|
Post by QB on Feb 26, 2007 22:59:01 GMT 1
Vem blir qb i juniorlandslaget 07? och vem blir det i nästa års em?
Anders Hermodsson STU känns given, men vilka fler?
André Jenmert TRC och Markus Rodhe AJ är två duktiga 91or men finns det nån bra 89/90?
|
|
|
Post by Ja on Feb 28, 2007 3:48:00 GMT 1
Ja, Anders Hermodsson är 89:a så där har du svar på det!
|
|
|
Post by NSB on Feb 28, 2007 3:52:56 GMT 1
Frågan var väl vilka som fanns födda 89/90 som är bra förutom Hermodsson som är given enligt vad trådstartaren tycker (jag också FYI).
|
|
|
Post by qbs on Feb 28, 2007 13:44:17 GMT 1
Trodde att den här tråden skulle gå igång ordentligt, finns det inga bra QB´s utanför Sthlm?
|
|
|
Post by Mannen on Feb 28, 2007 16:17:56 GMT 1
Jonas - QB i Ystad Rockets, Kommer troligtvis att starta i Ystad i år. Var första års junior ifjor och startade i U19 då och var med i seniorlaget men spelade sparsamt. Han har alltså två år kvar som junior. Bra blick för spelet och bra passningar. Tror att han helt klart har möjlighet att komma med i J-landslaget.
|
|
|
Post by skning on Feb 28, 2007 22:56:00 GMT 1
Kostas ifrån Kristianstad P är 89:a och väldigt duktig, Möjligt att han har någon chans?
|
|
|
Post by Alexander on Mar 6, 2007 1:13:08 GMT 1
Först kommer Hermodsson, sen kommer det inga på ett bra tag. Sen så kommer kostas. Jag personligen tycker efter det gånger jag sett hermodsson, att han skulle platsa minst lika mycket i sveriges senior landslag som någon av våra andra QBs
|
|
|
Post by Down to earth on Mar 6, 2007 8:09:20 GMT 1
Hermodsson är en av sveriges bästa unga QBs och kommer säkerligen ha en lång och blomstrande karriär innom vår älskade sport.
Med det sagt så tycker jag ändå att det är befängt att påstå att han skulle slå sig in i toppskiktet på seniornivå. Jag har alldrig förstått hypen kring unge herr Hermodsson. Jag är av den uppfattningen att han var den bättre förberedde QBn under J-EM och han borde fått spela mer än han gjorde, dock hade han inte fungerat som någon frälsare, det var spelet på tok för okonsekvent för, även från hans sida!
Kortfattat tycker jag att Hermodsson själv, och alla med honom, ska nöja sig med att han är en fantastisk juniorspelare med en allt att vinna i framtiden!
|
|
|
Post by Backups on Mar 6, 2007 10:43:13 GMT 1
Jo vi vet att han är jätteduktig, men även duktiga QB´s kan skada sig, så vem blir backup?
|
|
|
Post by sdra on Mar 7, 2007 12:39:53 GMT 1
Kristianstad Predators Qb , Kostas Koyfis tror jag kommer överraska. Han har mkt bra pass och spelförståelse. Och tro det eller ej men han är en jävel på att scrambla.
|
|
|
Post by Soderkis on Mar 7, 2007 13:36:12 GMT 1
Är jag hel fel ute eller har inte Ekeby Greys en kille som skulle kunna vara med och tävla? Vill minnas att han var pricksäcker.
|
|
|
Post by gustav on Mar 7, 2007 16:16:54 GMT 1
du down to earth, du kan sitta här o kackla hur mkt du vill om hermod...spelar ingen roll, han har en div 1 skola som bara längtar tills hans kommer dit..din avundsjuka sopa!
|
|
|
Post by mirakel on Mar 7, 2007 16:22:19 GMT 1
Om detta är sant så är det smått otroligt, skulle gärna vilja veta vilken skola
Om en div1 skola i USA väntar på en svensk qb som bara spelat qb i cirka 3 år så har Leo gjort ett mirakel med Anders
|
|
|
Post by wwehd on Mar 7, 2007 18:43:01 GMT 1
du down to earth, du kan sitta här o kackla hur mkt du vill om hermod...spelar ingen roll, han har en div 1 skola som bara längtar tills hans kommer dit..din avundsjuka sopa! Är du ens läskunnig Gustav? Dissade "Down to earth" Hermodsson på något sätt? Nej, det gjorde han inte. Han sa bland annat "Hermodsson är en av sveriges bästa unga QBs och kommer säkerligen ha en lång och blomstrande karriär innom vår älskade sport." och "Jag är av den uppfattningen att han var den bättre förberedde QBn under J-EM och han borde fått spela mer än han gjorde." Så jag förstår faktiskt inte vad du blir så upprörd över. Kan du kanske förklara? Eller vad är det för fel? Vilken tjomme du är! Och du föressten? Om nu en Divison 1 skola verkligen är så intresserad av Hermodsson som du säger.....vad gör han kvar i Sverige då?!? Låter väldigt mycket skitsnack. Fast jag med många andra önskar säkert att Hermodsson kommer dit en vacker dag.
|
|
|
Post by gustav on Mar 7, 2007 20:23:17 GMT 1
för att han måste ha full utbildning innan han drar..annars får han inte stipendium....tror du att han skulle vara kvar annars?! nej men ja gillar er...ni e allt roliga ni haters... tjing
|
|