Post by svar on Jan 7, 2007 0:01:13 GMT 1
Posted by undrar on Today at 11:52pm
asså räcker det att man spelar i ett bra lag för att komma med eller? visst ett bra lag har nog en hel del bra spelare.... men att hela 6 db's kommer från SMM tycker jag är lite konstig för jag kan sätt hela min penga pung på att det finns minst 3 st att byta ut mot några från ett annat lag i SS eller vf inte t om div 1 och 2. Jag tycker det kollas alldeles för lite på individen när det plockas till landslag. Jag tycker det borde finnas mer film överhuvudtaget på matcher från åtminstonde div 1 och SS, lägg in statistik på div 1 OXÅ! och jobba bättre på att hitta rätt spelare. Se till att alla kollas ordentligt och att dem kollas med rätta ögon! ... och bara för att jag sett att det oftas frågas sånt här när nån är lite sur och negativ ( och förlåt att jag nu verkar sur och negativ ) MEN NEJ jag är ingen DB som inte kommit med... jag har inget att göra i Landslaget över huvudtaget men jag tycker det är synd att många unga talanger går miste om chansen pga att dem kanske spelar i ett sämre lag och att det inte finns tillräckligt med statistik och film och att lagcoachens ord inte räcker för att få med spelaren eller coachen inte ens nämner spelare av olika anledningar.
asså räcker det att man spelar i ett bra lag för att komma med eller? visst ett bra lag har nog en hel del bra spelare.... men att hela 6 db's kommer från SMM tycker jag är lite konstig för jag kan sätt hela min penga pung på att det finns minst 3 st att byta ut mot några från ett annat lag i SS eller vf inte t om div 1 och 2. Jag tycker det kollas alldeles för lite på individen när det plockas till landslag. Jag tycker det borde finnas mer film överhuvudtaget på matcher från åtminstonde div 1 och SS, lägg in statistik på div 1 OXÅ! och jobba bättre på att hitta rätt spelare. Se till att alla kollas ordentligt och att dem kollas med rätta ögon! ... och bara för att jag sett att det oftas frågas sånt här när nån är lite sur och negativ ( och förlåt att jag nu verkar sur och negativ ) MEN NEJ jag är ingen DB som inte kommit med... jag har inget att göra i Landslaget över huvudtaget men jag tycker det är synd att många unga talanger går miste om chansen pga att dem kanske spelar i ett sämre lag och att det inte finns tillräckligt med statistik och film och att lagcoachens ord inte räcker för att få med spelaren eller coachen inte ens nämner spelare av olika anledningar.
ok så här är det...
vemsomhelst får skicka in film till coach Kennedy och säga"hej coach kolla in den här killen jag tycker han borde få chansen i landslaget"
Kennedy kommer då titta igenom filmen, om han anser att killen har den minsta chans skickar han filmen till landslagets DB coach. Om han sen tycker att killen är bra nog(även om han är ifrån div2) så kommer han få chans på ett läger
anledningen till att SMM har flest DB´s är för att de är de bästa, de är att av få lag som faktiskt har tillgång till bra DB coacher, DB´s suger för det mesta i sverige även i ss, då coacher ofta sätter bland sina sämsta spelare på den positionen)och så har det varit sen urminnes tider i sverige) även om en DB från div2 skulle ha talangen(har aldrig sett en div2 cb hålla landslagsklass, möjligtvis nån safety), så har han ändå inte mött särskilt bra passinggame motstånd, för visst är det väl bättre passinggame i ss än i div2? De flesta div2 lag spelar man rakt igenom och lär inte ut nått annat till sina spelare, och i landslaget krävs mer
Filmar matcherna gör lagen själva, fixa en kameraman för DITT lag, så kan ni skicka in film på de ni tycker håller landslagsklass
all stats i Superserien sköts av lagen själva, se till att DITT lag för stats