|
Post by missnojd on Jul 22, 2006 22:48:35 GMT 1
är inte alls imponerad efter att ha läst statistiken, alldeles för många incomplet passes!! massa dropped passes oxå!! sen var det alltförmånga nogain rushes, plus jag fick det först till 2 fumbels men kan inte hitta båda nu när jag kolla igen (jobbigt å hitta i den gröten) men 1 av dem blev ju no play för penelty så det kanska var 2 ändå av hampus vilket inte är acceptabelt!
|
|
|
Post by Undrande on Jul 22, 2006 23:01:05 GMT 1
Sverige stod ofta i 2 back, men utan att ha en renodlad FB. Istället roterade DT´s på positionen, tyckte bara detta var lite lite underligt...
|
|
|
Post by davidr on Jul 22, 2006 23:11:35 GMT 1
finns det nån där borta med trådlöst internet eller whatever hahaha som vet vf klaes petterson andvände en svart hjälm? gick han underbara lila hjälm sönder eller godkände dem den inte?? btw love you kleas hoppas du drar hem priset som em's bästa spelare! GO KLAES! mvh hälsningar från david radovanovic!!
|
|
|
Post by Publik on Jul 22, 2006 23:35:15 GMT 1
Efter att ha sett matchen så är det några saker som sticker ut.
Lojalitet: - Konstigt/oroande/skrämmande att coacherna är så lojala mot sina "hemmaspelare". *Att HC startar sin egen son är inte fel, om sonen spelar bra... Men sen är det väl ett enormt tryck på honom att spela bra när just hans far är HC... (Dock ovanligt av Jenmert Jr att vid minst 2 tillfällen(!) missa en WR som är uncoverd och sedan helt fri WR (#82 Carlsson) som om han fått passen hade haft endast 1 safty direkt i vägen mellan honom och endzone) *Hänger valet av kicker ihop med att ST Coachen är från dennes klubb? Detta tar jag inte upp för att han kickade uselt, men å andra sidan inte bra nog för landslagsspel. Carlson(namnet?) från Arlanda blev uttagen till seniorlandslaget som kicker och kickar numera även i Jets seniorlag och gör det tydligen väldigt bra. Han har mer hangtime och mer längd än vad som sågs av vår kicker dag, i alla fall det som sagt och det som setts i superserien.
Bollbehandling på O: - Tappade passar är inte i sig ovanligt eller något att skrika över, men när bollen är mitt i händerna och man är utan bevanknig så bör man väl ändå fånga den respektive sätta ut händerna! - Efter att ha tagit en bra 1st Down så fumblar RB #23 Hellermark då han har bollen i en hand omringad av motståndare samtidigt som han försöker sig på någon typ av Madden/Heissman move, resultat fumble och slut på en drive som skulle gett en mer betryggande ledning (samma RB håller även på att fumbla med mindre än 1 minut kvar när vi springer ut tiden genom att försöka gå hela vägen mer än att skydda bollen). - Att man springer med bollen när det är mindre än 2 minuter kvar är vanligt, men att i traffic hålla den i en hand och inte 2 händer är näst intill kriminellt.
Coverage: När ska man som djupt spelande DB sluta jobba bakåt efter 20 yards och låte WR springa förbi? (Svar; ALDRIG) Tyvärr hände detta vid ett flertal tillfällen och jag är förvånad att det inte straffade sig mer än det gjorde. (endast Rysslands #74 stod mellan en kvittering och vår vinst när han var för långt ner när ryssland passade äver vårt coverage för en td, illegal man down field och ingen TD...)
Överlag bra D: Och som vi vet; Offense wins games, Defense wins European Junior Championships.
Nu är det väl upp till coacherna att gå igenom filmen på såväl denna som frankrikes match, sedan gåra det igen med spelarna för att göra de nödvändiga justeringarna för att slå ett Frankrike som spelade Wing-T med väldigt snabba O-Backs...
|
|
|
Post by Veto on Jul 22, 2006 23:56:21 GMT 1
Jag borde inte men............
Tycker det var bra gjort att våga byta QB och därmed vända matchen TROTS att QB är HC's son.
Att inte Jocke kickar beror på att han är viktig som WR och har problem med en skada som riskerar gå upp vid frekvent sparkande.
Håller med om att spelarna generellt var oförsiktiga med bollen. Även Tim höll bollen i en hand och den var nära att komma ut två gånger.
Det var tur att ryssarna gjorde en penalty på långa TD som dömdes bort. Det var dock en perfekt pass och ett bra spel på en reverse-pass. Då är det inte så konstigt att DB biter lite på run och blir slagna.
Sverige har mycket mer att ge och ville inte visa allt i första matchen. Det kommer gå bra mot frankrike - lita på det!
|
|
|
Post by Drew brees on Jul 22, 2006 23:58:32 GMT 1
OJ vad det gnälls............
