|
Post by bulls60 on May 6, 2006 16:17:16 GMT 1
Slutresultat: Arlanda 0 - Northside Bulls 27
|
|
|
Post by In Da Stands on May 6, 2006 17:03:06 GMT 1
Första halvlek var krig där Jets lyckades med sin gameplan på defense. Bulls flyttade bollen men inte effektivt nog. Jets hade ingenting förutom en drive där de fick fram en lång pass och Bulls drog på sig 2 15 yardare.
Bulls defense är tuffa att springa på. De höll tätt på 4 e och goal och Bulls offense gick 99 yards på 3 minuter och gjorde TD på halvlekens sista spel.
Andra var det klasskillnad. Bulls gjorde 3 TD i tredje kvarten och dödade matchen. Arlanda kom ingenstans. Bulls säkrade i fjärde och det blev inga fler poäng.
En lite konstig men sevärd match mellan två bra lag.
|
|
|
Post by En i publiken on May 6, 2006 17:09:08 GMT 1
Jets är trots allt ett bra lag. Det var spännande länge, innan champagne-korken smällde...
|
|
|
Post by matchen on May 6, 2006 17:35:37 GMT 1
arlanda scorade (trodde alla) och skulle tagit ledning när deras qb sprang själv slängde sig touchade pylonen men domaren sa att han var nere på 1 yrds linjen
men thats life, kul match vare iaf
|
|
|
Post by bullsinfo on May 7, 2006 7:35:54 GMT 1
Hej,
Här kommer lite statistik från AJ-Bulls:
Bulls off: Tot , 375 yards, 57 spel
Passing: Anders Hermondsson; 17/28, 61 %, 169 yards, 4 TD, 1 INT 9,9/comp. 6,0/Att.
Rushing: Team netto, 29 för 206 yards 7,1/Att.
Anders Hermondsson: 9 för 77 yards, samt 3 sacks för -29 Erik Jokobsson: 5 för 70 yards Hampus Hellermark: 4 för 45 yards Albert Icovic: 7 för 43 yards
Receving: Team, 17 för 169
Simon Almgren: 4 för 89 yards, 2 TD Hampus Hellermark: 6 för 47 yards Marlon Ahlm: 4 för 30 yards, 1 TD Michael Lundholm: 1 för 9 yards, 1 TD Erik jakobsson: 2 för 1 yard Axel Jansson: 1 för -7 yards
Arlanda: tot, 80 yards, 36 spel
Passing: 3/25 för 65 yards
Rushing: 11 för 15 yards
|
|
|
Post by Bulls Fan on May 8, 2006 0:44:09 GMT 1
Några grejer om matchen som jag tycker....
Arlanda hade bara 2 first downs i hela matchen. Dom har flyt som håller matchen jämn så länge. En fumble och en int på ett trickspel stoppar Bulls två bra drives i första.
Bulls 99 yards drive var vacker. Jag älskar Jared!
Helt otroligt att man kan sätta en Arlandakille som domare på jets sidlinje. Inget ont om killen men klart han blir påverkad av situationen. Han försöker självklart inte fuska. Men alla konstiga calls kom därifrån. OPI på vår långa catch var humor. Att inte kaste DPI när deras DB hänger i Simons handwarmer är otroligt och den late hit han kastade var kalkon. Jag är inte ute efter att klaga på killen som dömde, felet är att HD kan sätta honom i den situationen. Tur att det inte blev matchavgörande.
Bulls måste bli bättre på att styra upp fieldposition. Konstiga punts, returns och kickoffs gav Jets lägen. Mot Tyresö kan det kosta mer än vi har råd med.
Ja jag är partisk men det är DU också. Tack för god match Jets, ni kämpade som fan och er DL var bra!
|
|
inte svart och vitt
Guest
|
Post by inte svart och vitt on May 8, 2006 5:46:16 GMT 1
Helt otroligt att man kan sätta en Arlandakille som domare på jets sidlinje. Inget ont om killen men klart han blir påverkad av situationen. Han försöker självklart inte fuska. Men alla konstiga calls kom därifrån. OPI på vår långa catch var humor. Att inte kaste DPI när deras DB hänger i Simons handwarmer är otroligt och den late hit han kastade var kalkon. Jag är inte ute efter att klaga på killen som dömde, felet är att HD kan sätta honom i den situationen. Tur att det inte blev matchavgörande.
|
|
|
Post by Herregud on May 8, 2006 8:06:00 GMT 1
Bulls folket är ju rent pinsamma. Klagar på domaren när man vinner med 27-0. Snacka om dåliga vinnare. Ni har aldrig hört talas om sportslighet?
