|
Post by SLL Fan on Dec 21, 2006 5:57:18 GMT 1
Kan konstatera att landslagets record genom historien är 22-17. Av de 17 förlusterna har hela 10 (!) kommit mot Finland. Dessutom har vi förlorat två gånger mot Holland i landslagets stenålder. Förluster mot Tyskland i Worldgames och blivande mästarna Japan i VM -99 är mer hedersamma. Förlusten mot Frankrike i VM-kvalet hemma kanske mest plågsam? De sista två förlusterna kom i EM 1993 mot Tyskland och Italien.
Under 1990-talet är landslagets record 8-13. (Inte bra!) Under 2000-talet är landslagets record 14-4. (Riktigt bra!)
Det ger ett nytt ljus åt de (gamlingar) som alltid hävdar att fotbollen var bättre förr och att gårdagens stjärnor var bättre än dagens. Jag tror det är precis tvärtom. Vad tror ni?
|
|
|
Post by Bjorkman on Dec 21, 2006 10:07:43 GMT 1
Kan konstatera att landslagets record genom historien är 22-17. Av de 17 förlusterna har hela 10 (!) kommit mot Finland. Dessutom har vi förlorat två gånger mot Holland i landslagets stenålder. Förluster mot Tyskland i Worldgames och blivande mästarna Japan i VM -99 är mer hedersamma. Förlusten mot Frankrike i VM-kvalet hemma kanske mest plågsam? De sista två förlusterna kom i EM 1993 mot Tyskland och Italien. Under 1990-talet är landslagets record 8-13. (Inte bra!) Under 2000-talet är landslagets record 14-4. (Riktigt bra!) Det ger ett nytt ljus åt de (gamlingar) som alltid hävdar att fotbollen var bättre förr och att gårdagens stjärnor var bättre än dagens. Jag tror det är precis tvärtom. Vad tror ni? Under 1990-talet så skaffade vi oss en massa kunskaper och erfarenheter samt att finnarna vid denna tid höll avsevärt mycket högre klass då än nu, de hade fantastiska atleter på varje position, men sen hände det något med finsk fotboll oklart om detta berodde på bråk inom förbundet eller inte och utvecklingen i form av popularitet dalade bland utövare, försöket att satsa på flaggfotboll slog väl kanske inte så bra samtidigt fortsatte svensk fotboll att utvecklas både bland spelare och coacher. Vi kom på någonting nämligen en ungdomssatsning.. MVH Björkman Seniorlandslagsman och tränare som var med redan då och medlem av det lag som slog finnarna för första gången.. God Jul och ett Gott nytt år!
|
|
|
Post by Janzon on Feb 3, 2007 1:08:41 GMT 1
Förlusten mot Frankrike sved ordentligt, kändes som vi kunde ha tagit den matchen men tyvärr kollapsa vi totalt. Dock bland den roligaste match jag lirat måste jag erkänna. Tyvärr hade vi väl satsat på storlek och Frankrike hade betydligt mer speed än oss...
Peace
|
|