|
Post by Confused on Jul 5, 2007 16:54:44 GMT 1
E det sant att USA inte fick ha med NFL-spelare i sitt lag utan bara div. 2 o 3 spelare? Is fvrf? Amen herregud. Dom kunde ju hafdt me NFl spelare. Sverige hade ju kunnat ge dom en rejäl omgång. Ingerman, Eklund, Persson, Kimrin, Schöön mm finns ju i Sverige......
|
|
|
Post by Daniel on Jul 5, 2007 18:10:51 GMT 1
Nej, dom har med Div1 spelare också. Från t.ex Syracuse och Virginia Tech.
|
|
|
Post by Mr Buddha on Jul 5, 2007 18:51:42 GMT 1
NFL o IFAF skulle nog inte kunna komma överrens om vilka dopingregler som skulle gälla om NFL-spelare skulle vara med.
Hörde att 5-6 spelare ur USA´s lag "blivit skadade" när det visade sig att de skulle testas.
|
|
|
Post by Calle on Jul 6, 2007 14:59:19 GMT 1
|
|
|
Post by Gst on Jul 10, 2007 13:39:45 GMT 1
Slutresultat Korea - USA 0 - 77
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 10, 2007 13:45:52 GMT 1
jasså vart det inte mer skall bli intressant och se hur bra tyskarna ställer sig mot USA lag
|
|
|
Post by Coach Golan on Jul 10, 2007 13:50:16 GMT 1
det är inte lätt att hinna göra mer än 77 poäng...
Kommer ihåg en U19 match mot Solna på pinbacken, 1997 tror jag det var. Vi vann med 78-0, vi scorade hela tiden och det gick inte att göra mer poäng.
Så även om USA var mycket bättre så kanske de inte hann göra mer, samt att de antagligen rullade in backups allt eftersom.
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 10, 2007 13:53:11 GMT 1
om man leder med så mycket och inte rullade in sina backupps har man inte mycket förtroende för det hoppas att det kommer att läggas upp någon highlights från den matchen också på deras hemsida så att man får se hur det såg ut.
|
|
|
Post by points on Jul 10, 2007 14:31:48 GMT 1
142-6 mellan Norrk och V-ås. Klart det går att göra mer poäng men jag tror nog inte USA´s coacher var intresserade av att göra så många fler poäng... Men det är svårt när man möter ett så pass dåligt lag...man kan ju bara sätta in dom spelare man har i laget.
|
|
|
Post by domare150 on Jul 10, 2007 18:16:26 GMT 1
|
|
|
Post by Hammarberg on Jul 11, 2007 14:22:54 GMT 1
"jasså vart det inte mer skall bli intressant och se hur bra tyskarna ställer sig mot USA lag"
Såg själv första halvlek på plats tills jag tröttnade i det strilande regnet. Det var uppenbart att det gavs coachorder redan en bit in i andra quarten till USA spelarna att hålla igen. De slutade att rusha kickern på punt och returnen lät sig fångas när han i princip hade fintat bort hela Korea och hade en blocker med sig.
Korea har en snittvikt på OL, på strax över 100kg. Jag är imponerad av att de vågade gå in på planen med huvudet högt. Korea tror jag har mindre antal aktiva spelare än Sverige och absolut ingen landslagstradition. I kvalet till senaste World Cupp förlorade man mot Japan med 88-0. Bara gudarna vet hur dom lyckades vinna mot Australien i det här kvalet.
Får se hur USA klarar sig mot Tyskland. En bättre värdemätare men kanske också med en storlek och spelstil som man är van vid och därför lättare stoppar. Vi får se.
H. Hammarberg Ex-SMM & KTH
|
|
|
Post by Hammarberg on Jul 11, 2007 14:39:32 GMT 1
|
|
|
Post by men va on Jul 11, 2007 21:03:06 GMT 1
Men skojar ni. Det låter som att vissa tror att det kommer bli annat än USA och Japan i final. Tro mig USA kommer att vinna, detta urtråkiga VM, och sverige får respass mot japan, och Tyskland i tredje pris matchen. Är det någon som tror nått annat sätter jag gärna ett par hundringar mot den.
|
|
|
Post by Mr Blitz on Jul 11, 2007 21:58:55 GMT 1
Hur de än går i matchen mot Japan tycker jag att Sverige gjort en god insats. Vi ser här att satsningen på landslaget har fallit väl ut. Mycket positivt att det görs repotage osv. Dock så tror jag att detta är alldelses för tidigt och en satsning på fel saker. Varför satsar SAFF så hårt på landslaget när de lägre nivåerna hotar att bryta ihop i rent kaos? Mer pengar bör satsas på reklam och juniorsatsningar.
|
|
|
Post by men va on Jul 12, 2007 7:15:29 GMT 1
Håller med dig Mr Blitz till fullo
|
|