|
Post by MR T on May 8, 2006 19:08:41 GMT 1
känns som om det kommer bli skitsnack efter alla bulls matcher (pga bulls folket). den värsta föreningen i sverige helt klart, ingen annan stans finns det så många dryga töntar.
|
|
|
Post by resultat on May 8, 2006 19:27:08 GMT 1
vet inte om du såg matchen, men båda lagens gameplan för att stoppa varandra funkade enormt bra i första halvlek, luften gick helt klart ur jets, jag tror det hade blivit enormt jämt till sista sekund om lagen hade haft lika många ombytta, men vem som vunnit kan man inte sia om
|
|
|
Post by August Eriksson on May 8, 2006 20:13:24 GMT 1
Ta och höj nivån i den här tråden så slipper jag låsa den.
|
|
|
Post by bullseye on May 8, 2006 20:19:35 GMT 1
känns som om det kommer bli skitsnack efter alla bulls matcher (pga bulls folket). den värsta föreningen i sverige helt klart, ingen annan stans finns det så många dryga töntar. Ouch! Jaja, där ser man... Från sidlinjen tyckte jag personligen att matchen verkade vara riktigt schysst. Inte mycket flaggor alls och inte mycket gnäll på varandra eller domarna från varken Bulls eller Jets. Tyckte dessutom inte att domarlaget (inte nån individuell domare heller) dömde till fördel för något av lagen. Misstag görs av alla, oavsett lagtillhörighet. Efter ditt inlägg om Bulls så är min gissning att du inte har spelat mot oss än... Tack för en bra fight Arlanda, och lycka till under säsongen! Ni var bra mycket bättre än vad siffrorna visade tillslut. Mvh Anders Onselius WR-Coach Bulls u19
|
|
|
Post by hcbulls on May 8, 2006 23:15:38 GMT 1
Northside Bulls 27 @ ARLANDA 0
Omgång två i U19 för Northside Bulls innebar ny bortamatch, denna gång mot alltid svårspelade Arlanda Jets. Jets hade i första omgången tämligen övertygande slagit Roslagen med siffrorna 36-6 och allt talade därför för en jämn och tuff match.
Första Quartern Arlanda får börja med bollen och tvingas att punta efter endast tre spel. Northside Bulls får lite bättre fart på sitt offense och skapar ett par first downs men är inte riktigt nära att gå hela vägen. Detta är första kvartens melodi. Arlanda flyttar inte på bollen alls medan Bulls skapar en del men förvaltar inte sina lägen. På första quarterns sista spel lyckas doch Jets fixa sin första first down, vilken dessutom följs av en 15 yards bestraffning på Bulls.
Andra Quartern Jets drive fortsätter och tack vare ytterligare en completion och ännu en bestraffning på Bulls är man nu nära att ta ledningen. Jets QB springer med bollen och är otroligt nära att föra in bollen på tredje försöket. På fjärde prövar Arlanda en sneak utan att få in bollen. Bulls tar över och tvingas omgående att punta från egen endzone. Jets lyckas dock inte förvalta bra fieldposition, istället får Bulls börja sin drive cirka tio centimeter från egen endzone. Här tar Bulls över momentum i matchen, en 14 spel lång drive med flera svåra convertions på tredje och fjärde försök leder fram till TD. QB Anders Hermodsson passar WR Marlon Ahlm när det är mindre än 2 sekunder kvar av halvleken! Efter lyckad PAT är det 7-0 i halvtid.
Tredje Quartern Bulls fick definitivt momentum med sig in i halvtidsvilan efter ett grymt bra goalline stand av defense och en fantastisk drive av offense. Andra halvleks första possession för Bulls blir nästa spik i kistan då Bulls marcherar 90 yards för TD genom Simon Almgren på pass från Hermodsson. Nu har Bulls fått upp tempot ordentligt, stänger ner Arlandas offense, tar en interception och hinner med TD-passningar till Simon Almgren och Michael Lundholm. När tredje kvarten är slut har Bulls ryckt till ledning 27-0 och i praktiken avgjort matchen.
Fjärde Quartern Sista kvarten blir en transportsträcka där Bulls mest springer med bollen för att få tiden att gå. Jets chansar och kämpar för att ta sig in i poängprotokollet men utan att vara speciellt nära. Matchen slutar 27-0 till Northside Bulls.
Summering En väl genomförd match av Bulls mot ett stenhårt kämpande och furiöst blitzande Arlanda.
De positiva beskeden var främst: - Vi klarade av att vända en trög start till seger. - Vi spelade mycket stabilt på defense, framförallt mot run och släppte inte till ens 100 yards totalt. - Våra playmakers visade att dom kan avgöra matcher som står och väger. - PAT såg mycket bättre ut än mot DIF.
