan nämnas att Rogers Redding, författaren av RSG, har fått jobbet som ny NCAA Secretary-Rules Editor. Vad som händer med hans utmärkta bok återstår att se.
|
|