Heffler
Bänkvärmare
Gefle Red Devils
|
Post by Heffler on Nov 13, 2005 20:43:08 GMT 1
Jag är himla sugen på att börja döma igen. Är utflyttat från Gävle till Växjö sen några år, och eftersom det dessvärre inte är så stor aktivitet på Växjös fotbollslag så undrar jag om det finns någon annan "laglös" domare i trakten. Är det Kalmar som är närmast eller Jönköping kanske? Kruxet att är att jag inte har ngt körkort, så det blir till att förlita sig på allmänna transportmedel till matcher och kurser. Jag har tidigare dömt med Gefle i ett otal år (kanske 7-8 år??) och hade som bäst B-licens. Lyckades till och med få ngr matcher i SS det året. Jag har dock lagt av mig lite nu, eftersom jag inte har dömt sen 2002/2003. Vore perfekt om någon kunde förgylla min tillvaro och höra av sig. Jag inser såklart att det inte blir ngt den här säsongen, men domarkurserna drar kanske igång snart.
|
|
|
Post by Fereed on Nov 14, 2005 19:05:50 GMT 1
Tjena Heffler,
det var ett tag sen sist. Växjö tillhör distriktet SSAF och de närmaste lagen du har är följande: Karlshamn 8-9 mil Karlskrona 10-11 mil Kalmar 10-11 mil Hässleholm 11-12 mil (laget skall återuppstå 2006?) Kristianstad 12-13 mil Halmstad 14-15 mil
Alla avstånden gäller enkel väg det är bara att välja vilka du vill döma med och vilka som behöver hjälp under kommande säsong.
Det bör finnas någon kvar i Växjö från gamla laget som har dömt innan och som har intresset kvar att börja döma igen. Försök ta kontakt med dessa på något sätt.
Sedan får du hålla kolla på nästa domarskola som bör hållas någon gång tidig vår (datum ej bestämt).
Mvh/Fereed
|
|
Heffler
Bänkvärmare
Gefle Red Devils
|
Post by Heffler on Nov 15, 2005 9:16:19 GMT 1
Tack för tipsen, Fereed! Det är helt klart intressanta alternativ, som jag ska kolla upp. Hur är det med Nybro, har de gått i graven helt? Och så en oundviklig uppmaning till alla ev Växjöbor som glider omkring här inne: Har ni gnistan kvar? Finns det kanske till och med folk som är intresserade av att starta upp föreningen igen? Det kan jag oxå tänka mig att hjälpa till med. Jag har suttit i flera olika styrelser - både in- och off-football. Vi har ju ett helt universitet att ragga folk på, dessutom finns det många byar runt omkring. Så det borde ju funka! Fasicken, det finns ju mindre städer än Växjö som lyckas hålla footballen i liv. Lite off-topic här på slutet, sorry.
|
|
|
Post by Down south on Nov 16, 2005 6:39:48 GMT 1
Hej
Är inte från Växjö men vad jag har vet så har Vultures funnits i minst två omgångar. Den senaste 2003?. Men de har aldrig haft något lag i juniorspel och det är kanske anledningen till laget inte består mer än i några år i taget. En återstart vore jätteroligt och dessutom är Småland en tom fläck i det södra distriktet utan något lag i seriespel.
Så ett tips är att starta upp U16, Kanske lite sent för seriespel nästa år så börja med 15 åringar och satsa på Dukes Torney samt någon träningsmatch mot något annat nystartat U16 lag. 2007 blir det sereispel för U16 och det är dags att starta upp PW. 2008 U19. Om det sen finns underlag för ett seniorlag under denna perioden så är det bara en bonus. Men satsa energin på ungdomsverksamheten.
Domarbiten, kontakat Domarutskottet och fråga vilka domare som Växjö hade sista säsongen de spelade. Kanske finns det någon av dessa som vill döma.
|
|
Heffler
Bänkvärmare
Gefle Red Devils
|
Post by Heffler on Nov 16, 2005 10:33:36 GMT 1
Är det så illa med Småland alltså? Så både Kalmar och Jönköping ligger nere? Då är det ju riktigt tråkigt. Jag gillar ditt tips. Det är ju många ggr så att bristen på juniorverksamhet gör att man tillslut får lägga ner a-laget. Det hände i Gefle för ngr år sen, och det är säkert flera som har samma erfarenhet. Ska forska vidare på domarbiten. Tack för alla tips!
|
|