|
Post by 12 on Oct 27, 2005 20:36:40 GMT 1
Hörde det hemska ryktet om att det enbart är gråa handskar som gäller nästa år, kan det stämma?
|
|
zebra med modifikation
Guest
|
Post by zebra med modifikation on Oct 27, 2005 20:59:29 GMT 1
enligt vad jag har hört så är det så. MEN kommer ej att tillämpas i sverige än. Problemet är att handsktillverkare har tillverkat olika färger på sina handskar och ska nu upphöra med det och börja tillverka bara gråa hanskar.
|
|
|
Post by que on Nov 15, 2005 10:06:46 GMT 1
vet någon varför denna förändring skett??
|
|
|
Post by D guest on Nov 15, 2005 11:12:28 GMT 1
Det är därför lag i staterna har satt det i system att använda handskar i samma färg som motståndarlagets tröjor, för att "lättare" komma undan med "holdings".
|
|
|
Post by dgf on Nov 15, 2005 11:48:31 GMT 1
vad jag kommer ihåg had vi den regeln även i sverige under 2004 säsongen, den togs därimot bort under 2005 enligt TB. Får se när årets TB kommer ut om dom har bytt tillbaka.
|
|
|
Post by FedexSerBra on Nov 15, 2005 18:58:20 GMT 1
Den har varit i bruk förut ochså, eller iallafall skulle den vara det men våra hyggliga Zebror Ower here har ju lite mer vett än att tillämpa regeln, Känns inte som det behövs nån förklaring varför heller.
Beställ Flaggor från Fed-ex Aarhus kommer garanterat under julmiddagen och vid andra ovälkommna tillfällen.
|
|
|
Post by football on Nov 24, 2005 11:55:53 GMT 1
Men gäller detta U-16 spelare?
|
|
zebra med modifikation
Guest
|
Post by zebra med modifikation on Nov 24, 2005 15:30:58 GMT 1
Men gäller detta U-16 spelare? Ja det gör det.
|
|
|
Post by jag on Nov 25, 2005 0:32:24 GMT 1
SÅ jävla löjligt om den regeln träder i kraft i sverige, då vilken dum jävla idiot skulle slänga ut pengar på köpa flera par handskar för att lättare komma undan med holdings? Fine när vi pratar usa där dom får handskarna (på bra nivå) men här hemma är det vi själva som pyntar, o då är det ju bara tragiskt om det är nån dålig jävel som måste köpa fler par handskar för lyckas spela, då tycker jag sopan ska få ha det! ;D
|
|
|
Post by hmm on Nov 25, 2005 11:27:22 GMT 1
SÅ jävla löjligt om den regeln träder i kraft i sverige, då vilken dum jävla idiot skulle slänga ut pengar på köpa flera par handskar för att lättare komma undan med holdings? Fine när vi pratar usa där dom får handskarna (på bra nivå) men här hemma är det vi själva som pyntar, o då är det ju bara tragiskt om det är nån dålig jävel som måste köpa fler par handskar för lyckas spela, då tycker jag sopan ska få ha det! ;D klart man köper flera par handskar... kanske inte för att komma undan med holdings men iaf för att se bättre ut och det mina vänner är ju halva spelet look good, play good
|
|
|
Post by Glamour on Nov 25, 2005 14:39:48 GMT 1
Håller med "hmm" handskar är ju glamour. Grått är ju inte direkt en glamour färg... Själv köper jag handskar som matchar min egna uniform, nämligen djurgårdens!
|
|
|
Post by Hur on Jan 18, 2006 23:03:47 GMT 1
Måste man ha gråa eller ej? enkelt svar tack
|
|
|
Post by Turbo on Jan 19, 2006 14:26:44 GMT 1
Ett enkelt svar: Köp gråa. Då är du på den säkra sidan huruvida du får ha handskarna eller inte. Enligt regelboken skall handskar vara gråa, sen avgör DU (domarutskottet) hur vi skall tillämpa regeln och detta kan ändras från år till år. Så svaret på din fråga dröjer till dess att domarhandboken för 2006 kommer.
|
|
|
Post by Ref 658 on Jan 19, 2006 17:37:51 GMT 1
Jag vet att regeln tillämpas på EFAF-nivå. Dvs landslags- och europacupsmatcher. Så det är väl bara en tidsfråga innan den tillämpas även i vår ankdamm...
|
|
|
Post by Domare 75150 on Jan 20, 2006 15:21:52 GMT 1
EFAF kommer att kraftigt skärpa in på utrustningsreglerna gällande det kosmetiska. Lika strumpor, byxor, tröjor och hjälmar är obligatoriskt. Handskar måste vara grå. EFAF Game Observer kommer att inspektera spelarnas uniform och ge spelare som inte uppfyller kraven spelförbud innan matchen. Detta direktiv kommer direkt från EFAF BoD.
Om kravet på lika hjälmar kommer att gälla i landskamper är inte helt klart än.
|
|