|
Post by Vad hnder on Apr 28, 2006 11:30:24 GMT 1
Snälla, två lag i U19 Västra, CC och Marvels.. Kunde ni inte bara lappa ihop dom två lagen i mellersta? Det blir ju ingen utveckling på saker om man bara kör två matcher på en säsong, hur jävla kul blir de förresten?. Nu är det bara dagar kvar, sen drar säsongen igång, jag tycker att ni ska sätta ihop dom med Mellersta och om Marvels klagar kan ni stoppa dom i södra eller nått, för det ser ju inte bra ut de där
|
|
|
Post by OO on Apr 28, 2006 11:33:24 GMT 1
inte så kul för spelarna i ett av lagen får betala massa pengar för att spela 2 matcher gör nått nu saff
|
|
Vart r fotbollen p vg
Guest
|
Post by Vart r fotbollen p vg on Apr 28, 2006 13:32:25 GMT 1
Detta är tråkigt för de U 19 spelare som vill satsa på amerikansk fotboll, inte konstigt att dom kanske väljer andra sporter. Vill passa på att gratulera Jamtland Republicans till seriesegern i U 19 Norra (Ironi) ;D
|
|
|
Post by Fereed on Apr 28, 2006 14:16:19 GMT 1
Nu är det så att SAFF kan inte göra någonting åt det här, eftersom U serierna administreras av distrikten och Göteborg och Carlstad skulle ha frågat sin distrikstyrelse om styrelsen kunde fråga någon utav de andra närliggande distrikten om de kunde spela i deras U serie.
Nu är det så att Carlstad har redan frågat NSAFF eller MSSAFF om de kunde delta i deras U serie men fick ett nej.
Inte så konstigt med det svaret eftersom deras föreningar vill väl knappast få långa/längre bortaresa (även om det är 1).
SSAFF har aldrig blivit tillfrågade och skulle de ha fått frågan så hade vi i styrelsen först frågat våra deltagande föreningar i U serierna om de hade gått med på detta och sedan gett svar till VSAFF.
MVH Fereed Adus Ordf SSAFF Ordf TU/DU SSAFF Ordf DU SAFF
|
|
|
Post by ja on Apr 28, 2006 15:38:55 GMT 1
Nu ser man vad gott den nya regeln förde med sig
västra, mellersta och norra är i princip döda
|
|
Vart r fotbollen p vg
Guest
|
Post by Vart r fotbollen p vg on Apr 28, 2006 16:06:30 GMT 1
Ett svar till Fereed Adus; Jag tror inte att CC fått ett nej från NSAFF att deltaga, då det bara var Jamtland i denna serie. Däremot har Jamtland frågat MSAFF om att få deltaga i deras serie, men vad jag förstått fått nej, både från dom och VSAFF.
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Apr 28, 2006 18:04:34 GMT 1
Att lagen i MSAFF sa nej beror nog till största delen på att om dessa lag skulle deltaga i deras serie, Marvels Crusaders och Republicans, så skulle chanserna att få deltaga i slutspelet vara väldigt små för Roedeers, Sharks och 86ers.
Vad jag förstod så hade dessa lag gått med på det hela om det hade varit ett lag från MSAFF som varit garanterad en plats i slutspelet och att Republicans representerade NSAFF och Marvels eller Crusaders fått representera VSAFF i slutspelet.
Nu skulle bara ett lag få spela i slutspelet. Det plus resekostnader tror jag var det som gjorde att de sa nej...
|
|
|
Post by OO on Apr 29, 2006 11:04:51 GMT 1
men cc , marvels och republicans för ju iofs betala lika mycket som dom andra lagen om dom hade deltagit i msaff!!?
|
|
|
Post by TB on Apr 29, 2006 13:47:35 GMT 1
Vem vet, det kanske är så att Republicans kommer att möta Uppsala när dessa har ledigt... (2 helger). Den som lever får se...!
|
|
|
Post by Patrik on Apr 29, 2006 20:19:03 GMT 1
Att det bara är två lag i västra är ju bara att beklaga men att föreningarna (Carlstad och Göteborg) skulle fråga om byte av serie känns konstigt. Detta borde vara distriktets sak när man ser att bara två lag kommer till spel.
|
|
|
Post by matcher on Apr 29, 2006 20:25:14 GMT 1
Carlstad kommer möta Arlandas U19 i en träningsmatch när sthlm serien har uppehåll...
|
|