Sverige gjorde en väldigt bra insats idag, jag köper inte allt pregnant dogande av alla neggon.
Att MJ skulle starta ser jag som givet när han spelat så länge i systemet, han fick en halvlek, när detta inte fungerade så fick Hermondsson chansen. Inga konstigheter. Har sett en hel del av träningarna denna veckan och MJ chokade bara, sånt händer.
Ballsecurity måste förbättras, inget snack om saken.
När det gäller lojaliteten så fick de spelare som sett bäst ut på camp starta. Det är väl som det borde vara......?
Jag tycker att det ser mycket lovande ut för fortsättningen. Vi har en grym 1-2 punch i Hampus och TKO, Hermonsson såg vass ut, D spelade riktigt bra i boxen(Förutom mot trapen).
Jag tycker inte att frankrike såg så djävla bra ut idag. Detta i kombination att Erenreich vet hur man stoppar Wing-t gör att jag känner mig hoppfull inför måndagen.
Så; sluta gnälla börja heja: HEJA SVERIGE, HEJA SVERIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by Gnllspiken on Jul 23, 2006 2:31:43 GMT 1
Nej, Defense såg inte alls så bra ut. De hade otroliga problem mot trap och passningarna var ju stundtals ett skämt. Hur kan Ryssarna få kasta en djup djup passning för säkert 45 yards hela vägen ner i endzone, rakt in i ett två-mans coverege och få fram passningen? Det blev ingen TD den gången för de åkte dit på holding men det var läskigt att se. Största skillnaden mellan Jenmert och Hermodsson var att den senare vågade ta yards själv på marken. Han är klart större rent fysiskt än Jenmert och är inte rädd för att ta en smäll, det märktes och det var framförallt det som satte fart på offense och skapade oro i Ryssens defense. Det kommer nog gå bra det här men täck gärna djupa passningar ordentligt och gå inte på trapen varje gång. Nu krossar vi fransmän och finnar!
|
|
|
Post by Rock on on Jul 23, 2006 8:58:25 GMT 1
Har nu sett Jenmert i en massa olika samanhang (matcher och träningar) och kan kallt konstatera att han skulle inte ha kommit någon vart utan sin far! Thats it!!
|
|
|
Post by tricolor on Jul 23, 2006 9:42:11 GMT 1
Frankrike kunde verkligen lira defense, och var taggade till tusen mot finnarna, de höll i bollen på ett smart sät och hade väldigt långa driver mot Finland
det blir en svår nöt att knäcka
|
|
|
Post by Anders Onselius on Jul 23, 2006 11:03:23 GMT 1
Jävla gnäll på Jenmert... Tycker att han är en jätteduktig QB som inte fick det att stämma den här matchen, och då gjorde coacherna helt rätt. Sen varför det inte stämde så tror jag att det berodde på delvis nerver men kan också ha att göra med att man hade helt nya 1001 bollar (såg ut så från läktaren iaf), och dom är ruskigt svåra att få grepp på.
Sluta gnäll på enskilda personer nu, och framhäv hellre hur bra andra var, tex Jared som klev in och var mycket duktig som QB. Peace...
|
|
|
Post by Drew brees on Jul 23, 2006 11:36:23 GMT 1
Frankrike kunde verkligen lira defense, och var taggade till tusen mot finnarna, de höll i bollen på ett smart sät och hade väldigt långa driver mot Finland det blir en svår nöt att knäcka Frankrike hade 104 total yards, inte många jättelånga drivar som får plats på det antalet yards. Finnarna hade dessutom mycket öppet i passinggame men deras QB valde att kasta bollen till en DB istället för en öppen WR. Om våra QB´s kan ha en bra dag så kommer vi att kunna passa bollen på grodorna......
|
|
|
Post by Linebackers on Jul 23, 2006 14:01:28 GMT 1
Lbs gick på Rysslands PA fejkar gång på gång, de måste vara mycket mycket mer disciplinerade mot wing-t
|
|
|
Post by publik on Jul 23, 2006 15:10:32 GMT 1
Lbs gick på Rysslands PA fejkar gång på gång, de måste vara mycket mycket mer disciplinerade mot wing-t Vilken tur att LB Coachen, Andreas Öström, är från Arlanda (de svenska Wing-T proffsen under 90talet). Han bör forfarande hakoll på vad man ska titta på och hur man ska agera utefter det. Sen måste ju grabbarna på planen spela matchen...
|
|
|
Post by Bc on Jul 23, 2006 15:46:19 GMT 1
Hur kommer det sig att Hermodsson har bara 1-1-0-24 i stats? Jag som tyckte att han passade så fint, eller har jag missat något?
|
|
|
Post by hihi on Jul 23, 2006 16:31:58 GMT 1
Hur kommer det sig att Hermodsson har bara 1-1-0-24 i stats? Jag som tyckte att han passade så fint, eller har jag missat något? nej passningen var fin ;D
|
|