|
Post by Swede on Jul 13, 2007 17:14:18 GMT 1
Det vore intressant att ha en diskussion runt publicitet och tidningar mm. Jag har kollat DN de senaste dagarna och har inte sett någonting om Amerikansk fotboll i Japan, WM. Tycker SAFF har skött detta under all kritik (Som vanligt tyvärr) vore detta inte ett bra tillfälle att skapa publicitet runt sporten mm. Vad tycker ni andra är jag helt ute och cyklar?
|
|
|
Post by Jonte on Jul 13, 2007 17:24:57 GMT 1
Det började väldigt positivt, men efter förlusten mot Japanerna verkar det som om all media tappade intresset.
Efter segern mot Frankrike fanns ju en artikel i både Sportbladet och Sport Expressen, SVD och andra stora tidningar. Tror nog att SAFF meddelat sig på samma sätt efter förlusten mot Japan, bara det att det inte var lika intressant för media att rapportera om förlusten. Vi är trots allt en liten sport.
Ska man beskylla några för att rapporteringen upphörde är det nog spelarna som förlorade och inte SAFF. ;-)
|
|
|
Post by INfo on Jul 14, 2007 2:29:10 GMT 1
Ja du Swede, du kanske inte riktigt har laget under kontroll.
Innan VM var bl a SvD pa lagret och gjorde ett reportage, infor Franskrike matchen var det ytterligare reportage i 3 nationella tidningar och ett tiotal lokala tidningar.
Under matchen var det live rapportering i P3 samt resultat i SR sporten. Resultatet lastes upp i Rix FM over hela sverige.
Efter frankrikematchen var det inslag pa SVT sporten med rorliga bilder, ALLA stora tidningar hade artiklar, totalt 62 tidningar skrev om matchen.
Infor Japan skrev igen ca 10 tidningar om matchen och efter forlusten var de tyvarr nere i bara fem.
SAFFs hemsida har under VM levererat info och har haft over 22.000 traffar sa har langt under VM.
INfo
|
|
|
Post by ohhki on Jul 14, 2007 11:17:56 GMT 1
Bara ännu en SAFF-hatare som vill klaga på allt. Som "INfo" skrev så har det varit ovanligt mycket publicitet och jag kunde inte vara mer nöjd med uppmärksamheten vi har fått.
Lägg sedan till alla de klipp och reportage från Sundberg m.fl. så förstår jag inte vad du gnäller på? Jag är, och säkerligen majoriteten av intresserade här i Sverige VÄLDIGT NÖJD!
Keep up the good work Sundberg & Company!
|
|
|
Post by Janne Kickert on Jul 15, 2007 21:15:11 GMT 1
SAFF skall helt klart ha cred. för bra rapportering och mediagenomslag under VM
|
|
|
Post by CF on Jul 16, 2007 17:36:14 GMT 1
Tyckte jag hörde en intevju med BD på P3 på svenska?!?!?! Kom in lite mitt i men nog var det han
|
|
|
Post by Lyssnare on Jul 17, 2007 21:09:14 GMT 1
Det var han. De ringde upp honom från morgonpasset i P3
|
|
|
Post by Laban on Jul 21, 2007 10:28:45 GMT 1
Nån som minns vilket datum det var? Så man kan kanske hitta klippet på sr.se dom brukar vara bra att spara sina sändningar.
|
|