|
Post by Erik on Apr 29, 2005 19:54:08 GMT 1
vilka tror ni är starkast i mellersta då
|
|
|
Post by Bogge on Apr 30, 2005 9:00:08 GMT 1
Jag tror att Örebro kommer att ta hem serien även i år. Om de andra platserna är det ganska öppet. 1. Örebro; Svenska mästarna kommer att vara svårslagna även i år. De har kvar flera nyckelspelare från i fjol, bl.a WR som imponerade på mig i fjol och ännu mer på QB,WR,DB lägret i Norrköping. Dessutom har de mycket kompetenta coacher. Jag har stor respekt för Peter Paunen ( om han inte har flyttat, ryktet gick i vintras)
2-4. Här tror jag att det står mellan Västerås, Gävle och Eskilstuna. Det är svårt att tippa när jag har hört väldigt lite från lagen. Gävle har ett "nytt" lag då många var 88:or, de har en duktig RB och en QB med bra arm, men har de några WR som kan fånga bollen? På defense vet jag ingenting. Eskilstuna har som vanligt inte släppt någonting i förväg, jag vet att även de hade många 88:or i fjol och bör då ha ett ganska nytt lag. Ryktet säger att de inte har så många spelare, ej över 20 styçken (hoppas att jag har hört fel). Västerås, som är mitt lag, har tappat 15 spelare från i fjol. Vi har några nyckelspelare kvar framförallt på linjen, vi har för tredje året i rad tränat upp en ny QB. Vi har 27 spelare. Vi har fått upp sex stycken från PeeWee (första gången i Roedeers historia) och några av dem kommer att kandidera på en starting position.
5-6. Här tror jag att Falun och Uppsala hamnar. Falun är ett nytt lag. Vi har mött dem i en scrimmage och de har flera duktiga spelare som kommer att ställa till problem för motståndarna. Dock tror jag att deras orutin gör att de inte kommer högre upp än hit. Jätttekul att ni har kommit till spel. Även Falun har ont om spelare, de hade bara 14 stycken när vi mötte dem (3-4 st var kvar hemma) kan bli kännbart efter några matcher. Uppsala var ett strykgäng i fjol. De hade många unga spelare som trots förlusterna höll ihop och fortsatte träna och spela. Hur mycket har de förbättrat sig till i år? Kan de rentav komma högre upp?
Detta är mina tips. Någon annan som törs tippa? Jag säger som Leif Boork sa: Jag har i alla fall tagit ställning.
Bo-Göran Lundqvist Headcoach U-16 Västerås Roedeers
|
|
|
Post by Anonym on Apr 30, 2005 9:13:55 GMT 1
jaja. det var bra gjort. Men först så e det me få spelare. 14 u FULT tillräkligt att spela match. SC var 14 första matchen förra året mot SMM och resultatet får tala för sig själv!
|
|
|
Post by NA on May 3, 2005 7:32:57 GMT 1
av någon anledning har MSAFF:s styrelse bestämt att för att få delta i seriespel måste ett U-16lag ha minst 16 spelare på rostern, medan ett u-19 lag måste ha minst 19 spelare på rostern, för att undvika att lag hoppar av mitt i serien, således spelar det ingensom helst roll om man har 14 pers som är ruggigt bra, då får man leta reda på två pers till. (man måste däremot inte ha med sig alla spelare till varje match)
|
|
|
Post by Bogge on May 3, 2005 10:02:23 GMT 1
Dessa krav var från 9-manna fotbollen. Det är nya krav i år. Varje lag ska ha minst 20 licenserade spelare i U-16. Detta för att inga lag ska lämna w.o. under pågående serie. Gillar ni inte kraven så kontakta MSAFF och kom med motförslag, dessa krav ställdes utav alla föreningar i distriktet.
|
|
TJ
Backup
|
Post by TJ on May 3, 2005 15:07:52 GMT 1
Spelar Eskilstuna med Norrköping i år också?
|
|
|
Post by sharks on May 4, 2005 5:37:07 GMT 1
sharks är ca 24 spelareTEXT
|
|
|
Post by sharks on May 4, 2005 5:38:23 GMT 1
utan norrköping
|
|
|
Post by BoGran Lundqvist on May 6, 2005 0:12:30 GMT 1
PREVIEW: Västerås Roedeers @ Falun Copperheads, U16
Dags för årets första seriematch i U16. Vi kommer att möta Falun på R.18 söndag 8 maj 15.00.
