|
Post by VM USA on Apr 28, 2007 12:15:48 GMT 1
Har det framgått nånstans vilka spelare som kommer komma med i denna trupp?
|
|
|
Post by Fr tidigt on Apr 28, 2007 13:11:43 GMT 1
Skulle gissa att du menar JLL eftersom SLL spelar VM i Japan i år. Det är nog lite tidigt att ta ut truppen till JLL VM i USA redan, då det går av stapeln 2009. Först är det NM i sommar, sen nästa år EM i Spanien och 2009 VM i USA.
|
|
|
Post by Eller on Apr 28, 2007 14:12:55 GMT 1
|
|
|
Post by JAG on May 21, 2007 13:40:31 GMT 1
dom ska bara ha Div. II spelare i sitt lag vad jag har hört
|
|
Lyssna inte pa allt du hr
Guest
|
Post by Lyssna inte pa allt du hr on May 21, 2007 14:32:42 GMT 1
dom ska bara ha Div. II spelare i sitt lag vad jag har hört Så här är det: Alla skolor får skicka två spelare till uttagning! De kommer enbart skicka seniorer eftersom de räknas som "proffs" när de spelar i landslaget och får därmed inga stipendier nästa år. De spelare som gått i draften kommer heller inte att åka då de har miljonkontrakt i ett NFL-lag att vänta och vill nog/får inte offra sig för VM. Även om de bästa från USA inte deltar så kommer USA att ha ett MYCKET bra lag!
|
|
|
Post by nja on May 21, 2007 14:58:15 GMT 1
Anledningen att de bara tar ut de har spelat klart (dvs de som var seniors i höstas) är inte att de räknas som proffs utan att coacherna inte vill släppa sina spelare!
Deltagande i VM är undantagen de begränsningar som NCAA har och det påverkar inte din amatörstatus.
|
|
|
Post by ROSTER on May 24, 2007 8:38:37 GMT 1
Här kommer rostern för Team USA: Wide Receiver: Greg Aker, Minnesota-Duluth; Bobby Awrey, Saginaw Valley State; Jon Drenckhahn, Williams; Austin Flynn, Iowa State; Steve Odom, Toledo Tight End: D’Monn Baker, California (Pa.); Brian Thompson, Michigan Offensive Line: Alex Atkins, Tennessee-Martin; Marcel Burrough, San Jose State; Rick Drushal, Wooster; Darrin Johnson, SMU; Kris King, Gardner-Webb; David Livengood, Indiana (Pa.); Chris Lundin, Adams State; Matt Padron; Texas State; Brad Poston, Coastal Carolina Runningback: Doug Blakowski, Hobart; Cody Childs, Wisconsin-Stevens Point; Taylor Craig, Yale; Kyle Kasperbauer, Nebraska-Omaha; Wendell Johnson, Fairmont State Quarterback: Adam Austin, Arizona; Jeff Ballard, TCU; Rocky Pentello, Capital Defensive Line: Michael Cobbins, Missouri Western; Dustin Dlouhy, Montana; Ryan Kleppe, Wisconsin-Whitewater; Matt Ludeman, Western Michigan; Shawn Moorehead, Iowa State; Chris Thorner, Syracuse; Jeremy Van Alstyne, Michigan Linebacker: Dan Adams, Holy Cross; Demetrius Eaton, Northwestern; Adam Paulson, Sioux Falls; Ryan Tully, Harvard; Brig Walker, Princeton Secondary: Manauris Arias, Maine; Diezeas Calbert, Northwest Missouri State; Kenny Chicoine, Cal Poly; Jason Hoffschneider, North Dakota; Josh Kubiak, Mary Hardin-Baylor; Rob Rodriguez, Christopher Newport; Steve Teeples, Wisconsin-La Crosse; Cary Wade, Virginia Tech Kicker: Craig Coffin, Southern Illinois Mer info här: www.usafootball.com/press-box/press/index.php?&id=64
|
|
|
Post by ROSTER on May 24, 2007 8:44:34 GMT 1
I tillägg så kan jag nämna att den lilla koll av spelare jag gjort, så är de flesta Div 1 A spelarna Back-ups, medans spelarna i de lägre divisionerna presterat bra statistik och vissa är riktiga Studs...som Dan Adams, Holy Cross Crusaders med 109 tacklingar (varav 91 Solo) på en säsong.
Sammanfattningsvis så kan man dock säga att det verkar vara bra atleter och fotbollsspelare, men långt ifrån nåt All-American D1 College Team.
Det kommer att krävas sitt lilla extra, men de här ska gå att slå!
|
|
|
Post by yeah right on May 24, 2007 9:07:00 GMT 1
...mmmoooooooooaaaaahhahahhahahhaaaaaaaa.... "det här ska nog gå att slå"....
|
|
|
Post by Eller hur on May 24, 2007 9:24:39 GMT 1
"Det här ska gå att slå"
Jo det är ju sant. OM vi plockar in en massa utlänningar så.
Vårt landslag håller kanske NCAA div 2 klass som lag. Vissa storstjärnor hade kanske, kanske klarat sig på div 1 nivå. Då menar jag dom som verkligen spelar i landslaget.
|
|
|
Post by D Sandberg on May 24, 2007 12:48:12 GMT 1
13 spelare i den truppen är från Div 1A skolor. Lycka till
|
|
|
Post by sebastianlindqvist on May 24, 2007 13:13:22 GMT 1
Jeff Ballard startade på TCU , Austin Flynn som på Iowa State(har jag för mig) häftigt gäng har de dragit ihop jänkarna!
|
|
|
Post by usa on May 24, 2007 17:14:12 GMT 1
OM Sverige får möta detta lag så kommer dem att få riktigt mycket stryk, vi snackar 80-0.
Han Lb´n från Holy cross hade mycket väl kunnat spela på en D1 skola, så bra är han.
Många i sverige som aldrig har sett fotboll i usa verkar tro att D3 går att jämför med superserien, så är INTE fallet. Ta Limhamns 2 senaste qb´s t ex. Båda dem är D3 killar och dem är ju hur bra som helst med våra mått mätta.
|
|
|
Post by na on May 24, 2007 17:48:04 GMT 1
kanske tillfälle att scouta spelare som man vill ha med sig till superserien nästa år?
|
|
|
Post by Howard Payne on May 24, 2007 17:52:39 GMT 1
Howard Payne körde skiten ur TRC som trots allt är ett av våra 5 bästa lag. Och det gjorde dom med 18 stycken redshirt Div 3 freshmen som inte ens var samtränade. "det här ska gå att slå"? jo eller hur, inte ens på 100 försök. Fast vem vet...försök nr 101 kanske inträffar i Japan
|
|