|
Post by Undrande on Mar 3, 2006 18:17:46 GMT 1
Nu måste vi reda ut det hela lite. Finns det eller finss det inte en regel som stoppar eller begränsar spel i både senior och U-19. jag har letat i nya TB men inte hittat något men sen kommer det hem folk som varit på Bosön och har fått höra helt annat ifrån landslagscoachena. Vad gäller??
|
|
|
Post by Bc on Mar 3, 2006 20:55:42 GMT 1
Man får bara spela en match inom perioden av 5 dagar.
|
|
|
Post by Turbo on Mar 3, 2006 21:19:28 GMT 1
Man får bara spela en match inom perioden av 5 dagar. Var hittar du den uppgiften? Jag kan inte hitta något i TB som förbjuder en 18-åring att spela med A-laget på lördagen och nästa dag med U-19. Men så har jag blivit anklagad för att vara blind ett antal gånger...
|
|
|
Post by M Hammargard on Mar 3, 2006 22:14:58 GMT 1
1B11-1 "Matcher skall anordnas så att det blir minst fyra helt spelfria dygn mellan två matchtillfällen. TU kan i Superserien bestämma om kortare tid om det föreligger synnerliga skäl."
Det är det enda jag kan hitta. Men det rör ju inte spelarna...
|
|
|
Post by college on Mar 3, 2006 23:29:59 GMT 1
Detta är viktigt att få klarhet i, nu när U19 spelar på våren. Får man spela båda A-lag och U19 samma helg?
|
|
|
Post by M Hammargard on Mar 4, 2006 0:08:09 GMT 1
Ja. TB förbjuder det inte... Inte vad jag kan se iaf
|
|
|
Post by Bc on Mar 4, 2006 0:42:39 GMT 1
hittade detta "Tommy Wiking höll i diskussionen om hur serieupplägget skulle kunna se ut och det kom fram mängder med alternativ. Svaga respektive starka lag, domare, avstånd o.s.v. Resonemanget var till slut enhälligt att vi fortsätter som det ser ut idag på senior, U19 och U16 och tacklar de problem som finns. En av anledningarna till att spela U19 samtidigt med seniorsäsongen är att inte slita ut U19 spelarna som annars skulle spela både en seniorsäsong och en juniorsäsong. " www.amerikanskfotboll.com/forbinfo/ordfk050903.doc
|
|
|
Post by Turbo on Mar 4, 2006 2:47:33 GMT 1
Finns ingenting som hindrar dem mer än att de kanske inte orkar spela två matcher i veckan, men i TB finns inget som förbjuder det.
|
|
|
Post by Fereed on Mar 5, 2006 9:16:03 GMT 1
Hej.
Nej det finns inte några begränsningar.
Fereed Adus SAFF TU ordf.
|
|
|
Post by Koll on Mar 5, 2006 22:58:39 GMT 1
Tack för svaret Fereed!
Kan vi alltså fastslå att en U19-spelare kan spela seriematch med sitt U19 på fredag kväll och sedan seniormatch på söndagen i samma vecka?
|
|
|
Post by Bc on Mar 6, 2006 7:48:59 GMT 1
vad var då syftet att lägga U-19 på våren? Blir ju ännu mer fotboll för våra juniorer nu än förra året...
|
|
|
Post by OAO on Mar 6, 2006 11:48:10 GMT 1
Kanske är det meningen att föreningarna själva ska ta sitt ansvar och inse det orimliga i att en junior skall spela två matcher samma helg!!!!
Eller är det för mycket begärt??
Jag är fullständigt övertygad om att SAFF kommer att ha extra koll på vad som händer och om lag inte klarar av att ta sitt ansvar, tja, då kommer det nya regler som ett brev på posten...
Kan vi inte klara av att själva ta ansvar eller måste vi alltid ha regler som tvingar oss??
OAO
|
|
|
Post by hasseb on Mar 6, 2006 22:12:45 GMT 1
Med risk för att spåra ur i tråden så tror JAG att varför vi får alla säsonger spelade samtidigt är att vi ska göra denna amerikanska sport enligt den "svenska modellen". Något som för mig är HELT obegripligt... Jag vill hävda att en rak serie med finaler i början på Augusti är det bästa alternativet... Då är det endast 2 lag i varje serie som behöver vara på topp (kanske låter fel men hoppas ni fattar vad jag menar)...
|
|
|
Post by D Sandberg on Mar 7, 2006 15:31:57 GMT 1
Jag måste säga att jag inte förstår ändringen. Vad exakt var problemet med att U19 lirade höst? Enda gången de krockade var ju typ vid SM-finalen. Och det är ju bara två lag som drabbas det.
|
|
|
Post by Svar on Mar 7, 2006 21:56:25 GMT 1
Problemet är att de spelare som kan spela både U-19 och senior spelade på tok för många matcher då de spelade sina 10 U-19 matcher och sedan även seniorlagets 10 matcher och tillhör de landslaget så kan det bli upp till 5-6 matcher till. Allt detta under en 7 månaders perion och det är för mycket matcher och för lång tid, vilket leder till att vi tappar väldigt många spelare efter U-19. Detta är en av orsakerna... Inte den enda!!! Förhoppningsvis kan detta (med föreningarnas hjälp) få ordning på ett av problemen utan att det ska behöva skapas massa regler.
|
|