Arlanda var 22 man ombytta och torskade främst på att de inte orkade längre. Självklart var STU bra, det säger jag inget om men att säga att Arlanda hade flyt som höll det jämnt och sånt där larv. JA du är partisk, SKÄMS!
|
|
|
Post by njaa on May 8, 2006 9:37:35 GMT 1
Bulls folket är ju rent pinsamma. Klagar på domaren när man vinner med 27-0. Snacka om dåliga vinnare. Ni har aldrig hört talas om sportslighet? Arlanda var 22 man ombytta och torskade främst på att de inte orkade längre. Självklart var STU bra, det säger jag inget om men att säga att Arlanda hade flyt som höll det jämnt och sånt där larv. JA du är partisk, SKÄMS! hmmm... det du klagar på är bara en persons åsikt ingen oficiell skrivelse från bulls styrelse eller coach billgren. Att du sedan tycker att denna persons åsikt representerar en "dålig vinnare" så specifisera ditt klagomål.
|
|
|
Post by konstigt on May 8, 2006 10:17:52 GMT 1
är det inte konstigt att STU inte har mer än ca 30 ombytta spelare när det handlar om 2st lag som slagits ihop... bör väl ändå kunna dressa 40 spelare, dvs 20 från vardera lag...
Såg det inte ut som om de använder STAFFs U16 matchtröjor för sitt distriktslag?
konstigt...
|
|
|
Post by Bulls Fan on May 8, 2006 10:24:55 GMT 1
Jag klagar inte på domarna. Jag bara klagar på att det är fel att sätta en med Arlandasympati som domare på Arlandas sidlinje. Inte har jag påstått att alla calls gick med Arlanda. Om det var TD eller ej såg jag inte men det var helt klart nära.
Tröjorna är klara till helgen till dig som letar fel. Att vi bara är 30 i u19 beror på att många är på high scool och att en del mindre bra valt att sluta när konkurrensen blev för tuff.
Har man bara 2 first downs och inte ens 100 yards i en match när motståndaren har nästan 400 ska man vara glad att man håller matchen jämn. Det fattar du också men är för partisk för att erkänna.
|
|
|
Post by BULLLLLLLLLLLLLLLS on May 8, 2006 13:29:30 GMT 1
Jo men statistik säger ju allt om en match. nuts va okunnig du e. Du borde verkligen skämmas på riktigt. Ställ dig i skamvrån.
När Bulls inte lyckades scora på en gång drog de genast på sig två unsprtsmanlike conduct och att säga att late hitten var fel är också larvigt, men du är ju inte så sportslig, det märks. Förespråkar våld efter signal.
|
|
|
Post by BULLLLLLLLLLLLLLLS on May 8, 2006 13:30:40 GMT 1
Är det förresten bättre att sätta en med Arlandasympati på Bulls sidlinje?
|
|
|
Post by hmmmhmmm on May 8, 2006 16:29:43 GMT 1
Bulls var det bättre laget.. josefs td VAR en td , OPIn var patetisk.. Något jag inte kan förstå är att varje gång ett lag förlorar en match ska de lägga upp anledningen ( vi hade bara 22 spelare blabla ). Det man kan skylla på i det sammanhanget skulle isåfall vara coaching , att coacherna inte lyckats coacha sina 22 spelare bra!? det kommer alltid saknas spelare i sporten och depth avgör inte hur bra dina spelare är. Sen flaggorna... jag är ganska säker på att många spelare har spelat värre matcher , tycker inte det var så mycket flaggor på planen snarare tvärt om då dommaren vid några tillfällen "Missade" några klockrena holdings vilket är självklart och inget att bry sig om igentligen. Det var en bra match , jets spelade inte upp till sin potensial och bulls klickade inte i början.
|
|
|
Post by MP Northside Bulls on May 8, 2006 16:36:33 GMT 1
Känns onödigt att klaga på domarna - de gör sitt bästa. Jets kämpade väl, och Bulls vann välförtjänt.
Intressantast är väl att kvalitén på fotboll börjar bli bra i Sverige, det visade dessa två lag under helgen. Touchdowns!
|
|