FÖRRA SÄSONGEN 2004 var vårt andra år som U-16 lag. Vi hade mycket spelare och det var bra med folk på varje träning. Detta märktes då vi blev bättre och bättre för varje match. Vi spelade 4 vinster och 4 förluster i seriespelet. Som avslutning på säsongen spelade vi i Skövde cup och kom på en sjätte plats. I matchen om femte pris så ledde vi till det var 17 sekunder kvar, då lyckades Arlanda med en långpass och kunde avgöra.
Roedeers Vi kommer med nästan ett helt nytt lag. Förra årets lag innehöll många 88:or som har tagit steget upp till U-19 denna säsong. Vi kan nämna några duktiga spelare som inte spelar i laget längre: QB Victor Gray, RB Aldo Moreira, WR Dag Renborg, DE Peter Andersson, LB Johan Magnusson DB Fredrik Nordesjö, S Robin Andersson. Alla dessa är mycket kännbara förluster. Vi har för tredje året i rad tränar upp en ny QB. Vi har kvar några nyckelspelare på linjen: Patrik Norström, Kristoffer Hosio. Dessa killar kommer att störa många motståndares linjer. Vi har flera killar som har fått ett års mer erfarenhet och kommer att växa med uppgiften, bla. S Sebastian Eriksson, DE Alexander Falk, DE Viktor Börell. För första gången i Roedeers historia har det kommit upp spelare från PeeWee till U-16. För dessa killar blir det ett läroår och faktiskt kommer några stycken att få mycket speltid. Vi har några färre spelare i år än förra året. Det kan nämnas att vi var 32 spelare på förra årets träningsläger och i år var vi 25 spelare. Vår OL kommer att bli bättre i år men samtidigt tror jag att vårt passningsspel kommer att vara lite sämre. Vi har tränat bra hela vintern med två träningar i veckan. Vi har haft två träningsmatcher och bra träningar inför seriestarten.
Copperheads Copperheads kommer som rookies till denna serie. När vi mötte dem i en träningsmatch kom de med 14 spelare och de hade 3-4 stycken hemma bl.a två starting LB. Normalt ska vi slå dem, men de är inte alls ofarliga då de har några bra och stora spelare som ställer till mycket problem för vår OL och DL. De spelare mycket springspel i mitten och offtackle. Deras passningsspel var helt frånvarande i vår träningsmatch och jag kan tänka mig att de inte spelar så mycket på WR. Det finns talang i laget och det ska bli intressant att se vad de kan göra i år och i framtiden, det behövs fler lag/föreningar i vår sport.
MATCHEN Premiär, inför en publik på drygt 100 personer tippar jag, kommer att ske på en solindränkt R.18. Det kommer att vara många nervösa spelare på båda sidor av planen. Det kommer att bli mycket springspel, både i mitten och ut på kanterna. Copperheads kommer att pressa vår OL och det gäller att stoppa deras mycket aggressiva DL. Lyckas vi med det kommer vi att gå segrande ur striden. Om vår QB kommer att få tid att passa bollen, så det gäller att hitta rätta vinklarna till våra WR. Vi kommer att spela mycket springspel uppluckrat med några passpel. Vi har olika fronter med allt från två WR till Fyra WR.
Game keys: - Vår OL måste flytta deras DL och LB - Alla måste göra rätt på de små detaljerna. - WR måste fånga bollen
Kickoff 15.00 på R.18, söndag 8 maj! Mvh, Bo-Göran Lundqvist Headcoach Västerås Roedeers
|
|
|
Post by 86ers on May 8, 2005 16:54:24 GMT 1
Ja, du Bogge, vi är nog bättre än du tippade, tror jag! Örebro - Uppsala 14 - 16, känns som en bra seriestart. Välkomna till Uppsala på lördag! Eva Sigvardsson
|
|
|
Post by Bogge on May 9, 2005 14:46:08 GMT 1
Grattis till en meriterande vinst Eva! Med tanke på vår insats i söndags så kommer ni att vara storfavoriter. Så här blir det när man försöker tippa innan säsongen. Vi har mycket att jobba på innan vi kan vinna matcher, det märkte vi i söndags, vi förlorade mot Falun med 6-30.
Bo-Göran Lundqvist Headcoach Västerås Roedeers
|
|
|
Post by hmmm on May 15, 2005 16:20:52 GMT 1
jani Uppsala-Västerås 46-6.Uppsala tar det här tror jag
|
|
|
Post by ser on May 15, 2005 17:42:55 GMT 1
Ser att Örebro vann i övertid mot Eskelstuna.ingen som kan ge en match rapport
|
|
|
Post by hmmm on May 17, 2005 11:35:25 GMT 1
Övertid? Sen när får inte en match sluta oavgjort??
|
|