|
Post by citysuns on Apr 3, 2006 19:40:59 GMT 1
Här kommer det en möjlighet för dig som vill prova på flagg fotboll och/eller kanske försöka ta en plats i landslaget och spel i VM i Korea. Det här är den första av 3 planerade turneringar i år.
Måndagen den 1 maj, så kommer det arrangeras en flagg fotbollsturnering för både dam och herr lag på Lötens IP i Uppsala. Turneringen startar kl.10.00 och avslutas kl.16.00, och spelas på konstgräs. Lagen måste bestå av minst 5 spelare och som flest får 10 spelare ingå i ett lag. Spelarna skall ha en godkänd licens, och anmälningsavgiften är 250 kronor per lag. Anmälningsavgiften betalas på plats, innan turneringen startar. Lagen kommer att döma varandras matcher för att på så sätt få ner kostnaderna. Frivilliga domare får gärna anmäla sitt intresse, och reseersättning kan diskuteras. Spelare som inte tillhör något lag får också anmäla sitt intresse och kommer att tilldelas plats i något av de lag som redan anmält intresse för turnering.
Ett antal lag har redan visat intresse, och dessa kommer ifrån Uppsala, Stockholm och Karlstad. Amerikanska ambassaden kan komma med ett lag och en inbjudan har även gått iväg till Finland. För att anmäla er, så skriv ett mail till andreas.ostlund@amerikanskfotboll.com
|
|
|
Post by citysuns on Apr 13, 2006 17:33:30 GMT 1
Fler tjejer! Än så länge är det bara 2 tjejlag anmälda till turneringen i Uppsala den 1 Maj.
Vad det gäller herrarna så ser det betydligt bättre ut. Minst 1 lag ifrån Uppsala, Stockholm skickar 3 eller 4 och Karlstad respektive Falun kommer också med ett lag. Det finns fortfarande plats för intresse anmälan och har man ingen plats i ett lag så går det bra att anmäla sig ändå. Lättast gör man det på andreas.ostlund@amerikanskfotboll.com
Förbundskapten Andreas Östlund
|
|
|
Post by Scott Blundon on Apr 15, 2006 9:21:48 GMT 1
Uppsala 1
Scott Blundon Per Nilisen Ulf Sigvardsson Martin Frisk Daniel Hagey Erik Sigvardsson
...and possibly 4 more.
(Björn Strandberg, Jonis El-Hessi, Tomasz Winkler, Jakob Söderström)
Until then.
Scott
|
|
|
Post by Undrande domare on Apr 16, 2006 19:01:48 GMT 1
Inte för att jag vill sabotera, men domarna måste väl ha godkänd licens för att få döma?
|
|
|
Post by Scott Blundon on Apr 17, 2006 8:33:56 GMT 1
Inte för att jag vill sabotera, men domarna måste väl ha godkänd licens för att få döma? Hmm....getting a little low on cash? Relax, your season will start soon enough. Let us enjoy this tournament and stay with the FK's suggestion. "Lagen kommer att döma varandras matcher för att på så sätt få ner kostnaderna." Scott
|
|
|
Post by Turbo on Apr 17, 2006 11:19:37 GMT 1
Tror inte att det finns något i TB som reglerar vem/vilka som får döma flaggfotboll så det är bara att döma varandras matcher.
|
|
|
Post by Ref on Apr 17, 2006 16:03:39 GMT 1
Enligt TB Kap 7.A.6.1 skall en flagfootballsmatch dömas av 3 st C-licensierade domare. Detta kan man inte göra några avsteg ifrån annars kan inte SAFF sanktionera en sådan turnering. Tyvärr Scott så får du nog bita i det sura äpplet.
|
|
|
Post by Scott on Apr 17, 2006 16:57:19 GMT 1
If you knew, why did you ask?...and I thought you didn't want to sabotage.
Well, I guess it's 3 sour apples a game then.
Scott
|
|
|
Post by suck on Apr 17, 2006 20:30:38 GMT 1
Känns otroligt väsentligt detta. Spela och ha kul, sprid sporten. är inte det viktigast??
vem är personen som är så otroligt dum att han uppmärksammar detta "problem" från början?
|
|
|
Post by citysuns on Apr 17, 2006 21:35:36 GMT 1
Jag föregick händelserna och trodde kanske inte att det fanns något intresse i Sverige för att dömma Flagg fotboll och föreslog därför att lagen skulle dömma själva. Den ekonomiska aspekten var inte den egentliga anledningen, även om det självklart spelar inn i en sådan liten sport som flagg fotboll. Tanken med turneringen var att bara få se om det fanns något intresse och om det skulle kunna vara något att bygga på i framtiden.
