|
Post by landslaget on Aug 4, 2007 8:39:31 GMT 1
Är datum och plats satta för höstens finnkamp?
|
|
|
Post by Birger on Aug 4, 2007 10:03:37 GMT 1
Den 22 september i Stockholm (Zinken?) enligt SAFF:s hemsida
|
|
|
Post by qb killah on Aug 4, 2007 21:19:29 GMT 1
|
|
|
Post by qbs on Aug 4, 2007 22:08:58 GMT 1
Några qb´s jag TROR kan vara aktuella:
CJ Haraldsson SMM f-80 Solklar starter, lång erfarenhet och startar i SS, lite slapp i fötterna
Anders Onselius STU f-81 Supertalang som junior, jag tycker inte han blommat ut till den spelare han kunnat bli, fortfarande en ok svensk qb lite kort i rocken scramblar för ofta och vek arm
Mattias Hyllén NPP f-85 Liknar Onselius, kort i rocken men har en mycket stark arm när han går djupt, vet inte om han kallar spelen själv i NPP men man får inte se så mycket av hans skills på korta mönster , var WR i jlandslaget
Linus Hagwall UP86ers f-83 En personlig favorit, tuff tävlingsmänniska. Har inte världens starkaste arm men har en bra "touch" på bollen, fenomenalt fotarbete men scramblar lite för ofta...fd jlandslagsstarter
Victor Fredriksson WH f-87 Stark arm är ett bra sätt att beskriva honom, en gömd talang i fotbollssverige, skulle han spela för ett ss/div1 lag vore han landslagsstarter, har ganska många mekanikfel men är tuff står i fickan och kan placera bollen
Tommie Andersson BR f-80 Bra storlek bra arm, men placerar inte bollen så bra, floppade totalt i sin enda landskamp
Ola Eimre RB f-86 Mycket bra storlek bra arm, RB har varit överlägsna i tvåan ska bli spännande att se honom i div1, fd 3rd string qb/K i jlandslaget
Michell Jenmert TRC f-87 Extremt liten och tunn, har grova mekanikproblem men bra fötter, har LÅNG erfarenhet som qb, håller inte måttet men han blir nog starter om JJ blir ny förbundskapten
|
|
|
Post by Chill on Aug 4, 2007 23:05:50 GMT 1
Bra genomgång av QB's. Av seniorer kan även Ted Rasmusson (Ystad), Christoffer Hagselius (Halmstad, var på ett par camps), Daniel Engberg (Västerås/Tyresö) och Filip Söderholm (Limhamn) nämnas. Dessutom finns några födda 1988 som kan plockas upp i diskusionen: Erik Weige (SMM), Marlon Ahlm (STU) och Sebastian Thuné (Ekeby).
Svårt att ranka spelarna eftersom man inte vet vad landslaget kommer spela för offense under ny HC. Låt oss utgå från att JJ tar över och att det då blir ett spread offense. Min topp-8:
1. Linus Hagwall Riktigt bra säsong i år. Behöver plocka bort en del misstag och tekniska svagheter = behöver en coach. Bra atlet och touch, helt ok bössa.
2. Mattias Hyllén En playmaker som kan ge coachen gråa hår. Men med rätt coachning en big-play maskin. Passar bra i spread.
3. Anders Onselius Armstyrka är svagheten, för bättre ledare och spelintelligens finns inte på denna lista. Hans picks kommer när armstyrkan inte räcker till och bollen hänger mot ett zone cover.
4. Marlon Ahlm Lite bortglömd jättetalang. Grym t självförtroende och poise i fickan. Tuff spelare med bra release. Behöver mer styrka.
5. Victor Fredriksson Ge killen en chans att utvecklas och han kan gå långt! Snälla Victor, fixa en coach till er klubb eller flytta! Vill inte se sån talang bortkastad!
6. Sebastian Thuné Ëtt nytt namn för många, men han gör bra saker nere i the dirty south. Behöver flytta till en klubb med seniorlag och coachning. Limhamn?
7. Filip Söderholm Spelar DB i Limhamn, men har en hel del att visa upp som QB. Vill han satsa på den positionen?
8. Erik Weige Tar med honom trots en massa saker som stör. Men ARMEN! Har zip som en college-QB och bra touch. Tänk om han kunde ta två sobril varje morgon före träning. Om han hittar sig själv som människa och får ett inre lugn - look out. Då kan han vara etta på listan.
