ocho
Backup
|
Post by ocho on Jul 24, 2006 9:53:08 GMT 1
Jag måste klaga lite på J-EM:s officiella hemsida, www.ejc2006.se/. Sidan är under all kritik! Den ser snarare ut som en hemsida för ett gäng knypplande tanter i mitten av 90-talet... Varför har inte förbundet tagit hjälp utifrån med sidan? Det finns säkerligen många duktiga web-designers / -programmerare som är aktiva inom sporten i Sverige. Någon / några av dessa hade säkerligen gärna ställt upp. Istället producerar man en rent ut sagt ful sida som dessutom fungerar dåligt med brutna bildlänkar osv. Vill inte klaga på den / de som säkert ställt upp gratis och gjort sidan, men från förbundets håll kunde man väl varit lite mera framåt??
|
|
|
Post by hmm on Jul 24, 2006 12:39:58 GMT 1
är det förbundet som har gjort hemsidan eller är det någon från något europeriskt förbund som har gjort den. fast jag håller med det är en grymt dålig hemsida. grymt ful och tråkig
de borde ha snackat med Tyresö eller med Bulls om hur man gör en hemsida. att ha en vit bakgrund utan något mönster eller bilder är ritkigt tråkigt. länkarna i framen på höger sida är riktigt fula. bättre att använda text och en snyggare bakgrundsfärg för att få det snyggare och bättre. någon mera matchbild eller liknande kunde ha varit kul också.
|
|
|
Post by Rocker on Jul 24, 2006 13:58:48 GMT 1
Om ni skulle ta och gå ner på gymmet och köra några reps i stället för att sitta och klaga på designen på en hemsida! Skäms degbunkar!!
|
|
|
Post by hmm on Jul 24, 2006 14:12:52 GMT 1
väntade mig nästan en reaktion som denna från någon. vad är det för fel att klaga på designen på en hemsida. det är ansiktet utåt för svensk amerikanskfotboll under em och enligt mig är det ganska viktigt att det ser bra ut men du kanske har mer muskler än hjärna och inte riktigt förstår detta. men som sagt det är min åsikt och jag skäms då fan inte. jävla tönt
|
|
|
Post by fischelbyxa on Jul 24, 2006 14:37:36 GMT 1
Smaken är som baken. Själv uppskattar jag renheten, fast jag är väl en av de få som prioriterar innehåll före utseende...
Men det finns några saker som man, utan att blanda in smak, kan kritisera:
1. Den genererade sidan innehåller ett flertal syntaxfel. Enligt W3Cs HTML Validator finns minst 40 fel (en del så grova att man undrar hur de kan ha smugit sig in!). Deras CSS Validator ville inte ta i sidan med tång. Spelar det någon roll? Japp, titta på sidan med en webbläsare som faktiskt bryr som om HTML/CSS-standaderna (läs: allt annat än IE), så blir resutlatet ett annat än vad man tänkt sig, milt sagt.
2. Engelskan. Om det nu är engelska som används... Man undrar om det månne är Babel Fish som använts? Första meningen lyder "To close the first round in group B did Austria defeat Denmark with 35-14". I rest my case... OK, alla _kan_ inte skriva perfekt engelska, inte ens bra sådan. Men nog sjutton måste det finnas massor av folk inom just den här sporten som faktiskt kan uttrycka sig på engelska i skrift! Använd lektörer! Utgå inte ifrån att du kan uttrycka dig utan gramatiska och/eller andra dumheter! (Gramatiska och andra grodor präglar f.ö. även turneringsprogrammet, Tommy Wiking hälsar t ex välkommen i "European Federation of American Football Federation":s namn. Min personliga favorit är dock första meningen in HC Jenmerts blurp: "We will try as much as possible to take advantage of our home field advantage". Obetalbar!)
|
|
|
Post by degen on Jul 26, 2006 8:33:57 GMT 1
det sämsta med sidan måste väl vara att statsen inte kommit upp från den 24 än...
|
|
|
Post by TT2 on Jul 26, 2006 9:10:30 GMT 1
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 26, 2006 10:16:05 GMT 1
tyckeratt det låter ungefär likadant. visst sidans innehåll är bra men man behöver inte lägga ut några fanatiska summor för att det skall bli en någolunda snygg hemsida. en person med lite fantasi och kunska om html skulle ha kunnat göra en snygg hemsida och sedan hade det bara varit en person med som hade infon som ligger på hemsidan så hade det kunnat blivit en riktigt bra hemsida.
visst nu kommer någon att säga att varför gjorde inte jag hemsidan dårå om det är så jävla enkelt. jag harinte sett att någon har bett om hjälp eller att det har kommit ut någon info om att de behövde hjälp.
mitt förslag inför nästa gång det skall göras en ny hemsida till något sådant här skulle vara att antigen kontakta en klubb som har en snygg hemsida och fråga om hjälp eller lägg ut det på nätet och fråga om det finns någon som skulle kunna ställa upp och vara webmaster över en sida som denna under ett EM och skapa den.
fast det är ju bara ett förslag från min sida för hemsidan ser förjävligt tråkig ut. visst bra info men fan man vill ju inte vara inne på den.
|
|
|
Post by fischelbyxa on Jul 26, 2006 12:55:23 GMT 1
mitt förslag inför nästa gång det skall göras en ny hemsida till något sådant här skulle vara att antigen kontakta en klubb som har en snygg hemsida och fråga om hjälp eller lägg ut det på nätet och fråga om det finns någon som skulle kunna ställa upp och vara webmaster över en sida som denna under ett EM och skapa den. Jag hade glatt ställt upp! OK, release 1.0 av Bulls sajt fick väl inga höjdarpoäng för sitt utseende, men man är väl inte bättre än att man kan lyssna på kritik! Min arbetsgivare skulle utan att blinka sponsra med webbhotell, verktyg för hantering av innehållet och tid för att skapa sidorna. Tror inte att jag är ensam om att ställa upp med webbhjälp, det finns massor av glada amatörer, halv- och helproffs som skulle hjälpa till. Men ingen frågade (vad jag vet). Kanske är det, återigen, någon med bristande förståelse för webben betydelse som har tyckt "Hur svårt kan det vara? Vi har ju Office/Dreaweaver/vfsh! Bara att trycka på en knapp." mla a.k.a webmaster@northsidebulls.se / webmaster@tabyflyers.nu
|
|
|
Post by WEBB on Jul 27, 2006 22:47:54 GMT 1
Skriv du ett mail till förbundet (SAFFs hemsida och EJC hemsidan) och meddela att du är intresserad av att hjälpa till är säker på att det kommer att uppskattas. Nu är JEM över men det behövs säkert hjälp i framtiden.
|
|