|
Post by citysuns on Aug 6, 2007 20:30:56 GMT 1
Mycket riktigt så har Theo Blanco bestämt sig för en comeback, och den här gången sker det i flaggfotbolls landslaget och EM i Italien. Theo som spelade i SMM och i Uppsala 86ers där han vann SM-guld. Provade även på att träna med Green Bay Packers, och startade upp Nordic Vikings som var en del av en europa satsning. Laget vann också finalen i Hamburg. Det skulle bli mer europa för Theo, när han tog en plats i Amsterdam Admirals i NFL Europe. Där blev det ett par säsonger innan Blanco valde att satsa på sin civila karriär.
EM kommer att spelas den 14-16 september i Modena, Italien.
Andreas Östlund Förbundskapten
|
|
|
Post by undrar on Aug 6, 2007 20:34:30 GMT 1
När kommer hela rostern upp ?
|
|
|
Post by Coach Golan on Aug 6, 2007 20:37:20 GMT 1
Kul!
Kommer ihåg Theo och PA på TV3 när de visde matcher från helgen innan, det var ett tag sen ;D
|
|
|
Post by Yes on Aug 6, 2007 21:42:34 GMT 1
Undrar om han kan "baade paasa o spriiinga bålen" i flaggfotboll också? Fast det blir ju svårt om "han taaklaar haart".
|
|
|
Post by Korpen on Aug 11, 2007 13:32:48 GMT 1
Vad trött jag blir! När skall folk inse vilket viktigt komplement till fotbollen flaggfotbollen egentligen är. Spelar man receiver eller TE handlar det om tajming, springa mönster samt fånga boll. Allt det finns i flagg, ja jag vet det inga tuffa tacklingar. Men det är just därför flaggfotbollen är ett så bra komplement, nr 1 FÅNGA BOLLEN behöver jag säga mer. Den resceivern eller TE som tänker på vad han skall göra efter han fångat bollen, fångar inte bollen. Det finns tränare i USA som skriver nummer på bollen så mottagaren säger siffran han ser när han fångat bollen sen springer.. Oj vad förvånad jag blir, i flagg behöver man bara koncentrera sig på bollen utan få en fet tackling i ryggen... Defence, är den stor skillnaden att man skall vara framför istället för bakom mottagern, men fortfarande handlar det om att läsa vilket mönster mottagare springer. Så sluta hacka på flagg nu! Personligen får Theo både springa å passa bollen
|
|