|
Post by davidr on Jul 28, 2006 4:39:26 GMT 1
Vem vinner guldet? Ett frankrike som vann över sverige vilket är en bra värdemätare... eller tyskland som övertygade enormt första 2 matcherna och hade bästa nerverna när dem vände ett 21-10 underläge till vinst 25-21 mot våra motståndare österike. Själv tror jag att det är ruskigt svårt att avgöra på förhand men min magkänsla säger mig att tyskland vinner med 10 poäng. 38-28 slutresultat. Blir säkert emotsagd där...
Vilka tar bronset? Ett sverige som gick stärkta ut från matchen mot finland, eller ett österike som fått sig ett djupt sår efter att tappat mot tyskland i slutet? Jag tror speciellteams och 4thdowns kommer avgöra matchen. Den som tar bästa besluten och den som vågar gå för det mest! Vågar inte säga några resultat då det gäller sverige å hjärtat vill förmycket men magen som vanligt säger emot! Hoppas på vinst för sverige! Hoppas....
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 28, 2006 9:14:55 GMT 1
sverige har goda changser att ta bronset. speciellt om de fortsätter att springa med bollen. jag hoppas att TKO är tillbaka för jag tror att det går bättre när han och hampus rullar som HB. hoppas att de fortsätter med two back också. visst båda kan springa ur one back men att ha en FB som blockar åt dig är aldrig fel det heller.
jag undrar varför de inte har hampus som returner. han och TKO borde vara de ultimata returners. båda med en grym speed och båda två kan göra grymma runs. måste vara att de är rädda att skada sina RB. eller något liknande. jag anser bara att det vore bra om de hade dem två därbak.
jag anser att jared skall spela QB men det är ju som sagt upp till landslagsledningen att bestämma. jag vet att de kommer att låta jenmert spela och så är det bara. jag hoppas att våra WR har en lika bra dag som mot Finland för annars kommer vi att få se en massa onödiga turnovers på grund av interception vilket vi alla verkligen inte vill.
och jag håller med föregående skrivare. jag vågar inte heller säga något resultat men fan kom igen sverige och spö skiten ur österike och se till att alla plockar med sig en medalj hem till klubbarna. det är ni alla värda. heja sverige
|
|
|
Post by M on Jul 28, 2006 9:23:11 GMT 1
1. Frankrike 2. Tyskland 3. Österrike/Sverige Så tror jag att det hela slutar dessvärre, Frankrike har spelat ruskigt bra genom hela turneringen och har ett sjukt bra självförtroende just nu. Tyskland har inte kommit upp till den formen jag tror att de skulle kunna göra, de slarvar sjukt mycket på offense och mot Danmark såg det vissa stunder helt bedrövligt ut, men det ordnade deras defense upp som såg helt brutala ut. Jag tror att matchen om förstaplatsen blir väldigt tight men Frankrike plockar hem det i slutändan. Gällande Sverige-Österrike om tredjeplatsen så blir det en sjukt jämn match tror jag. Det är ett måste att man kommer iväg och ser den. Österrike spelade som sagt väldigt bra mot Tyskland och hade Sverige mött Tyskland så hade det förmodligen slutat ungefär som mot Frankrike. Aja det går att spekulera in i det sista men det finns ingen ork Heja Sverige, hoppas ni plockar hem tredjeplatsen!
|
|
|
Post by jo men on Jul 28, 2006 9:25:28 GMT 1
borde inte AJs joakim carlsson vara en bra returner? har tyckt mig se att han både har speeden och moves för att klara det utmärkt
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 28, 2006 9:38:43 GMT 1
jo visst men man vill ju ha spelare som hampus och TKO som kan springa över en del killar i alla fall och att de har en ruskig speed. joakim carlsson är bra men han har inte samma tyngd som de båda RB har och kan sätta bakom sig när de springer med bollen.
|
|
|
Post by hjalle och HEAVY on Jul 28, 2006 9:48:02 GMT 1
för vilken tyngd de har när de kommer med bollen... vad väger de 75 och 80 kg eller?
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 28, 2006 9:59:34 GMT 1
det är fortfarande två st RB som kommer med bollen och inte en WR. som du kanske vet är två RB för det mesta bättre på att springa med bollen. bättre på att använda sin tyngd till sin fördel de brukar lära sig sådant när de springer upp i mitten med den.
|
|
|
Post by mm on Jul 28, 2006 10:25:07 GMT 1
Vsrför skriver ni TKO och inte TIM??? bara för att det är colare att skriva TKO??
|
|
|
Post by skoj fr grabben on Jul 28, 2006 10:49:02 GMT 1
är la skoj för honom oxå att han får ett så störtskönt smeknamn TKO! det klingar fint! blir automatiskt engelst utal på det oxå hihiih
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 28, 2006 11:05:25 GMT 1
precis alla vill väl ha ett coolt smeknamn. och TKO är ett coolt smeknamn pluss att alla vet vem man talar om när man skriver TKO.
|
|
|
Post by eller on Jul 28, 2006 11:10:43 GMT 1
det är däför 9 % av NFLs, AFLs och CFLs är RB, däremot är det extremt mycket WR, CB, S och i CFL också en LB som är returnmen...man kanske inte alltid behöver power som returnman, utan moves och kunna läsa...tror att en reciver kan använda korppen lika bra som runningbacks, de vanaste bör spela.
|
|
|
Post by hmm on Jul 28, 2006 16:28:49 GMT 1
Return är väl ändå den delen av special teams som är bäst hitills. Funkar riktigt bra skulle jag till och med villja säga. Däremot så behövs det hända nåt med sparkspelen, kickoff ser hemskt ut och sparkarna känns inte speciellt säkra
|
|
|
Post by b on Jul 30, 2006 12:52:15 GMT 1
e d nån som har koll på hur d går i matchen just nu`
|
|
|
Post by CALLE on Jul 30, 2006 13:05:48 GMT 1
20-7 TILL ÖSTERRIKARNA JUST NU. HERMODSSON ÄR QB JUST NU.
|
|
|
Post by calle on Jul 30, 2006 14:34:37 GMT 1
42-7 var det senaste resultatet jag hörde. då var det 9 min kvar
|
|