Saker att jobba på till nästa vecka: - Returns såg inte bra ut alls. Vi fieldade bollen dåligt och tog dåliga beslut. - Vi missade för många assignments i offense backfield. - Vi hade 4 drops. - Vi låg ibland allt för långt ifrån våra motståndare i man coverage.
Betyg per position: QB: 4 En del mindre bra beslut och för mycket luft under bollarna i början men när det väl gällde så klev Hermodsson fram och skapade stora spel. RB: 3 Sprang bra med bollen men en hel del missade assignments i pass pro drar ner betyget. OL: 3+ Hade stundtals svårt med Arlandas 3-4 men spelade upp sig rejält i andra halvlek. WR: 3 Stora spel men också obegripliga drops. DL: 4 Stabila mot run och ok pass rush mot ett lag som gör sig av med bollen otroligt snabbt. LB: 3+ Bra mot run men lite på efterkälken ibland i coverage. DB: 3 Tacklade bra men var inte helt alerta i man coverage.
Poäng för Northside Bulls: Simon Almgren 15 Marlon Ahlm 6 Michael Lundholm 6
//Bulls Media
|
|
|
Post by N on May 9, 2006 10:15:23 GMT 1
Sen måste man kmma ihåg att han dämde bort en 100% riktigt TD i slutet på första MOT Jets. QBn med bollen klev inte på linjen och han välte pillonen med bollen en klar TD, jag stod 1meter från pilonen och såg det perfekt. Men totalt sett var STU bättre men alla calls från denne domare gick INTE mot STU. 100% vet ja inte riktigt ,eftersom arlandas högra guard gjorde en klockren holding
|
|
|
Post by qb on May 9, 2006 13:41:31 GMT 1
hur kommer det sig att hermodson och inte marlon spelar qb? är det inte tvärt om i jlandslaget?
|
|
|
Post by Publik on May 9, 2006 16:05:08 GMT 1
Undrar också det, men så som jag har fattat och hört det så har Marlon Ahlm inte dykt upp på en enda träning iår för Bulls, folk tror att han har slutat spela. Sen har inte Anders Hermodsson vart så dålig iår heller, lite ojämn men höjer ribban högt. Är det kanske så att Anders Hermodsson kommer förbli Bulls starting QB hela året. Han är ju en mycket stor talang om inte en av dom största. Marlon Ahlm håller inte måttet som QB längre, fortsätt spela honom som WR och DB..där klarar han sig bra i alla fall. Sen om vi kollar i landslaget så har kanske Marlon Ahlm spelat lite bättre, men jag tycker inte Anders Hermodsson inte riktigt fått en chans där. Ut med Marlon Ahlm från landslaget in med Anders Hermodsson! Om det ska hända något! Tack för mig!
|
|
|
Post by hcbulls on May 9, 2006 23:41:58 GMT 1
Egentligen finns det ingen anledning att kommentera grundlösa rykten på nätet men jag gör ett undantag ¨då rena felaktigheter förekommer här.
Så, för att vara tydlig:
Marlon och Anders är två mycket talangfulla QB's som också är mycket duktiga på andra platser i ett lag. Att Anders spelat QB i de två första matcherna beror främst på att han har varit väldigt bra under försäsongen. Dessutom är det så att Marlon nyligen tillfrisknat från en svår infektion som han haft problem med under i princip hela våren. För er nyfikna kan jag berätta att han tränade idag... Vem som spelar QB framöver återstår att se, men Anders har varit väldigt duktig och Marlon måste vara bra på träning för att peta honom. Att påstå att Marlon inte är något att satsa på är fullständigt patetiskt, han är en av landets mest talangfulla på positionen och jag kan se honom som seniorlandslagsman inom några år om han satsar på rätt sätt.
|
|
|
Post by stats on May 17, 2006 19:40:53 GMT 1
Bulls off: Tot , 375 yards, 57 spel
Passing: Anders Hermondsson; 17/28, 61 %, 169 yards, 4 TD, 1 INT 9,9/comp. 6,0/Att.
Rushing: Team netto, 29 för 206 yards 7,1/Att.
Anders Hermondsson: 9 för 77 yards, samt 3 sacks för -29 Erik Jokobsson: 5 för 70 yards Hampus Hellermark: 4 för 45 yards Albert Icovic: 7 för 43 yards
Receving: Team, 17 för 169
Simon Almgren: 4 för 89 yards, 2 TD Hampus Hellermark: 6 för 47 yards Marlon Ahlm: 4 för 30 yards, 1 TD Michael Lundholm: 1 för 9 yards, 1 TD Erik Jakobsson: 2 för 1 yard Axel Jansson: 1 för -7 yards
Arlanda: tot, 80 yards, 36 spel, 2,2/Att.
Passing: 3/25 för 65 yards, 21,7/comp, 2,6/Att.
Rushing: 11 för 15 yards, 1.4/carry
|
|