|
Post by Jag vill ha kul on Mar 29, 2006 13:38:36 GMT 1
Hej hej zebror! Satt och läste på NFL.com om ett förslag att genom penaltys dra ner på TD-firandet som de anser har gått lite för långt. Hur är det i Sverige? Får man fira i Superserien? Är det annorlunda i de andra divisionerna? Vad händer om en superseriespelare t ex basketdunkar bollen över ribban efter en TD? Ha det bra! Puss!
|
|
|
Post by Fereed on Mar 29, 2006 17:08:44 GMT 1
|
|
|
Post by Jag vill ha kul on Mar 29, 2006 18:09:46 GMT 1
Tack Fereed. "Regelbrott: Att på något sätt använda bollen för att visa sin glädje så som ”Spike”, ”handgranat” eller kasta upp bollen i luften. Bollen ska återlämnas till domare eller lämnas i närheten av dödbollspunkten (endzone)." Jag tolkar detta som att en "basketdunk" skulle ses som ett regelbrott. Eller är det att lämna den i endzone? Är det ok om man dunkar, fångar bollen och sen ger den till domaren? Tack och Hej!
|
|
|
Post by tomasbodin on Mar 29, 2006 18:23:08 GMT 1
Jag tycker att alla spektakulära scores borde få firas
|
|
|
Post by hasseb on Mar 29, 2006 21:57:09 GMT 1
Jag skulle vilja se det mer som en subjektiv bedömnings sak hos varje enskild domare. Eller?? Men det finns REKOMMENDATIONER!
En "celebration" som INTE hånar motståndaren, eller görs SPELFÖRDRÖJANDE (se ex "handgranat") tycker jag är helt ok.
Any takers?
|
|
|
Post by M Hammargard on Mar 30, 2006 19:55:10 GMT 1
Instämmer helt. Det har varit min linje som domare under flera år. Känns onödigt att flagga nån som bara är glad. (men givetvis finns det gränser).
|
|
|
Post by kommunisten on Mar 31, 2006 20:41:15 GMT 1
jag känner mig hånad när motståndarna är mycket snabbare än mig, detta bör domarna uppmärksamma och kasta flagga för...
|
|