Nu har jag pratat med Fereed Adus, som har varit ytterst behjälplig och jobbar på att få fram domare till turneringen. Ett utsökt tillfälle att få värma upp den gula flaggan innan den riktiga säsongen börjar. Alla domare är varmt välkomna och man får gärna anmäla sitt intresse för att dömma turneringen genom att skicka ett mail till: andreas.ostlund@amerikanskfotboll.com
Onsdagen den 26 april är sista dagen för att anmäla ett lag till turneringen och det gör man genom att skicka anmälan till ovanstående mail adress.
Mvh!Förbundskapten Andreas Östlund
|
|
|
Post by citysuns on Apr 22, 2006 20:13:12 GMT 1
Flera lag är nu klara för turneringen den 1 Maj. Jag vill gärna ha kontakt med "lagledarna" i respektive lag. Ni får gärna namnge erat lag, så blir det enklare när jag sätter ihop spelschemat.
Sumpan Hotshots , Robert Lundström Uppsala, Scott Blundon SMM Vets?, Peter Raicevic SMM, Babak Housmand Falun, Tommy Wrede Karlstad, Jonas Mogensen Domarteamet, Mikael Roos Arlanda, B.D Kennedy? Upplandskombi. John-Åke Palm
Vad det gäller damerna, så är det fortfarande ganska tunnt. Jag behöver kontakt från er som ställer upp, så att jag vet hur många lag det blir totalt.
Andreas Östlund
|
|
|
Post by citysuns on Apr 29, 2006 22:19:59 GMT 1
Nu är allt klart och vi kan glädja oss åt internationellt motstånd då den amerikanska ambassaden kommer till turneringen. Vädret lovar gott och det ända som inte är riktigt perfekt är att det inte finns några linjer målade på planen. Anledningen till det är att konstgräsplanen inte får målas, enligt kommunen. Så därför så behövs det många små koner så att vi kan märka upp planen på det viset. Jag ber samtliga lag att ta med gula eller röda platta koner. Inte det optimala förstås, men vad att göra? Lagen ska också ta med 250 kronor i anmälningsavgift, samt flagg bälten om man har tillgång till det. I grundspelet så kommer matcherna spelas 2 x 10 minuter och i slutspelet 2 x 20 minuter för herrarna. Damerna kommer att spela full tid i samtliga matcher.
FLAGFOOTBALL TURNERING UPPSALA 1/5 2006
GRUPP A GRUPP B GRUPP C U.S.A Lidingö Killers Lidingö Gold Diggers Nord Vasastans Flags Uppsala 1 Lidingö Gold Diggers Syd Falun Sumpan Hotshots Tyresö Crownetts Afra Refs Arlanda Flags
SPEL SCHEMA
10.00 Falun - U.S.A Lidingö N - Tyresö Uppsala - Arlanda
10.30 Vasastan - Afra Lidingö - Sumpan
11.00 Afra - Falun Sumpan - Uppsala
11.30 U.S.A - Vasastan Tyresö - Lidingö S Arlanda - Lidingö
12.00 Afra - U.S.A Sumpan - Arlanda
12.30 Vasastan - Falun Lidingö - Uppsala
SLUTSPEL HERRRAR
13.00 A1 - B4 Nord - Syd B1 - A4 13.50 A2 - B3 B2 - A3
FINAL DAMER
14.40 SEMIFINAL 1:a - 2:a SEMIFINAL 15.30 FINAL 3:e plats
|
|
|
Post by citysuns on May 1, 2006 20:34:06 GMT 1
SPEL SCHEMA 10.00 Falun - U.S.A Lidingö N - Tyresö Uppsala - Arlanda Resultat 12-0 12-0 6-20 10.30 Vasastan - Arlanda Lidingö - Sumpan Resultat 0-7 7-6 11.00 Lidingö - Falun Sumpan - Uppsala Resultat 28-0 0-26 11.30 U.S.A - Vasastan Tyresö - Lidingö S Arlanda - Lidingö Resultat 13-20 0-13 12-0 12.00 Uppsala - U.S.A Sumpan - Arlanda Resultat
|
|