Jag tar inte med CJ Haraldsson eftersom han nog slutar efter i år. Dessutom passar han inte i ett TRC-style offense, och jag tror inte han skulle vara intresserad att spela för JJ.
|
|
|
Post by qbs on Aug 4, 2007 23:30:10 GMT 1
glömde några:D, Om Haraldsson slutar blir det en intressant kamp om positionen
Filip Söderholm LG f-83 startade en match i Neals frånvaro i år, sprang sönder TRC med VEER, stor tuff bra arm men dålig placering, skulle vi spelar triple option i landslaget vore han soklar, har spelat qb i jlandslaget
Erik Weige SMM f-88 när han sätter ihop allting vilken qb, snabb stark arm, bra fötter men för mycket mentala misstag
Marlon Alm STU f-88 en riktig gunslinger med självförtroende, får tyvärr ingen speltid som qb i STU´s alag
Ted Rasmusson Lund f-82 Mycket snack om honom men jag ser inget speciellt, hyfsad svensk qb med bra teknik
Kristoffer Hagselius Halmstad f-86 Tyckte han gjorde bra ifrån sig förra året på landslagslägret, bra size ok teknik och arm spelar numera OL/DL i div2
Daniel Engberg VR/TRC f-82 Vart tog denna kille ivägen, urusel teknik men totalt självförtroende och en riktig vinnare, sist jag såg honom var han WR i TRC
|
|
|
Post by nya namn on Aug 16, 2007 22:05:30 GMT 1
Ja vilka nya namn ersätter de som i princip utgjort grunden sen 2002/2003? Få höra nu!?
|
|
|
Post by hmm on Aug 21, 2007 15:19:02 GMT 1
Tills någon petar honom lär ju CJ Haraldsson vara kvar. Läs ovan...verkar finnas många tips...eller försöker du vara ironisk
|
|
|
Post by Edde on Sept 13, 2007 11:09:34 GMT 1
Jag hittar datum men ingen tid då matchen spelas, någon som vet?
|
|
|
Post by qb killah on Sept 13, 2007 11:22:42 GMT 1
Gissar iaf på att 3 qbs kommer med och alla får speltid iom att Haraldsson lägger av efter denna säsong
CJ Haraldsson SMM startar om han tackar ja till landslagsspel igen
Anders Onselius STU, egentligen inte qb materiel i landslaget men kommer med då han är en bra atlet
Linus Hagwall Uppsala, min favorit ingen jättearm men han vinner matcher själv ibland för Uppsala, och äör tuff som få
Mattias Hyllén Nrpkg kommer med om Haraldsson eller annan tackar nej
|
|
|
Post by Qb killah on Sept 13, 2007 11:26:32 GMT 1
Outsiders:
Marlon Alm STU, bra atlet som har självförtroende, bättre QB än Hermodsson enl mig startar i u19 men spelar inte QB i alaget
Victor Fredriksson Westerbotten , passar sönder försvaren i div2norra behöver en utmaning snart, ett riktigt framtidsnamn
|
|
|
Post by Vet on Sept 13, 2007 19:48:09 GMT 1
Jag hittar datum men ingen tid då matchen spelas, någon som vet? Jo det var ju svårt att hitta. Ligger som första nyhet på SAFFs sida. "22/9 är det dessutom Finnkamp, även denna på Zinkensdamm. 12.30 börjar den matchen. Entré där 100:- (Ungdomar under 18 år gratis). "
|
|
|
Post by landslag on Sept 14, 2007 14:08:57 GMT 1
När dyker truppen upp?
|
|
|
Post by bdkennedy on Sept 14, 2007 19:04:00 GMT 1
The roster is being compiled. I have about 36 confirmed now. We have a report date on friday night in Märsta with kick-off at 12.30 the next day. We will have as many players from the VM roster as can make it and we will fill in with guys that might have a clue as to what we do on offense and defense. The next LL HC will have a lot of young talent to evaluate and build up for the next EM. This finnkamp will not be a camp to turn the entire team over because of the one day meeting before the game and the fact the the staff could change (at least HC will change) after this game. Mvh, BDK
|
|