|
Post by Dr Drop on Sept 5, 2006 13:30:03 GMT 1
Jag var en av de (o)lyckliga som 2001 fick privilgiet att åka ner till Ukraina och Donetsk för att försvara Sveriges färger.
Jag tänker bespara er långa utlägg om sista-minuten-avhopp, tysk frukost, tusenmila bussfärder, evighetslånga passkontroller trots inbjudan och visum, inrikes flygturer i Ukraina, vodka som kostade 2 dollar på flygplatsen, Aeroflot-tags på väskorna, sönderbombat hotell i Donetskt, McDonalds i Donetsk, poliseskort med blåljus genom Donetsk, publik som kastade sten, iskalla duschar och omklädningsrum med biografstolar, inrikesflyg tillbaka (dock med rysk(!) playboy-tidning), bussen i Lvov bestulen på allt utom de videofilmer vi redan hade sett, samma j***a passkontroller på vägen ut ur landet och inte minst en brinnande buss på vägen hem med.
Hur som helst så fastnade jag på Google-Earth och fick för mig att leta upp var vi spelade matchen. Det verkar inte finnas något dokumenterat överhuvudtaget om den matchen.
Med andra ord: är det någon som var med eller som har koll som kan berätta för mig var vi spelade?
Fredrik "Dr. Drop" Persson
|
|
|
Post by Old Spice on Sept 5, 2006 17:10:50 GMT 1
Tänker heller inte tjata om 175 cm långa sängar, stå-toaletter etc
Hur som helst spelade vi på Metalurg stadion i Donetsk.
Been there, done that!
|
|
|
Post by Dr Drop on Sept 6, 2006 6:37:14 GMT 1
Tack för hjälpen men jag hittar det fortfaramde inte. Jag kollade på statistiken på amerikanskfotboll.com och där har "Avangard" angets som spelplats och jag känner inte riktigt igen Metalurg stadion ens om jag skulle se den. Jag ser inte vem som har fört statistik men som "scorer" står det TW (Tore Wretman? Tom Waits? Thomas Wassberg? Tommy Wiking?).
Mina Google-Fu kunskaper är inte bra så jag har inte hittat speciellt mycket om vare sig matchen eller om arenan.
Vet du möjligtvis om/var det finns några bilder som man kan ta en titt på?
Fredrik
|
|
|
Post by Heman on Oct 2, 2006 21:11:48 GMT 1
Säger bara - "Starship Troopers"
|
|